بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر لزوم تداوم مذاکرات سوریه گفت: به حل و فصل سیاسی مساله سوریه از راه مذاکره و گفت و گو امیدوارم.
تدبیر24 :به گزارش ایرنا، «بشار اسد» روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: هدف اصلی این مذاکرات کسب توافق در مورد تشکیل دولت سازش ملی است.
رئیس جمهوری سوریه بر حمایت خود از مذاکرات سوریه تحت نظارت سازمان ملل اعلام و خاطرنشان کرد: این مذاکرات امکان دستیابی راهکار سیاسی را فراهم آورده است.
بشار اسد با اشاره به نتایج دور اخیر مذاکرات ژنو اظهار داشت: دور اخیر مذاکرات سوریه زمینه را برای آغاز مذاکرات موفق (به منظور حل اختلافات در سوریه) فراهم آورد. اگر این آهنگ مذاکرات حفظ شود دورهای بعدی سازنده خواهد بود.
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: البته هنوز نمی توان گفت در مذاکرات ژنو به نتایجی دست یافته ایم اما از موارد اصلی یعنی تعیین اصول اساسی شروع کرده ایم که بر اساس آن مذاکرات پیش خواهد رفت. در مذاکرات ژنو هیات رسمی دمشق عمدتا با استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه و نه هیات گروه های معارض که در اینده گفت و گو می کنیم، مذاکره کرد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد قانون اساسی جدید سوریه گفت: پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه در طول چند هفته آینده تنظیم و آماده خواهد شد و تا ماه اوت که از طرف وزیر خارجه آمریکا برای تدوین قانون اساسی سوریه اعلام شده فرصت کافی وجود دارد.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات مسکو خاطرنشان کرد: روسیه و آمریکا توافق کردند تا ماه اوت زمینه برای دوره انتقالی در سوریه و تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید فراهم شود.
رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از اظهارات خود به ناکامی ائتلاف آمریکایی در سوریه اشاره و اعلام کرد: اشغال حدود یک سال شهر تدمر توسط تروریست ها گواه بر ناکامی ائتلاف آمریکایی است.
وی خاطرنشان کرد: آزادسازی تدمر توسط ارتش سوریه که با حمایت روسیه انجام گرفت، مورد دیگری است که رویکرد غیرجدی اعضای ائتلاف آمریکایی را در مبارزه با گروه های تروریستی به وضوح نشان داد.
بشار اسد تصریح کرد: هیچ راه دیگری برای دفاع از سوریه جز مبارزه با تروریسم وجود ندارد.البته روند حل و فصل سیاسی هم مهم است اما راه اصلی مبارزه با تروریسم است.
وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت سوریه و ارتش این کشور برای پیروزی مصمم هستند و نیروهای سوری برای آزادسازی تمام نقاط کشور از دست تروریست ها عزم راسخ دارند.
وی گفت که پس از آزادسازی تدمر باید عملیات برای آزادی دیرالزور تدارک دیده شود و در همین حال نباید اجازه داد شهر رقه در کنترل تروریست ها بماند و آزادی این شهر و مناطق دیگر حتما در دستور کار ارتش سوریه خواهد بود.
رئیس جمهوری سوریه همچنین از پشتیبانی روسیه در جنگ با تروریست ها قدردانی کرد و آن را عامل مهم در به دست آمدن پیروزی های اخیر ارتش این کشور در سرکوبی تروریست های داعشی خواند.
بشار اسد در ادامه تصریح کرد که حضور نظامی روسیه در سوریه نه فقط برای تامین امنیت این کشور بلکه برقراری امنیت جهان مهم است.
وی گفت: حتی اگر اوضاع سوریه باثبات شود سوریه به همکاری های امنیتی با روسیه و حضور نظامی این کشور در خاک خود نیاز خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد که حضور نظامی روسیه در سوریه برای مبارزه موثر با تروریسم لازم است حتی اکر وضعیت سوریه ثبات بیابد. حضور نظامی روسیه در سوریه اشغال نیست بلکه عامل تحکیم ثبات و امنیت کشور است.
رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از اظهارت خود اعلام کرد: دمشق در مذاکرات ژنو انعطاف نشان می دهد تا از فرصت مذاکره برای حل مسایل کشور استفاده کند و تلاش می کند هیچ فرصتی را در مذاکرات برای حل و فصل مسایل از دست ندهد.
وی گفت: برخی طرف ها، دولت سوریه و روسیه را در این زمینه متهم و تلاش می کنند کمک نیروهای روسی برای سرکوبی تروریست ها را به عنوان مداخله برای حمایت از رئیس جمهور و دولت سوریه قلمداد کرده و مانعی در مسیر مذاکرات نشان دهند.
وی ادامه داد: اگر از ابتدا (بحران) انعطاف نشان نمی دادیم و سرسختی می کردیم، ممکن بود این ادعا حقیقت داشت، اما توجه به سیاست دولت سوریه در پنج سال اخیر نشان می دهد که به همه پیشنهادهای ارائه شده از تمام طرف ها حتی اگر روابط طرف مقابل با دمشق دوستانه نبود، پاسخ دادیم.
بشار اسد گفت: هدف این است، هیچ فرصتی برای حل و فصل مسایل از دست نرود و آنها را بررسی کرد. با اطمینان می گویم حمایت نظامی و پشتیبانی روسیه از دوستان سوری خود و دستاوردهای ارتش سوریه به تسریع در روند حل و فصل مسایل منجر می شود. ما مواضع خود را پیش از پشتیبانی نظامی مسکو و حین عملیات ضد تروریستی روسیه تغییر نداده ایم.
وی در مورد مذاکرات سوری خاطرنشان کرد: هیاتی را به ژنو اعزام کردیم و در مذاکرات حل و فصل مسایل سوریه از خود انعطاف نشان می دهیم. اما باید متذکر شوم پیروزی های ارتش بر مواضع نیروها و کشورهای مانع حل و فصل مسایل تاثیر می گذارد. زیرا این کشورها در وهله اول عربستان سعودی، ترکیه، فرانسه و انگلیس به شکست نظامیان سوری در میدان نبرد امید بسته اند تا شرایط خود را در مذاکرات تحمیل کنند.
وی ادامه داد: به این دلیل پیروزی های ارتش سوریه منجر به تسریع در حل و فصل سیاسی می شود و در این روند مانعی ایجاد نخواهد کرد.
اسد گفت: تروریسم در سوریه و عراق از سوی انگلیس، فرانسه، برخی از کشورهای اروپایی و نیز ترکیه و عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی گسترده می شود.
وی با بیان این که تروریسم مساله واقعی است، اظهار کرد: در عرصه بین المللی با پدیده شوم تروریسم باید مبارزه کنیم، زیرا تهدید آن فقط مربوط به سوریه نمی شود و خطر تروریسم در عراق هم وجود دارد و این کشور را تهدید می کند.
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: خاندان آل سعود و ترکیه به طور مستقیم از گروه های تروریستی حمایت می کنند و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس هم این اقدام را انجام می دهند.
وی ادامه داد: آنچه که مربوط به بقیه کشورها در مساله تروریسم می شود، نظاره گر هستند و هیچ اقدام جدی از سوی این کشورها انجام نمی گیرد.
بشار اسد همچنین گفت که سوریه بر اثر جنگ داخلی و حملات تروریستی بیش از 200 میلیارد دلار از دست داده و خسارت های بسیار سنگینی نیز متحمل شده است.
وی افزود: خسارت های اقتصادی و زیرساخت های سوریه بیش از 200 میلیارد دلار برآورد شده است . مسایل اقتصادی را زمانی که اوضاع باثبات شود، می توان حل کرد، اما بازسازی زیر ساخت ها زمان زیادی می برد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها