بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
اعتیاد ارتباط مستقیم و مشخص با مقوله فرهنگ دارد، در یک جامعه بافرهنگ و فرهنگ دوست، آسیب‌های اجتماعی کمتری نیز وجود دارد،
تدبیر24 : رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در رابطه با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در راس آنها اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی قرار دارد، باید سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ انجام شود .

محمود آموزگار افزود: اعتیاد ارتباط مستقیم و مشخص با مقوله فرهنگ دارد، در یک جامعه بافرهنگ و فرهنگ دوست، آسیب‌های اجتماعی کمتری نیز وجود دارد، معضل مواد مخدر و گرایش جوانان به سمت مصرف این مواد که نابود کننده است، آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد می‌کند و فرهنگ را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد می‌شود؛ اظهار داشت: باید بصورت میدانی بررسی‌هایی انجام شود تا در محله‌هایی که کتابفروشی‌های متعدد وجود دارد و مردم نیز اهل کتابخوانی هستند، چه میزان گرایش به سمت اعتیاد به مواد مخدر بویژه صنعتی و شمیایی وجود دارد و حتی کمتر است.

این کارشناس حوزه فرهنگ تصریح کرد: برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید نگاه مسوولان دولتی در رابطه با سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ تغییر کند، باید بپذیریم که صرف هزینه در این حوزه ، آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد نیز کاهش می‌یابد.

آموزگار اضافه کرد: از مهمترین دلایل مصرف مواد مخدر بویژه در میان نوجوانان و جوانان کشورمان، نبود اوقات فراغت مناسب و سرگرم‌کننده است، اگر در کتابخانه‌های عمومی جذابیت ایجاد شود و آنها به کتاب‌های متنوع حتی در مورد آشنایی با انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها و راه‌های مقابله و پیشگیری که بصورت انبوه منتشر شده‌اند، توسعه و مجهز شوند، فرد نوجوان و جوان دیگر فقط خود را به بطالت نمی‌گذارد و به مطالعه می‌پردازد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان به بخش فرهنگ توجه زیادی نمی‌شود و بودجه نیز اختصاص نمی‌یابد و ما شاهد آسیب‌های اجتماعی فراوانی از جمله شیوع اعتیاد در جامعه هستیم.

به گفته آموزگار، همچنین کسانی که در دام اعتیاد به مصرف مواد مخدر گرفتار هستند نیاز به حمایت ویژه دارند و باید از آنها شخصیت‌های مثبت و مفیدی برای جامعه ساخت.

وی افزود: حاشیه رفتن معضل اعتیاد به ‌عنوان یک معضل اصلی به ضرر کشور است و مسوولات و عوامل دست اندرکار باید با برنامه‌ای نو و نگاهی هوشیارانه مردم را درگیر مبارزه اجتماعی با این پدیده کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تصریح کرد: تهیه و چاپ کتابچه و بروشورهای متعدد درباره شناخت انواع مواد مخدر، هشدار، عوارض و پیشگیری و درمان اعتیاد و توزیع آن در تمامی محلات، نهادها، مراکز مختلف و غیره نیز می‌تواند در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، اعتیاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها