بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
آيت الله عبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد در پاسخ به استفتايي، نظر فقهي خود را پيرامون فرزند متولد شده از روش تلقيح مصنوعي و رحم اجاره اي ارائه كرد.
تدبیر24 : استفتا و پاسخ آيت الله موسوي اردبيلي به آن به شرح زير است.
سوال:
همسرم به جهت مشكلات پزشكي نمي تواند جنين را حفظ كند و تاكنون چندين مرتبه جنين وي سقط شده است. پزشكان براي حل مشكل توصيه كردند كه اسپرم من و تخمك همسرم در آزمايشگاه تلقيح شده و سپس جنين حاصله به رحم اجاره اي منتقل گردد تا در آن رشد كند. همسرِ برادرِ همسرم حاضر شد كه جنين به رحم او منتقل شود و الحمد لله فرزند دختري متولد شد. لطفاً بفرماييد مادر اين فرزند كيست و آيا برادر همسرم و همچنين پدر ايشان به اين بچه محرم هستند؟ در صورتي كه محرم نباشند، اگر همسرِ برادرِ همسرم از شيري كه پس از زايمان در سينه وي وجود دارد به اين كودك با شرايطي كه در رساله آمده شير بدهد، آيا اين دختر به آنها محرم مي شود؟

پاسخ آيت الله موسوي اردبيلي:
پدر اين فرزند صاحب اسپرم مي باشد اما در خصوص مادر وي در نزد فقها اختلاف وجود دارد؛ برخي مادر او را صاحب تخمك مي دانند كه در اين صورت برادر همسر شما دايي كودك و پدر همسر شما پدربزرگ وي خواهد بود و به وي محرم هستند.
برخي ديگر مادر وي را صاحب رحمي مي دانند كه او را به دنيا مي آورد كه در اين صورت برادر همسر شما به وي محرم خواهد بود، زيرا اين دختر ربيبه وي مي باشد ولي پدر همسرتان با وي محرم نيست. ولي به نظر اينجانب اين كودك داراي دو مادر مي باشد و هم زن صاحب تخمك و هم زن صاحب رحم، مادر وي مي باشند كه بر اين اساس اين كودك به برادر همسرتان و همچنين پدر وي محرم مي باشد.
در هر صورت شير دادن همسرِ برادرِ همسرتان به آن دختر از شيري كه در اثر اين زايمان در سينه وي ايجاد شده، موجب نشر حرمت از طريق رضاع نمي شود، چون يكي از شرايط نشر حرمت با رضاع اين است كه شير از فحل باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها