بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
در دور دوم انتخابات بالغ‌بر ۵۰ درصد كرسي‌هاي باقيمانده نصيب اصلاح‌طلبان و حاميان دولت خواهد شد و كرسي‌هاي باقي‌مانده نيز به اصولگرايان و مستقلين مي‌رسد.
تدبیر24 :علي تاجرنيا -آنچه از تركيب كانديداها در دور دوم انتخابات ديده مي‌شود به نظر مي‌رسد شرايط بسيار نزديك به دور اول پيگيري خواهد شد. البته با توجه به شرايط انتخابات در مرحله اول و نتايجي كه در حوزه‌هايي همچون تهران كسب شد، بار رواني مثبت‌تري در ميان اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در دور دوم وجود دارد. با اين‌وجود در حوزه‌هايي كه رقابت بين یك كانديداي اصلاح‌طلب جدي و يك اصولگرا هست به نظر مي‌رسد كه پيروزي گزينه اصلاح‌طلب بسيار محتمل خواهد بود. بايد توجه داشت كه در برخي حوزه‌هاي انتخابيه رقابت بين دو اصولگراست كه طبيعتا در اين حوزه‌ها اصلاح‌طلبان امكان چنداني براي حضور ندارند گرچه اگر مديريت خوبي توسط مجموعه اصلاح‌طلبان آن حوزه‌ها صورت گيرد مي‌شود بين دو كانديداي اصولگراي حاضر درصحنه به سمت چهره معتدل‌تر اصولگرايان در آن حوزه گزينش صورت گيرد. در برخي ديگر از حوزه‌ها كه درصد كمي هم هستند ممكن است دو اصلاح‌طلب به دور دوم رفته باشند كه بايستي رقابت را به يك رأي منطقه‌اي سپرده شود و حتي‌المقدور شوراي عالي هماهنگي اصلاح‌طلبان خيلي ورود نكنند مگر توجيه قابل‌توجهي وجود داشته باشد. بيش از همه بحث بر سر حوزه‌هايي است كه رقابت ميان كانديداي اصلاح‌طلب و اصولگرا يا يك اصلاح‌طلب با يك مستقل يا يك مستقل با يك اصولگرا در جريان است، كه اين‌چنين وضعيتي در بالغ‌ بر ۸۰ درصد حوزه‌ها ديده مي‌شود. در چنين شرايطي بايد همان نگرش و رويكردي كه در دور اول انتخابات وجود داشت، كه در مرحله اول حمايت از اصلاح‌طلبان و در مرحله دوم اعتداليون و در سومين مرحله چهره‌هاي مستقل بود پيگيري شود. در دور دوم انتخابات بالغ‌بر ۵۰ درصد كرسي‌هاي باقيمانده نصيب اصلاح‌طلبان و حاميان دولت خواهد شد و كرسي‌هاي باقي‌مانده نيز به اصولگرايان و مستقلين مي‌رسد. نتيجه انتخابات در دور دوم اگرچه به بالا بردن كرسي‌هايي كه در اختيار اصلاح‌طلبان است كمك خواهد كرد ولي تغيير شگرفي در فراكسيون‌بندي بين اصلاح‌طلبان اصولگرايان و مستقلين ايجاد نمي‌كند. آنچه در دور دوم و همين‌طور در طول مجلس خيلي مهم به نظر مي‌رسد اين است كه هم اصلاح‌طلبان و هم حاميان دولت بايد برنامه‌ريزي خوبي براي نزديكي به چهره‌هاي قابل‌قبول مستقل داشته باشند. به اين دلیل كه اين دسته با توجه به مسائل منطقه‌اي طبيعتا سعي مي‌كنند كه همراهي با مسئولان اجرايي را دنبال كنند و مشكلات منطقه‌اي خود را حل كنند و بايد از اين فرصت استفاده كرد تا نزديكي هرچه بيشتري با اين چهره‌ها شكل گيرد. تا بدين جاي كار نتايج انتخابات به‌گونه‌اي بوده كه چهره مجلس چهره بسيار متفاوت‌تري نسبت به دور گذشته شده و چهره‌هاي تندرو يا جرياني كه تحت تاثير تندروها قرار دارند به نسبت درصد كمتري در اين دوره از مجلس حضور دارند؛ علاوه بر اين بسياري از چهره‌هاي اصولگرايي هم كه حضور دارند چهره‌هاي اعتدالي يا سنتي اين جريان هستند. اصولگراياني كه به نظر مي‌رسد بسياري از آنها فضاي مجلس را در جهت همراهي با دولت تلطيف خواهند كرد. در انتها به اين نكته هم بايد توجه داشت كه از مجلس جديد انتظارات در حد توان این مجلس داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها