بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

تدبیر24:نیمه دوم سال جاری طرحی در سازمان تامین اجتماعی کلید خورد که اگرچه با سختی‌هایی برای بازنشستگان و مستمری بگیران همراه بود، اما در نهایت در اسفندماه به پایان رسید و آثار خوبی به همراه داشت.

 طرح پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به منظور همسان سازی زمان پرداخت حقوق‌ها به اجرا در آمد و به این ترتیب آن دسته از بازنشستگان و مستمری بگیرانی که حقوق خود را از پنجم تا نوزدهم هرماه صرفاً از طریق بانک رفاه کارگران دریافت می‌کردند اکنون با تکمیل این برنامه، حقوقشان را بین 20 تا 27 هر ماه می‌گیرند.

به منظور رفع هرگونه نگرانی بابت زمان پرداخت حقوق، در ابتدای اجرای طرح در آبان ماه مراحل مختلف آن از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی، رسانه ملی، سایر رسانه‌های گروهی، شعب تأمین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور به صورت دقیق اطلاع رسانی شد.

به گفته رحیم اردلان، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی یکپارچگی در پرداخت‌ها، برقراری عدالت و رفتار همسان و عادلانه در پرداخت حقوق خارج از اولویت الفبایی، کشف و شناسایی هم پوشانی‌ها، مدیریت بهینه وجوه، سهولت در پرداخت و دریافت حقوق، دقت در پرداخت‌ها و صیانت از منابع و منافع مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

علی رغم آنکه گفته می‌شد بازنشستگان حقوق خود را با 30 و 40 روز تاخیر دریافت می‌کنند اما تقی پور مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با رد این اظهارات پرداخت و گفت که این مساله به هیچ وجه صحت ندارد و در پرداخت حقوق بازنشستگان حتی یک روز هم تاخیر نداشته‌ایم.

در همین راستا چندی پیش سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت اجرای این طرح و میزان تحقق اهداف مطروحه به ایسنا گفت: از اسفندماه سال 94،حقوق کلیه مستمری بگیران 20 تا 27 هر ماه پرداخت می‌شود و از این پس هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح عدالتی برقرار شد و بر این اساس از سال 95 کلیه پرداخت‌ها از سوی ستاد مرکزی انجام می‌شود. موفق شدیم در این طرح 7000 همپوشانی را حذف کنیم. به عنوان مثال فردی در یک شهر مستمری بازماندگی دریافت کرد و در شهر دیگری بیمه بیکاری. یا موارد دیگری بود که بیمه شده فوت کرده بود و ما همچنان به او حقوق پرداخت می‌کردیم. همه این موارد شناسایی و برطرف شده‌اند.

نوربخش اضافه کرد: علاوه بر این به سه سامانه آنلاین ثبت احوال و سازمان املاک متصل هستیم و از چهار واقعه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق سریعا مطلع می‌شویم. امیدواریم این طرح اثرات مثبتی در جهت حذف هدر رفت منابع سازمان داشته باشد.



مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، حقوق ، مستمری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها