بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
نگاهی به چگونگی مهم ترین ماجرای اسلام
مسئله غدیر بسیار مهم و اولین مسئله امروز اسلام است؛ فرهنگ‌سازی لازم در مورد عاشورا صورت گرفته است اما غدیر هم از عاشورا کمتر نیست و باید در کل کشور نسبت به تبیین بیشتر فرهنگ غدیر کوشش شود. . .

تدبیر24 : از موضوعات مهم فرهنگ اسلام، موضوع امامت و ولایت است و همواره در طول تاریخ  از ابتدا تاکنون  از زمان حضرت آدم(ع) تا زمان پیامبر اکرم(ص) هر پیغمبری از جانب خدا آمده، رهبری را پس از خود معرفی کرده است. بحث امامت و ولایت یکی از موضوعات مهم و جزو اصول فرهنگ دینی ما مسلمانان است.

از زمانی که خداوند، انسان را بر روی کره زمین آفرید هیچ‌گاه او را بدون راهنما و رهبر رها نکرد، زیرا اهمیت مسئله رهبری و ولایت در مورد انسان‌ها فراتر از تصور است.جریان غدیر موضوع مهمی است که پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را به‌عنوان رهبر بعد از خود منصوب کرده و با بیان «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی» در سوره مائده می‌فرماید امروز دین‌تان را کامل کردم. تکمیل دین اسلام با معرفی حضرت علی(ع) به امامت و ولایت از سوی رسول گرامی اسلام(ص) محقق شد.

لازم است مسلمانان امروز به مسائلی چون غدیر و سقیفه توجه ویژه‌ای نشان دهند و ارتباط میان این دو و عوامل انحراف در اسلام را بشناسند.مسئله رهبری دینی در جامعه، دنباله همان ولایت و زعامت نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) است. حضرت محمد(ص) در اجتماع بزرگ غدیر، حضرت علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود به رهبری جامعه اسلامی معرفی فرمودند و آنگاه بود که وحی الهی خبر از کامل شدن دین آورد.

عید غدیر خم که عید ولایت و امامت است، اهمیت و ارزش فراوانی دارد و باید تمام زوایای آن به‌دقت تبیین شود زیرا در طول تاریخ، دشمنان تشیع با هدف کم‌رنگ کردن این اصل مهم، تحریف‌های زیادی در آن به‌وجود آوردند. انحطاط مسلمانان در سده‌های بعد از صدر اسلام، نتیجه کنار زدن امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان او از حکومت و بر سر کار آمدن سلسله‌های پادشاهی همچون بنی‌امیه و بنی‌عباس بود.

مسئله غدیر خم درس بزرگی به بشریت آموخت. آنچه از این قضیه برداشت می‌شود، این است که بر اساس بینش شیعه، حکومت تنها می‌تواند در دست پیامبر الهی، امام معصوم و در زمان غیبت، در اختیار ولی فقیهی اسلام‌شناس در حد بالا، عادل، توانا به امور حکومت و هوشیار و دانا قرار گیرد تا مکتب اسلام را حفظ کرده و سپس به دست امام غایب مهدی موعود(عج) برساند...

تنها کسی می‌تواند در جامعه اسلامی عهده‌دار حکومت باشد که نمونه تقوا و زهد و ایمان باشد در حالی‌که مشاهده می‌کنیم کاخ‌نشینانی به نام خلفا و سلاطین بر تخت حکومت تکیه زدند و تنها نتیجه‌ای که سلطنت آنها در پی داشت، کوخ‌نشینی مردم بود در حالی که در اسلام، چیزی به نام سلطنت وجود ندارد و فقط امام معصوم(ع) می‌تواند حکومت تشکیل دهد.

تنها فردی که درس بزرگی به مسلمانان در طول تاریخ داد، حضرت فاطمه زهرا(س) بود که خطبه‌ای مفصل را در دفاع از امیرالمؤمنین(ع) در مسجد مدینه ایراد فرمود و با همه ظالمان اتمام حجت کرد و در همین راه به شهادت رسید. همه مسلمانان باید بدانند در مقاطع مختلف تاریخی هرگاه حقیقت در حال محو شدن است باید به‌پا خاست و از آن دفاع کرد ولو اینکه جان خود را در این راه از دست بدهند.

مسئله غدیر بسیار مهم و اولین مسئله امروز اسلام است؛ در مسئله غدیر کوتاهی شده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید تحولی در آن ایجاد شود؛ فرهنگ‌سازی لازم در مورد عاشورا صورت گرفته است اما غدیر هم از عاشورا کمتر نیست و باید در کل کشور نسبت به تبیین بیشتر فرهنگ غدیر کوشش شود و این فرهنگ‌سازی نباید صرفاً منحصر به ایران باشد و باید در کل سفارتخانه‌های ایران در جهان اشاعه یابد.

پر رنگ نگرفتن غدیر باعث شد که مردم به‌تدریج توجه کمتری به آن داشته باشند و باید سعی کرد غدیر هم مانند عاشورا در کل مملکت و در جهان پررنگ برگزار شود و همه مسلمانان با آموزه‌های آن آشنا شوند. به مانند همین مسئله، باید بر روی غدیر هم کار کنیم و مردم به صورت خودجوش مراسم‌های بزرگی را در این روز برگزار کنند.دلیل اصلی عقب‌ماندگی مسلمانان در طول قرون گذشته، انحراف در مسئله غدیر است.

امام خمینی(ره) از جمله کسانی بودند که در دوران معاصر بر احیای مسئله غدیر تأکید داشتند و خود در این مسیر پیشگام بودند؛ تکلیف همه ما نیز هست که با فرهنگ‌سازی صحیح اولاً؛ جلوی تبلیغات دشمنان را بگیریم و ثانیاً نگذاریم مسئله غدیر به دست فراموشی سپرده شود.

در حال حاضر مثلث تکفیری‌ها، صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مشغول توطئه‌چینی علیه تشیع و نظام جمهوری اسلامی است. دشمنان اسلام تبلیغات گسترده‌ای علیه تشیع به راه انداخته‌اند و لذا باید به اندازه‌ای بصیرت داشته باشیم که بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم و با بصیرت و پیش انداختن عقل، به جنگ باطل برویم.

وهابیت، باقی‌مانده خوارج و تندروهای در دین هستند و حوزه‌های علمیه باید مقابل شبهات و کتاب‌هایی که این فرقه ضاله می‌نویسند پاسخگو باشند... وهابیت و سلفی‌گری بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام است امروز صهیونیست‌ها، غربی‌ها و وهابیون برای حمله به اسلام ناب محمدی(ص) و نظام اسلامی با هم همکاری می‌کنند.خداوند در آیه 54 سوره نور دوران زندگانی انسان را برمی‌شمرد و از دوران کودکی به دوره ضعف و ناتوانی و از دوران جوانی به‌عنوان قدرت و قوت یاد می‌کند.

علم و فناوری سرمایه جوانی است و هرچه در علم، فناوری و تحقیق کوشا باشیم، سرمایه بیشتری به دست می‌آوریم چرا که امام علی(ع) در سخنان خود فرمود: «علم را بیاموزید تا در دوره بزرگسالی عزتمند شوید

البته علم بدون ایمان، بی‌ثمر و حتی دارای اثری معکوس است. بی‌جهت نیست که خداوند بر آموختن علم توأم با ایمان تأکید دارد، چراکه این نوع علم، ما را به نبوت، معاد، توحید و در نهایت وجود خالق متعال می‌رساند.

هر نهضتی به راهبرد ویژه‌ای نیاز دارد و پیامبران الهی و اولیای خدا راهبرد خود را بر پایه جهاد و شهادت بنا کردند. زیرا این فرهنگ است که می‌تواند بر مستکبران و ظالمان غلبه کند.روحیه جهاد و شهادت‌طلبی در مردان ایران‌زمین است که سبب ترس دشمنان از قدرت ایران در جهان شده والا قبل از حمله به سوریه و عراق، به ایران حمله می‌کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها