بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
یک مفسر قرآن کریم، با اشاره به بدعهدی غربی‌ها در رابطه با دیگر کشورها گفت: غرب قابل اعتماد نیست. ما نمی‌گوییم مذاکره نباشد اما مسئولان کشور باید از تجارب دیگران عبرت بگیرند و به غرب اعتماد نکنند.
تدبیر24 : آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم در ادامه روایت مربوط به آفات دین گفت: پیامبر خدا(ص) فرمودند: عالمان و فقهایی که فقط دنبال منافع شخصی خود هستند و کاری به سرنوشت جامعه ندارند یکی از مهمترین آفات دین هستند زیرا هر جا دین بر ضد منافع آنان بود یا آن را تحریف می‌کنند و یا آن را نادیده می‌گیرند که این کار دانشمندان فاجر است.

وی حاکمان جور را از دیگر آفات دین دانست و افزود: حاکمان جور و ظلمی که می‌خواهند فقط حکومت خود را حفظ کنند از دیگر آفات دین هستند زیرا هر چه مخالف آنان باشد نابود می‌کنند که نمونه تاریخی آن این است که حتی بچه‌ها و برادر خودشان را مانند مامون سر می‌بریدند. اینها امام جائر هستند و هرجا مسایل دینی بر ضد آنان باشد آن را ذبح می‌کنند و سوم مجتهدانی که جاهل هستند یعنی تلاش می‌کنند ولی چون جاهل هستند در مسیر دین قرار ندارند.

این مفسر قرآن تصریح کرد: نمونه کامل اینها را امروز در حکومت عربستان سعودی و در وهابیت می‌بینیم. یکسال است یمن را تخریب می‌کنند. چندین سال است سوریه را به آتش کشیده‌اند و عراق را تا جایی که بتوانند مورد فشار قرار می‌دهند و در داخل کشورشان نیز کسی جرأت نفس کشیدن ندارد و فقهای آنان نیز در خدمت ایشان است و مطابق امیال آنان فتوا می‌دهند.

وی افزود: هر چه حاکمان ظالم می‌کنند این مفتی‌ها آن را توجیه می‌کنند تا عوام را فریب بدهند. اینها آفت دین هستند اما اگر برعکس عالمانی آگاه در جامعه باشند و بدانند سعادت خودشان در سعادت جامعه است و حاکمان نیز عاقل باشند و بدانند بقای آنان در بقای جامعه است و مجتهدان نیز بدانند زحمت خود را در چه راهی بکشند در این صورت دین حفظ می‌شود و همزیستی مسالمت‌آمیز و امنیت و ... نیز به تبع آن به وجود می‌آید.

این مرجع تقلید در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور سوریه جمله‌ای پرمعنا گفت، گفته بود که ما چند سال جنگیدیم و یک تجربه از آن نصیب من شد و اینکه غرب قابل اعتماد نیست. این تجربه را دیگران هم باید بیاموزند. نمی‌گوییم مذاکره نکنید و رفت و آمد نداشته باشید ولی باید توجه کنید که قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: ما تا روی پای خود نایستیم مشکلات کشور حل نمی‌شود زیرا غرب تابع نظام سلطه است و می‌خواهند بر همه دنیا مسلط شوند و بر روی حفظ منافع خودشان مصر هستند و دموکراسی، حقوق بشر، امنیت جهانی و شورای امنیت و ... را ابزاری در این راه می‌دانند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در عربستان نه آزادی، نه حقوق بشر و نه دموکراسی وجود دارد اما چون رفیق غربی‌هاست و منافعشان در آنجا تامین می‌شود با او کاری ندارند و جنگ نیابتی در عراق، یمن و سوریه به او واگذار می‌کنند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر این‌که «اگر روزی منافع آنان در عربستان تامین نشود برضد آن می‌شوند» تصریح کرد: به همین دلیل نمی‌توان به غرب و آمریکا اعتماد کرد همین طور که برخی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا می‌گویند اگر روی کار بیاییم برجام را پاره می‌کنیم. ما باید بیدار باشیم و تکیه بر غیر ملت خودمان نکنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: زمانی می‌توانیم روی پای خود بایستیم که متحد باشیم و منافع جامعه را فدای منافع گروهی نکنیم. باید دست اتحاد بدهیم و منافع جامعه را به رسمیت بشناسیم و منافع اسلام را در نظر بگیریم زیرا اسلام به ما آبرو داده است و دشمنان اگر از ما حساب می‌برند به دلیل تقید ما به اسلام و مکتب اهل بیت است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها