بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
علی تاجرنیا :
تدبیر24 :علی تاجرنیا درباره برنامه اصلاح طلبان برای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم،گفت:ترکیب کاندیداها در انتخابات مرحله دوم به این صورت است که در برخی از حوزه ها رقابت بین اصولگرایان و در برخی جاهها بین یک اصولگرا با چهره مستقل است که در هرصورت جا برای مانور اصلاح طلبان وجود دارد .

وی اظهار داشت:واقعیت این است که هر چه ما از شهرهای بزرگ به سمت شهرهای کوچک می رویم میزان تاثیر حمایت جریان های سیاسی در پیروزی کاندیداها کمتر می شود . تا الان کسانی که از هردو طیف سیاسی  رای آورده اند اینگونه نبوده است که مردم در شهرهای کوچک اصولگرایان را بر اصلاح طلبان ترجیح داده باشند . در شهرستانها شاخص بودن چهره ها خیلی مهم است لذا وقتی کاندیداهای شاخص اصلاح طلب رد صلاحیت شده اند و از طرفی نقش جریان های سیاسی کم رنگ تر است طبیعتا چهره های اصولگرا در شهرستانها انتخاب شده اند .

این نماینده مجلس ششم تاکید کرد:در تهران باوجود آنکه به دلیل رد صلاحیت ها، چهره های شاخص سیاسی کم داشتیم اما از آنجایی که آرای مردم بیشتر سیاسی است بنابراین همین چهره های ناآشنا مورد اقبال مردم قرار گرفتند این درحالی است که در شهرستانها باتوجه به اینکه نفوذ جریان های سیاسی و لیست ها زیاد نیست وقتی چهره شاخص اصلاح طلب یا اصولگرا کاندیدا شوند آرای بیشتری را به خود اختصاص می دهند البته باتوجه به رد صلاحیت های گسترده در تهران و شهرستانها ما چهره شاخص اصلاح طلب در شهرستانها نداشته ایم درحالی که اگر رد صلاحیت ها نبود چهره های شناخته شده اصلاح طلب شانس رای آوری زیادی داشتند.

وی با تاکید براین مطلب که یک جریان سیاسی در بحث انتخابات باید سیاست ورزی داشته باشد ،گفت:بنده معتقدم دوره اول انتخابات و پیروزی لیست اصلاح طلبان در تهران می تواند اثرات خودش را در شهرستانها در دور دوم نشان دهد لذا ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد:حمایت شورای عالی اصلاح طلبان از یک چهره اصلاح طلب یا یک چهره مستقل دربرابر کاندیدای اصولگرا یا حمایت از اصولگرای معتدل در مقابل اصولگرای تندرو طبیعتا موجب افزایش آرای کاندیداها می شود .این مهم نیست که درپایان کار گفته شود اصلاح طلبان از چند کاندیدا حمایت می کردند و چند نفر آمدند مهم این است که این کمک می تواند کمک کند ازمجموع کرسی های باقی مانده ،اصلاح طلبان بیشتری وارد مجلس شوند یا مستقل ها رای بیاورند این امر سیاست ورزی صحیح است .

تاجرنیا همچنین درباره شانس بالای لاریجانی برای ریاست مجلس دهم افزود:ما باید تلاش کنیم تعداد کرسی هایی که در اختیار اصلاح طلبان است افزایش یابد جدای از اینکه این تعداد در ریاست مجلس تاثیرگذار است باید در نظر داشته باشیم که عمر مجلس دهم چهار سال است و در عرصه های مهم می خواهد تصمیم گیری کند البته بنده هم قبول دارم که میزان کرسی های باقی مانده نمی تواند تاثیری در ریاست مجلس ایجاد کند.

وی گفت:اگرچه ممکن است اصلاح طلبان در جایی احساس کنند که خوب است مقابل آقای لاریجانی ،آقای عارف حتی اگر رای نیاورد کاندیدا شود اما باتوجه به شرایط و ارزیابی هایی که دارند شاید بهتر بدانند به جای ایجاد رقابت از ریاست آقای لاریجانی حمایت کنند تا بتوانند امتیازات مناسب تری در مدیریت کمیسیون ها ،نوائب رییس و مباحث مختلف بگیرند در هرحال ما باید این مدیریت را به دست شورای عالی اصلاح طلبان بسپاریم  تا ازاین به بعد هم دراین رابطه تصمیم گیری کند هرچند که بنده معتقدم اگر بتوانیم در مدیریت مجلس تغییر ایجاد کنیم حداقل در شهرهای بزرگ  برای افکار عمومی احساس تغییر یک حرکت روبه جلو تلقی می شود  چراکه  تغییر فردی که سه دوره ریاست مجلس را برعهده داشته ممکن است موجب شود برخی مردم  حلاوت و شیرینی تغییر انتخاب را احساس نکنند .این نماینده اسبق مجلس در پایان گفت:درباره ریاست مجلس باید سیاست ورزی شود و شورای عالی اصلاح طلبان هزینه و فایده کند  تا در نهایت به یک تصمیم برسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها