بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد
یک نماینده مجلس معتقد است اگر بازار خودرو و قیمت‌گذاری‌ها دست خود خودروسازان باشد و در این زمینه رقابت واقعی کنند، به مرور قیمت خودرو کاهش می‌یابد. او می‌گوید دولت موافق افزایش قیمت خودرو نیست.
تدبیر24 :عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد احتمال افزایش قیمت خودرو در سال 95 گفت: قیمت خودرو باید رقابتی شود و اگر این اتفاق صورت گیرد به مرور شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.
حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار «آستان»، افزود: اینکه ما هر سال قیمت را به صورت دستوری افزایش دهیم و توقع داشته باشیم هر ساله 10 الی 15 درصد به قیمت خودرو اضافه شود، این حق مسلم تلقی می‌شود و هیچوقت آن رقابتی که باید، در بازار رخ نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه "باید قیمت خودرو در کشور را بازار و عرضه و تقاضا تعیین کند"، گفت: اگر این اتفاق بیفتد هم کیفیت بالا می‌رود و هم قیمت کاهش می‌یابد. اگر قیمت خودرو در بازار تعیین شود خودرسازان نیز رقابتی را بین خودشان آغاز می‌کنند که این اقدام منجر به افزایش کیفیت و فروش محصولاتشان با قیمت مناسب می‌شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به جلسه خودروسازان با اعضای این کمیسیون در هفته گذشته اظهار کرد: خودروسازان در این جلسه این تقاضا را داشتند که قیمت خودرو افزایش یابد ولی نگاه ما این است که بازار خودرو و سایر بازارهای صنعتی باید در کشور رقابتی شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت هیچگاه نتوانسته است قیمت خودرو را کاهش دهد، گفت: اگر بازار دستِ خود مجموعه‌ها باشد شاید یک سال یا دو سال شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم اما به مرور شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.
گروسی با بیان اینکه "در دولت قولی به خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو داده نشده است"، اظهار کرد: درخواست خودروسازان این است که حداکثر 10 الی 15 درصد افزایش قیمت باشد اما همین افزایش قیمت منجر به نارضایتی مردم می‌شود و این نارضایتی باعث تلاطم خودروسازان خواهد شد. فکر نمی‌کنم دولت در این شرایط با افزایش قیمت خودرو موافقت کند.
منبع: آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، گروسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها