بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
افزایش دو برابری در سال اخیر
نشریه "بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی نسبت به دو برابر شدن اجرای مجازات قطع سر در عربستان سعودی انتقاد کرده و از دولت بریتانیا خواسته تا متحدان منطقه ای اش در خلیج فارس به خصوص ریاض را تحت فشار قرار دهد از از اجرای این حکم خشونت بار جلوگیری شود.
تدبیر24  :این نشریه بریتانیایی با اشاره به افزایش آمار اجرای حکم قطع سر از سوی عربستان سعودی می نویسد:"سازمانی حقوق بشری اعلام کرده است که عربستان سعودی سر 82 نفر را از تن شان در سال جاری میلادی  جدا کرده است. این میزان دو برابر بیش از میزان اجرای مجازات قطع سر در سال 2015 میلادی است.  در صورتی که روند کنونی حفظ شود پیش بینی می شود که اجرای این حکم سنگین تا پایان سال جاری به 320 مورد در عربستان سعودی برسد. این در حالیست که در سال 2014 میلادی 88 مورد قطع سر در عربستان سعودی صورت گرفته بود. این نشریه می افزاید:"در اوایل هفته جاری "مایکل فالون" وزیر دفاع بریتانیا با وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرد تا روابط دفاعی و نظامی دو کشور تقویت شود ملاقاتی نیز با محمد بن نایف بن عبدالعزیر آل سعود صورت گرفت. در طول سفر وزیر کشور عربستان گفته است که سعودی ها در حال مبارزه با ایدئولوژی مسموم داعش و بی ثباتی در منطقه هستند.



ایندیپندنت به کنایه می نویسد:"با این حال، معلوم نیست آیا فالون موضوع اعدام ها را با وزیر کشور عربستان در میان گذاشته است یا خیر. گروه های حقوق بشری به طور فزاینده درباره سرنوشت علی نمر و عبدالله ظاهر که همگی از سوی عربستان به مرگ محکوم شدند نیز ابراز نگرانی کردند. محکومان زیادی نیز در زمان اجرای حکم زیر سن قانونی و کودک بوده اند".
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، قطع سر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها