بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی با بیان اینكه كودكان و نوجوانان مهمترین و بیشترین گروه استفاده كننده از فضای مجازی هستند، گفت: خانواده ها باید نظارت و دقت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود بر این فضا داشته باشند.
تدبیر24 :به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش افزود: باید توجه كرد كودكان و نوجوانان استفاده كننده از فضای مجازی به شدت در معرض تهدیدات و آسیب های متفاوت هستند، لذا ضرورت دارد كه والدین سطح معلومات و دانش خود از فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی را افزایش داده تا بتوانند شكاف میان نسلی خود با فرزندان را كاهش دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه دانش و اطلاعات بسیاری از والدین به نسبت فرزندان خود از وسایل ارتباطی روز و فضای سایبر كمتر است و این شكاف باعث شده تا فرزندان آنها در معرض تهدیدات و آسیب های وسایل ارتباطی و فضای سایبر بیشتر گردد.
این مقام مسئول افزود: زمانی كه والدین نمی دانند استفاده بیش از حد از كامپیوتر و نشستن پشت آن می تواند آسیب های متفاوت جسمی برای فرزندانشان داشته باشد، در این خصوص حساسیت و دقت لازم را ندارند. لذا به گفته پزشكان شاهد آسیب های بینایی، اسكلتی، حركتی و... در فرزندانی هستیم كه بیش از اندازه و به طور مداوم از كامپیوتر استفاده می كنند.
آذردرخش ادامه داد: بهترین و راحت ترین شكار برای مجرمان سایبری كودكان و نوجوانان هستند. این مجرمان با ارتباط گیری با كودكان و نوجوانان به راحتی این عزیزان را فریب داده و از آنها سوء استفاده می كنند. لذا بیشتر قربانیان فضای سایبر كودكان و نوجوانان هستند كه در دام مجرمان سایبری افتاده اند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اضافه كرد: در كنار زیان های مالی كه از سوی مجرمان به خانواده ها تحمیل می گردد شاهد آن هستیم كه كودكان و نوجوانان آسیب های روانی می بینند كه برای بر طرف شدن آن مدت زمان طولانی و تحت نظر روانشناس و روانپزشك ضروری است.
آذردرخش به خانواده ها توصیه كرد: در سال جدید حتما نحوه نظارت خود بر فعالیت سایبری فرزندان را افزایش دهند و این نظارت می تواند به صورت غیر مستقیم و با نصب نرم افزارهای نظارتی صورت گیرد كه كودكان نیز احساس آرامش داشته باشند.
آذردرخش نصب نرم افزارهای فیلترینگ خانگی را به خانواده ها توصیه كرد و گفت: امروزه قابلیت این نرم افزارها بالا رفته و می توان بر روی سیستم ها خانگی مثل لپ تاپ، PC و گوشی های هوشمند نصب كرد.
وی یادآور شد: این نرم افزارها حتی می تواند ساعت كار با سیستم را برای كودكان محدود نماید. ضمن آنكه ارتباط های انجام شده در بستر اینترنت را برای والدین مشخص نماید كه فرزند آنها از چه سایت هایی بازدید كرده و با چه كسانی در ارتباط بوده است.
آذردرخش تاكید كرد: برای حفظ سلامت جسمی و روحی فرزندان و جلوگیری از سوء استفاده از آنها از سوی مجرمان سایبری ضروری است كه خانواده ها با دانش كافی بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینكه آموزش استفاده از برخی از نرم افزارهای نظارتی بر روی سایت پلیس فتا قرار دارد، ضمن آنكه نحوه نصب و كار با آنها ارائه شده است؛ گفت: پلیس فتا از تمام خانواده ها و كاربران می خواهد در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مركز فوریت های سایبری، لینك ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام كنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، فتا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها