بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

تدبیر24 :امروز دوشنبه بیست و سوم فروردین 1395 هجری خورشیدی، سوم رجب 1437 هجری قمری و یازدهم آوریل 2016 میلادی است. 41 سال پیش در چنین روزی، قرارداد صدور گاز طبیعی ایران از راه شوروی به آلمان امضا شد.
[بیست و سوم فروردین در آینه تاریخ معاصر ایران]

مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

23 فروردین 1371
محسن صبا استاد و نویسنده معاصر ایرانی درگذشت. وی پایه گذار گروه ملی كتابشناسی ایران و كمیته بایگانی ملی وابسته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسكو) بود. كتاب ‏شناسی گل ‏های حافظ، ترجمه سفرنامه‏ های مختلف و اصول فن كتابداری از آثار ارزشمند او محسوب می شود.

23 فروردین 1358
آسوشیتدپرس گزارش داد: به دنبال قطع صادرات نفت ایران به رژیم صهیونیستی، این رژیم دچار مشكلات زیادی شده است و از این رو دولت آمریكا، انگلیس را وادار كرد تا نفت دریای شمال را به رژیم صهیونیستی بفروشد.

23 فروردین 1357
بازار تبریز در اعتراض به جنایت های ماموران حكومت پهلوی تعطیل شد.

23 فروردین 1357
«اسكار فیشر» وزیر امور خارجه جمهوری دموكراتیك آلمان وارد تهران شد تا پیام رییس شورای دولتی را به محمدرضا پهلوی تسلیم كند.

23 فروردین 1357
«سیمون اسكاچكرف» رییس كمیته دولتی شورای وزیران شوروی با دعوت محمد یگانه وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، در صدر یك هیات بلند پایه از مقام های آن كشور به تهران آمد. این سفر به منظور امضای موافقت نامه ای میان ایران و شوروی درباره همكاری برای ساختن قسمت چهارم شاه لوله گاز دوم ایران به طول هزار و 400 كیلومتر از قم تا آستارا صورت گرفت.

23 فروردین 1354
قرارداد صدور گاز طبیعی ایران از راه شوروی به آلمان در مسكو به امضای سه كشور ایران، شوروی و آلمان رسید.

23 فروردین 1349
شهرداری تهران مشخصات قانونی معابر تهران را تعیین و اعلام كرد.

23 فروردین 1347
«سلطان حسن دوم» پادشاه مراكش وارد تهران شد.

23 فروردین 1342
امام خمینی در پاسخ به پیام تسلیت آیت الله سید محمدباقر طباطبائی حكیم درباره حادثه حمله به مدرسه فیضیه با درخواست وی برای مهاجرت جمعی روحانیان به نجف به دلیل شرایط سیاسی حاكم موافقت نكردند. ایشان همچنین هجرت مراجع و علما را موجب در معرض سقوط قرار گرفتن مركز بزرگ جهان تشیع دانسته و این عمل را صلاح ندیدند.

23 فروردین 1330
به دنبال ملی شدن صنعت نفت ایران 9 ایرانی و سه انگلیسی در زد و خورد میان كارگران صنعت نفت با عوامل طرفدار انگلیس كشته شدند.

23 فروردین 1310
هیات وزیران از وزارت پست و تلگراف خواست در هنگام تجدید كنترات حمل پست های هوائی با كمپانی «یونكرس» درباره دو شرط آموزش محصلان ایرانی در آلمان و تاسیس مدرسه هواپیمایی در ایران نیز گفت و گو كند.

23 فروردین 1303
روزنامه ایران نوشت كه موتمن الملك رییس مجلس شورای ملی، رای اعتماد مجلس به رضاخان را برای احمد شاه ارسال كرده است.

23 فروردین 1302
مفتاح السلطنه وزیر مختار ایران در لندن در دیدار با «مستر الیفنت» مدیر اداره ایران در وزارت امور خارجه انگلیس، اعتراض شدید وزیر امور خارجه این كشور نسبت به پرداخت نكردن بدهی های ایران به انگلیس را به اطلاع وی رساند.

23 فروردین 1300
سیل بزرگی به دنبال بارش چند روزه باران در قم به راه افتاد كه بر اثر آن به برخی از خانه ها و قنات های شهر و روستاهای اطراف، خسارت های زیادی وارد آمد. همچنین سیل موجب طغیان رودخانه قم و آسیب دیدن پل های رودخانه شور و عسگر آباد و جاده شوسه تهران شد.

23 فروردین 1300
دولت انگلیس نیروهای خود را به منظور خروج از ایران از شمال كشور فراخواند.
برگرفته از: روزشمار تاریخ معاصر ایران(جلد1، 3 و4)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها