بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵


تدبیر24 :رئيس قوه‌قضائیه، تضعيف، تخريب و زير سوال بردن توانمندي‌ها، تلاش‌ها و دستاوردهاي نظامي، امنيتي و موشكي كشور را به بهانه آزادي بيان، خيانت به كشور و آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران دانست و از دادستان‌هاي سراسر كشور خواست تمامي سخنان و تحركات در اين زمينه را رصد و با آن برخورد قانوني كنند. آيت‌ا... آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضائی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با برخي مداحان كشور بر لزوم توجه جدي به نكات ارشادي و رهنمودهاي الزامي اين سخنان تاكيد كرد و گفت: مقام معظم رهبري بنا به ضرورت‌هاي كشور و در برهه‌هاي حساس به خوبي نكاتي را درباره دولت‌هاي سلطه، اقدامات و تحركاتشان عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح و تببين مي‌كنند كه توجه به آن مسير حركت جمهوري اسلامي ايران و راهبردهاي مقابله با چنين توطئه‌هايي را مشخص مي‌كند. رئيس قوه قضائیه به تلاش مستمر رسانه‌هاي غربي در القاي جدايي ميان مردم و مسئولان و ناراضي بودن مردم از نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره و اظهار كرد: مردم در طول سال‌هاي متمادي صدق و راستي روشنگري‌هاي مقام معظم رهبري را به خوبي درك و احساس كرده‌اند و همين روشنگري‌ها و پذيرش و درك صادقانه بودن آن از سوي مردم موجب شده همان رسانه‌هاي غربي كه زماني مدعي بودند مردم نظام جمهوري اسلامي ايران را قبول ندارند اينك اذعان مي‌كنند كه مردم به‌طور تعجب آوري با نظام همراهند و بايد اضافه كرد امروز حتي كساني‌كه نظام را قبول ندارند، اذعان مي‌كنند امنيت و اقتدار و آرامش كشور در گرو رهنمودها و فرامين رهبري معظم انقلاب است. آيت‌ا... آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه اگر مقام معظم رهبري پاي ارزش‌هاي انقلاب نايستاده بودند و از كيان انقلاب و نظام دفاع نكرده بودند اكنون نظام ما اين ميزان از اقتدار و امنيت را نداشت افزود: مردم مسلمان ايران با تمام وجود تبيين‌ها و روشنگري‌هاي مقام معظم رهبري را درك مي‌كنند و بر همين اساس است كه جمهوري اسلامي ايران به مسير تكاملي خود ادامه مي‌دهد و در مقابل خواسته‌هاي نامشروع دولت‌هاي سلطه ايستاده است. آيت‌ا... آملي لاريجاني ابراز برخي سخنان و اظهارنظرها درباره اينكه امروز زمان موشك نيست بلكه وقت مذاكره است را در شرايط كنوني كشور و جهان نادرست توصيف كرد و با بيان اينكه به كار بردن چنين تعابيري اگر آگاهانه باشد خيانت به كشور است افزود: اگر دانشمندان هسته‌اي و جوان‌هاي با استعداد ما نبودند و اين ميزان از غني‌سازي را نداشتيم آيا غربي‌ها پاي ميز مذاكره مي‌آمدند؟ رئيس قوه قضائیه تصريح كرد: عده‌اي با ادعاي آزادي بيان، راهبردهاي مهم امنيتي كشور را زير سوال مي‌برند و در طريق تضعيف و تخريب توانمندي‌‌هاي امنيتي نظام، گام بر مي‌دارند و البته گويا مرسوم شده است كه عده‌اي به بهانه آزادي بيان بسياري از توانمندي‌ها و دستاوردهاي عرصه‌ها و اركان مختلف نظام را زير سوال ببرند و از جمله در اين ميان قوه قضائیه را نيز تخريب و تضعيف كنند.

توضيحاتي درباره ممنوع التصويري

آيت‌ا... آملي لاريجاني افزود: دادستان تهران بنابر اختيارات و مستندات قانوني فردي را ممنوع التصوير كرده است و سخنگوي قوه قضائیه نيز بارها اين موضوع را مستندا تبيين و تشريح كرده است؛ بنده نيز در پاسخ به دبير شوراي عالي امنيت ملي مستندات اين موضوع را اعلام كرده‌ام با اين وجود برخي‌ها اعلام كرده‌اند كه اين ممنوع التصويري درست نيست و هيچ مستند قانوني ندارد. رئيس قوه قضائیه با تاكيد بر اينكه نقد سالم اين نيست كه يك موضوع را بدون آنكه حرف طرف مقابل را بشنوند؛ بارها تكرار كنند گفت: مجري قانون فهم خود از قانون را اجرا مي‌كند و قاضي نيز براساس فهم خود از قانون، حكم صادر مي‌كند و لذا تكرار زير سوال بردن برخي اقدامات قانوني، فراتر از قانون و در واقع تخريب و تضعيف قوه قضائیه است. رئيس دستگاه قضا در ادامه با تاكيد بر اينكه اگر توانايي موشكي كشور را زير سوال ببريم و به بهانه نقد آن را تخريب و تضعيف كنيم به كشور خيانت كرده‌ايم افزود: زير سوال بردن توانايي‌هاي دفاعي، امنيتي و نظامي كشور، عملكردها و اصول و آرمان‌هاي نظام به بهانه نقد از سوي افراد مختلف، منصفانه نيست و نبايد در كشور باب شود. آيت‌ا... آملي لاريجاني با اشاره به اينكه از جمله در مقام نمايندگي مجلس نيز نمي‌توان هر افترا و توهيني را به استناد آزادي بيان مطرح كرد، گفت: با توجه به تفسير اصل ۸۶ قانون اساسي توسط شوراي محترم نگهبان در سال ۸۰، ترديدي وجود ندارد كه در جرم توهين و افترا و ساير جرايم هيچ فرقي بين نماينده مجلس و غير نماينده مجلس وجود ندارد و تشخيص جرم هم جز با قاضي رسيدگي‌‌كننده نيست. رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اينكه نبايد صحنه را براي ورود افرادي كه توانمندي‌هاي امنيتي، نظامي و آرمان‌ها و اصول نظام را تخريب و تضعيف مي‌كنند باز گذاشت، ابراز اميدواري كرد با توجه به ارشادات مقام معظم رهبري، مردم و مسئولان با همدلي و وحدت مسير روشن و رو به تكامل انقلاب اسلامي را طي كنند. رئيس قوه قضائیه در بخش ديگري از سخنان خود به سخنان اخير رئيس‌جمهور آمريكا نيز اشاره كرد و افزود: رئيس‌جمهور آمريكا از موضعي قيم مآبانه درباره شرايط برجام و رفع تحريم‌ها سخن گفته است گويي كه قرار است هديه‌اي به جمهوري اسلامي ايران بدهد! در حالي كه بر طبق توافق صورت گرفته بايد اقداماتي در جهت اين توافق در زمينه رفع تحريم‌ها انجام دهد. آيت‌ا... آملي لاريجاني تاكيد كرد: متاسفانه آمريكايي‌ها با فرافكني برخي شركت‌هايي را كه مايل به همكاري ايران هستند تحت فشار قرار مي‌دهند و آنان را به بهانه اينكه مشخص نيست در دراز مدت چه مي‌شود از همكاري با ايران بر حذر مي‌دارند و اعلام مي‌كنند اين شركت‌ها به خاطر درج جمله نابودي اسرائیل بر روي موشك‌هاي رزمايش اخير، از همكاري هراس دارند.
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها