بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
تدبیر24 :فیروز قاسمی - واژه گریم در زبان فرانسه ازسال 1778 میلادی مفهوم در اراستن چهره نمایش های مورد نظر،که شرح خواهم داد بکار گرفته شده است. مصدر این کلمه گریمه به معنای خطوط بر چهره انداختن است. ریشه واصل پیدایش گریم در دوران ابتدایی ودر مراسم ایینی می توان جست.  درطول زمان گریم را نزد مصریان باستان می توان مشاهده کرد.


گریم یک تخصص بسیار حرفه ای است که فضا وشرایط خاص خود را دارد وگریمور هنرمندیست که سه تخصص حرفه ای را تجربه می کند و به گریم وچهره پردازی میرسد.
به همین لحاظ در ردیف هنرهای نمایش ظریف محسوب می شود.این هنر بر پایه نقاشی و مجسمه سازی بنا است که بشرح به پیدایش ان می پردازم.

گریمور بر اساس دانشی که پشت سرگذاشته است در خلق شخصیت های که نویسنده وکارگردان برای او ترسیم می کند،نقش اساسی وکلی را دارد و بیش از این مواردی که ذکرکردم هر شخص دیگری درامورمربوط به تخصص گریمور دخالت کند، صرفا به کیفیت کار گریمور لطمه زده است.

گریم بر دونوع است.که تکنیک های مخصوص بخود را دارد. چهره پردازی اکران شامل سینما تلویزیون و عکاسی است.
 که با خطوط، روتوش وتعغیر در چهره درشرایط ها مختلف زمانی از تکنیک های منحصری برخودر دار است.

لذا گریم در سینما وتلویزیون وعکاسی ، بالاترین کمک را در معروفی شخصیت های در تصویری بجای میگذارد.

منظور اهمیت گریمور است که بر اصل موضوع استوار است. .ولیکن متاسفانه در مواردهای دیده شده است ،افرادی باکمترین تخصص اولیه با بکار بردن ابتدایی ترین وسایل با فون زدن برصورت گریمور نامیده می شوند.
این تخصص فوق العاده حساس جایگاه والای در هنرهای نمایشی دارد، و با توجه  به این موضوع که
چهره پردازی,,گریم,, یکی از رکن های اساسی هنرهای مورد اشاره است وتخصص
لازم را طلب می کند. با موارد ذکر شده به اهمیت موضوع ؛گریم وگریمور,, در هنرهای نمایشی وجایگاه ویژه ای ان اشاره شد.

وبا مقدمه ای که درشروع متن اوردم، لازم میدانم به تاریخچه گریم برای پی بردن به اهمییت موضوع
اشاره ای داشته باشم.

ریشه واصل پیدایش گریم
در دوران ابتدایی و درمراسم ایینی می توان جست چهره ها را با رسوب مختلف رنگهای معدنی ویا عصاره گیاهان رنگ امیزی می کردند،
وگاه صورتک هایی که ازپوست درختان تراشیده شده بود برچهره می نهادند و درطول زمان همچنان گریم را نزد مصریان باستان می توان مشاهده کرد و امروزه واژه گریم در زبان
فرانسه از سال1778 میلادی مفهوم  درنمایش های مورد نظر است بکارگرفته شده
است. مصدر این کلمه گریمه به معنای خطوط برچهره انداختن اراستن چهره برای تتاتر وسینما است. صفت فاعلی انرا گریمور می نامند.

گریم در ردیف هنرهای نمایشی ظریف محسوب
می شود. این هنر برپایه نقاشی و مجسمه سازی بنا است. نقاش نخست باکمک قلم مو
صفحه بوم را با رنگ می پوشاند، سپس با سایه روشن منظره یا چهره را می افریند.

مجسمه ساز باحجم وخطوط و بامقداری گل وگچ چهره ای را خلق می کند.
بوم گریمور چهره بازیگر است، با سطحی جاندار وحساس گریمور با رنگ امیزی چهره به وسیله فون ,,رنگ.زمینه,,سپس با کمک قلم مو ونوک انگشتان با رنگ وروغن مخصوص چهره,, با ایجاد خطوط سایه روشن شخصیتی را برچهره بازیگراست.

گاها نیز با تعغیر دادن اعضای چهره باخمیرهای مخصوص وقالب گیری ازچهره بازیگر واضافه کردن قسمت های برمدل موردنظر عملیاتی مشابه مجسمه سازی انجام میدهد.
گریمور  پوشش چهره بازیگر است. بکارگرفتن واستفاده کردن ازاین پوشش نیاز به ظرافت ودقت بسیار ویژه ای دارد.

با توجه به مقدمه ای که در ابتدا عرض کردم وبا شرح حالی که درپیدایش گریم براساس سه تخصص اشاره نمودم. تماما توجه بر اهمییت جایگاه ویژه وتخصصی گریم وگریمور در تمام زمینه های
هنری بود است .
لذا این تخصص کاملا هنری می بایست درجایگاه خود بیش از این مورد توجه قرار گیرد که اساسا تخصصی بر پایه سه تخصص است که بر پیچیده گی های ان استوار می باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها