بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۰۹۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
گزارش کیهان از تاثیر مذاکرات بر اقتصاد:
بیست و یک هزارو سیصدو دوازدهمین شماره روزنامه کیهان به گزارشی از تاثیر مذاکرات بر اقتصاد با تیتر «اگر برجام نبود نفت 120 دلار بود» اختصاص دارد.

تدبیر24 :منتقدین- در حالی که رئیس جمهور اخیرا مدعی شده اگر برجام نبود حتی یک بشکه نفت هم نمی توانستیم صادر کنیم، نماینده سابق ایران در اوپک اعلام کرد قبل از برجام حداقل روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کردیم.
«محمدعلی خطیبی» در گفت وگویی میزان صادرات نفت خام ایران در اوج تحریم ها و قبل از برجام را روزانه حداقل یک میلیون بشکه اعلام کرد.
این در حالی است «حسن روحانی، اخیرا در دیدار کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدعی شد که دشمنان ملت ایران به دنبال این بودند تا توانمندی و تاثیرگذاری ایران در بازار جهانی انرژی را حذف کنند و اگر این دولت می خواست راه گذشته را ادامه دهد، امروز صادرات نفت کشور به صفر می رسید، در حالی که اگر برجام نبود، قدم به قدم حتی یک بشکه نفت را هم نمی توانستیم صادر کنیم!»
در واکنش به این ادعاها نماینده سابق ایران در اوپک در گفت وگو با نسیم آنلاین گفت؛ اظهارات رئیس جمهوری نشان داد که وزارت نفت آمارهای درستی به او ارائه نمی کند، چرا که در همین دولت یازدهم هم و خصوصا در 5ر1 سال آغاز به کار که با بحران فروش مواجه بود باز هم صادرات نفت خام کشور حداقل یک میلیون بشکه در روز بوده است.
وی در توضیح نحوه فروش نفت ایران در سه سال انتهایی دولت دهم گفت: به غیر از اروپا و آفریقای جنوبی مابقی کشورها نفت ایران را خریداری می کردند و با وجود تحریم نفتکش های خارجی و اجتناب شرکت های بیمه ای خارجی از بیمه کردن نفتکش ها و نخریدن نفت، ایران نفت خود را با تکیه بر نفتکش ها و بیمه های داخلی در بنادر کشورهای مشتری، تحویل خریداران می داد.
این روزنامه گزارش وزارت اطلاع رسانی فلسطین با تیتر «اسرائیل از سال 2000 تاکنون 27000 کودک را به خاک و خون کشیده است!» را به عنوان عکس نخست خود انتخاب کرده است.
درخبرمربوط به این عکس آمده است:
بنابر بیانیه رسمی منتشر شده از سوی وزارت اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی در 16 سال اخیر، 27 هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.
به گزارش العالم، واحد اطلاع رسانی کودکان در وزارت اطلاع رسانی فلسطین، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «از ابتدای انتفاضه مسجد الاقصی در سال 2000 تاکنون ، 2 هزار کودک فلسطینی شهید و بیش از 25هزار کودک نیز زخمی شده اند. در این بیانیه همچنین تاکید شده که تفنگداران رژیم اشغالگر صهیونیستی، در این 16 سال، بیش از 12هزار کودک را بازداشت کرده اند که از این تعداد 480 تن، همچنان در زندان به سر می برند.
95 درصد از این کودکان، در مراحل بازداشت و بازجویی شکنجه شده اند و به آنان تعرض شده و یا از داشتن وکیل در هنگام بازجویی محروم بوده اند یا به اکراه ناچار شده اند به اموری که به آن ها گفته می شد، اعتراف کنند.
حسین شریعتمداری در ستون یادداشت روز روزنامه خود با انتقاد از وضعیت کنونی کشور با تیتر «کاش نیازی به این نوشته نبود!»به مسائل روز پرداخته است.
در بخشی از این یادداشت آمده است:
نوشتن دراین باره سخت و ناگوار است و کاش نیازی به آن نبود. اما «شیرین نمایی» برخی از رخدادهای تلخ این روزها که از سوی شماری از مسئولان - متاسفانه بلندپایه - دولتی صورت می پذیرد و نه فقط با آنچه دولت محترم وعده داده بود متفاوت است بلکه با شعار «دولت راستگویان» نیز همخوانی ندارد، چاره ای جز نوشتن این وجیزه باقی نمی گذارد. چرا که همه مردم این مرز و بوم، صرفنظر از تفاوت دیدگاه ها و اختلاف سلیقه ها، سرنشینان یک کشتی هستند و در فراز و نشیب حرکت آن به یک اندازه سود می برند یا آسیب می بینند. یادداشت پیش روی در پی مچ گیری! نیست بلکه به چند نمونه - و فقط چند نمونه - از برخی دوگانه گویی های دولت محترم اشاره دارد که ادامه آن می تواند سلب اعتماد مردم، یعنی خسارت همگانی را در پی داشته باشد.
روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه با تیتر دهن کجی آمریکا به بند برجامی «تغییر بنیادین روابط» به برجام پرداخت.
در بخشی از این خبر آمده است:
رفتارهای تحریمی آمریکا منطق اصلی حامیان برجام درباره تغییر بنیادین در روابط با غرب را به چالش و استهزا گرفته است.
رجانیوز با اشاره به مصاحبه اخیر عراقچی معاون وزیر خارجه نوشت: صحبت های پر از تناقض، مکث های مکرر و تپق زدن های غیرطبیعی آقای عراقچی در گفت وگوی ویژه خبری به خوبی نشان داد به اسم اجرای برجام عملا چه اتفاقی در حال رخ دادن است و آنچه که امروز حتی عراقچی هم نمی تواند آن را توجیه کند بدعهدی ها و نقض چندباره برجام توسط آمریکاست.
شاید مهم ترین بخش سخنان وی آنجایی بود که در برابر پرسش های صریح مجری برنامه درباره تحریم های جدید آمریکا و نقض برجام، گفت که این تحریم ها می تواند نقض برجام باشد، می تواند هم نباشد! و در ادامه هم صراحتا اعلام کرد که برجام از سوی آمریکا با تحریم های جدید نقض شده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، برجام ، کیهان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
کارشناس اقتصاد بازار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
1
بعد مرگ ملک عبدالله هم قرار بود نفت 200 دلار بشه !سیاست مداران متوهم درایران یکتازی مینمایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
1
اگر برجام نبوداحتمالا بابک زنجانی قروش نقت را بعهده می گرقت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
نفت رو 120 دلار کردن مرد میخواد کار اینا نیست اینا فقط برن جلوی خانمهای اروپایی لبخند بزنن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها