بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
تدبیر24 :رئيس قوه قضائيه با صدور حكمي حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري رئيس شعبه اول و رئيس كل ديوان عدالت اداري را به عنوان دادستان كل كشور منصوب كرد. متن حكم آيت‌ا... آملي لاريجاني به شرح زير است: «جناب آقاي محمد جعفر منتظري به موجب اين حكم به سمت دادستان كل كشور منصوب مي‌شويد. اميد است با در نظر داشتن اهميت امر قضا و مسئوليت‌هاي سنگين ناشي از آن، اجراي عدالت اسلامي و رسيدگي به محرومين و ستم‌ديدگان و حمايت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه كار خود قرار داده و در انجام وظايف الهي با رعايت دقيق موازين شرعي و قانوني و همراه با سرعت لازم موفق و مويد باشيد. صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه» حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري كه تا قبل از اين رياست ديوان عدالت اداري را بر عهده داشت، با توجه به انتصاب حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي دادستان سابق كل كشور به عنوان توليت آستان قدس رضوي از سوي رهبر معظم انقلاب، از سوي رئيس قوه قضائيه به عنوان دادستان جديد كل كشور منسوب شد. گفتني است محمد جعفر منتظري در كارنامه كاري خود رياست كل ديوان عدالت اداري، رئيس دادگاه ويژه روحانيت، از اعضاي موسسان سازمان قضائي نيروهاي مسلح، معاون پارلماني وزير دادگستري در سال ۱۳۶۸، معاون اول دادستان كل كشور؛ در زمان آيت ا... نمازي و آيت ا... دري نجف‌آبادي و مشاور آيت ا... شاهرودي زمان تصدي رياست وي بر قوه قضائيه را دارد. منتظري در آخرين سخنراني خود به عنوان رئيس ديوان عدالت اداري گفته بود: از سياسي كاري و صدور راي بر اساس رابطه پرهيز داريم و تاكيد مي‌كنيم كه همه تلاش‌مان را در جهت تحقق عدالت به‌كار بنديم. حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري در جمع قضات، مديران و كاركنان اين نهاد قضائي ضمن آرزوي سالي موفق براي همكاران اظهار كرد: بحمدا... ديوان عدالت اداري، عملكرد خوب و قابل توجهي داشته است و من از همگي همكاران به‌خاطر تلاشي كه كرده‌ايد، تشكر و قدرداني مي‌كنم. وي افزود: آمار و عملكرد ديوان عدالت اداري در سال گذشته حاكي از تلاش درخور توجه همكاران‌مان در بخش‌هاي مختلف قضائي و اداري بوده است كه اميدوارم اين تلاش تداوم يابد و بتوانيم نسبت به جلب رضايت بيشتر مردم اقدام كنيم. رئيس ديوان عدالت اداري تاكيد كرد: اهتمام ما در اين است كه در سال جاري با انجام امور و رسيدگي به پرونده‌ها در سريع‌ترين زمان ممكن، امكاني را فراهم آوريم كه مراجعان كمتر اذيت شوند. وي ادامه داد: وظيفه ماست كه در رسيدگي به پرونده‌ها و صدور احكام قضائي با رعايت قوانين و مقررات عمل كنيم و نگذاريم آرای صادره بر غير مدار قانون شكل بگيرد. منتظري با قدرداني از قضاتي كه در ايام تعطيلات نيز كار را تعطيل نكرده و نسبت به حل مشكلات مردم اهتمام داشته‌اند، اضافه كرد: برخي همكاران قضائي ما حتي در ايام تعطيلات نوروزي نسبت به رسيدگي به پرونده‌هاي قضائي اقدام كرده‌اند و در راستاي راه‌ انداختن كار مردم همت مضاعف داشته‌اند كه جا دارد از همت عالي آنان و زحمتي كه كشيده‌اند قدرداني شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها