بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
این نخستین‌بار نیست که معلم فداکاری برای نجات جان شاگردانش همه هستی خود را تقدیم می‌کند و قطعا آخرین‌بار هم نخواهد بود

تدبیر24 :رحیم عبادی-هفته گذشته کتاب فداکاری بازهم شکفته شد و زنده‌یاد «حمیدرضا گنگوزهی»، معلم فرهیخته با نثار جان خویش، راه فداکاری در عرصه تعلیم و تربیت را استمرار بخشید. این نخستین‌بار نیست که معلم فداکاری برای نجات جان شاگردانش همه هستی خود را تقدیم می‌کند و قطعا آخرین‌بار هم نخواهد بود؛ گویا اقتضای شغل معلمی است که همچون شمعی بسوزد تا پروانه‌ها زندگی را تداوم بخشند.

 درس‌های فراوانی در این فداکاری نهفته است ازجمله:  ١- معلمی شغل نیست، عشق است و هنر، بخشیدن است و حیات‌دادن، فداکاری است و ازخودگذشتن؛ نمونه‌اش زنده‌یاد «حمیدرضا گنگوزهی» که در آغاز زندگی مشترک در شرایطی که هنوز شرایط شغلی ناپایداری داشت، از همه‌چیزش برای حیات شاگردان خویش گذشت. ٢- فداکاری معلمان قابل‌تقدیر است اما این یک ‌سوی واقعه است؛ آن سوی دیگر مسئولیت‌هایی است که برعهده دیگران قرار می‌گیرد. نابسامانی‌های برخی فضاهای آموزشی و قربانی‌شدن سالانه تعدادی از دانش‌آموزان امری است که نباید از آن غفلت شود و بر مسئولیت و پاسخ‌گویی وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه «سازمان نوسازی و تجهیز مدارس» می‌افزاید. این مهم با ارسال پیام تسلیت و اعلام همدردی از سوی مسئولان ذی‌ربط تسکین نمی‌یابد.

بلکه باید با عذرخواهی، پذیرش مسئولیت و تعهد برای جبران کاستی‌ها همراه باشد.
٣- معلمان سرمایه اجتماعی و از گروه‌های مرجع جامعه محسوب می‌شوند. یکی از دلایل آن، برخورداری این قشر فرهیخته از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی همچون فداکاری و ازخودگذشتگی است. شرط تداوم این ارزش‌ها، ارج‌نهادن کل جامعه ازجمله دولت به فداکاری‌های معلمان است. توجه ویژه به منزلت اجتماعی و معیشت آنان و تلاش مؤثر برای رفاه و امنیت اجتماعی فرهنگیان، حداقل انتظار معلمان از مسئولان است. نمی‌توان با میانگین حقوق دریافتی زیر خط فقر، انتظار فداکاری و ایثارگری روزافزون داشت.
٤- فداکاری، گذشت، بخشش، احساس مسئولیت اجتماعی، وجدان کاری، همدلی و... ارزش‌های مهم ایران عزیز ماست که نباید کم‌رنگ شود؛ باید از همه ظرفیت‌ها برای تعالی و ترویج آن بهره گرفت. این مختص معلمان نیست بلکه باید همه آحاد جامعه را دربر گیرد و مسئولان و دست‌اندرکاران باید بیش از همگان بر این امر، نه در کلام و شعار و حرف بلکه در عمل، متعهد شوند. درج این فداکاری‌ها در برنامه‌های درسی مدارس همچون دهقان فداکار و تداوم آن در رسانه‌های جمعی و نهادهای فرهنگی می‌تواند روح فداکاری را در جامعه همیشه زنده و جاوید نگه‌ دارد اما این کافی نیست؛ آنچه جامعه ما بیش از هر زمان به آن نیازمند است، عمل مسئولان و راهبران جامعه به تعهدات خویش در برابر معلمان و مردم فداکار ایران اسلامی است.

برچسب ها: تدبیر24 ، عبادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها