بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
پنجشنبه آخر سال است و در هیاهو و شلوغی پایان سال ، حالا نوبت تمام کسانی است که روزی، بین ما بودند و الان نیستند، دنیای ما این روزها خیلی شلوغ است از دنیای این سفرکردگان چه خبر؟ آیا بین این همه شلوغی برای یادی از عزیز سفرکرده جایی یافت می شود؟

تدبیر24: خانه تکانی و خرید عید کرده ایم، شاید هم غباری از کینه ها را با شبنم زلال گذشت التیام داده ایم و دل را خانه دوست کرده ایم ؛ اما الان پنجشنبه آخر سال است و نوبت تمام کسانی که روزی بین ما بودند.
تمام پدران، مادران، خواهران، برادران، فرزندان و شهیدان این روزها بیشتر از هر زمان دیگری جایشان خالی است و بارها یادشان را با مرور خاطراتشان زنده کرده ایم.
این روزها بوی عیدی، بوی خاطرات مادر بزرگ و پدربزرگ، بوی سمنو، شیرینی و نان قندی هایشان در کوچه پس کوچه های خاطرات و در لابلای آجرهای قرمز خانه های قدیمی به مشام می رسد. این روزها گویی روز تجدید خاطره است، تجدید خاطره هایی از جنس عشق و دوستی از جنس مهر، محبت و گذشت.
این روزها خاطرات خرید شب عید، سبزه گذاشتن، پخت سمنو و هم زدن آن به نیت حاجت، انعام ها و عیدی گرفتن ها همه با هم زنده می شود.
یاد آن روزها بخیر که از شوق خرید شب عید، نوشتن مشق های شب عید، پوشیدن لباس نو و بوی کفش نو در گنجه خانه سرمستمان می کرد و گهگاه در تنهایی و تکرار خاطرات شاید با افسوس یادشان را گرامی می داریم .
اما آنچه انسان بیش از همه افسوس از دست رفتنش را می خورد گذشت زمان ، جوانی و از دست دادن عزیزان است .
امروز در اوج شادی های شب عید شاید برای خیلی از کسانی که ایرانی نیستند و این احساس را با تمام وجودشان درک نکرده باشند، مشکل باشد؛ اما ما ایرانی ها بنا به رسم قدیمی در خوش ترین لحظات و در شروع سال نو به رسم ادب و قدرشناسی یاد عزیزان درگذشته را گرامی می داریم .
یاد مادربزرگ و آش های داغ و پر از عشق و صفایش، یاد ناز کردن نوه ها و ناز کشیدن هایش ،یاد پدربزرگ که حتی در کمال ناتوانی همیشه برای ما بزرگ و با ارزش بود ،یاد دست های سخاوتمندانه او و گرمای وجودش و چشمان پر نفوذ و پر از ایمان و اعتقادش ،یاد اسکناس های تانخورده که از لای قرآن ، بیرون می آورد و دنیای کوچک کودکی ما را پر از شادی می کرد و با آن، ما را تا اوج آسمان ها بالا و بالاتر می برد.
یاد همه آنها بخیر، یاد پدران و مادران ما که موهای سیاهشان برای روی سفید و موفقیت ما به سپیدی گرایید؛ اما خم به ابرو نیاوردند و همیشه مستحکم مثل کوه پشت ما ایستادند و خود نپوشیدند، نخوردند و نخوابیدند و همه را برای ما مهیا کردند.
یاد تمام سربازان مهین و دلاورمردان عرصه عشق ،ایمان و ایثار بخیر، یاد تمام آنها که امروز کوچه و خیابان هایمان با نام شان مزین شده است و در عبور از آنها و نام پر افتخارشان با سرافرازی در سایه امنیت و اعتباری که ایجاد کردند، ما با آرامش از گذر کوچه های فداکاری شان به خانه هایمان می رسیم.
در پنجشنبه آخر سال در حقیقت نه تنها یاد عزیزان از دست رفته را گرامی می داریم و جایشان را سبز می کنیم که سلامی و صلواتی و خدا بیامرزی را هم برای خود اندوخته می کنیم و برای لحظاتی فارغ از دنیای پر از هیاهو و ازدحام شب عید با خودمان خلوت می کنیم و مجالی برای خودشناسی و بازگشت به خویشتن را فراهم می کنیم.
به یاد سهراب سپهری که به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من ،به سراغ من اگر می آیید قل هوالله را بر زبان جاری کنید به سراغ من اگر می آیید با گلابی سنگ مزارم را تر کنید به سراغ من اگر می آیید …
اگر سراغ آنها رفتیم در حقیقت به سراغ خودمان رفته ایم با نثار فاتحه و گل و گلاب در حقیقت تلنگری به چینی نازک بی خبری هایمان می زنیم که شاید ما هم روزی برویم و دیگران یاد ما را گرامی بدارند.
برچسب ها: تدبیر24 ، اموات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها