بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

تدبیر24 :روزنامه جوان در پوشش دفاع از شورای نگهبان تلاش کرده از مینوخالقی،نماینده مردم اصفهان که آرای او توسط این شورا ابطال شده دفاع کند، اما دفاعش به طرز خنده داری درآمده است.

این روزنامه نوشته است:

 

از جنبه سیاسی و انتخاباتی ماجرای «مینو خالقی» یکی از منتخبان انتخابات مجلس اصفهان پایان یافته است. فصل‌الخطاب در این زمینه، شورای نگهبان است و این مرجع هم صلاحیت او را رد و نام او را از لیست منتخبان اصفهان خارج کرده و از این جهت دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. از بعد حقوقی هم مباحثات اختلافی میان شورای نگهبان و وزارت کشور و حقوقدان‌ها و سایر اهل نظر می‌تواند ادامه یابد؛ مباحثاتی که اگر آمیخته با سیاست منفعت‌زده جناحی نشود، یقیناً برای جامعه و نهادهای حکومتی مفید خواهد بود. اما اینجا قصد پیگیری بحث حقوقی اختلافی میان وزارت کشور و شورای نگهبان را نداریم. پس این نوشتار در مورد چه موضوعی قرار است مکتوب شود؟ در مورد یک بازی؛ یک بازی سیاسی بی‌اخلاق به نام «مینو خالقی» و به کام آنانی که همیشه می‌خواهند ساز مخالفت با شورای نگهبان قانون اساسی را کوک کنند. این بار برایشان اهمیتی نداشت که پای آبروی یک زن وسط باشد. . .

   اختلاف حقوقی یا جدال سیاسی؟
وزارت کشور و شورای نگهبان در مورد چگونگی برخورد با وضعیت پیش آمده برای منتخب سوم اصفهان به یک اختلاف حقوقی و قانونی رسیدند و مباحث می‌توانست در همان سطح باقی بماند و کار به سیاسی‌بازی نکشد اما اصلاح‌طلبان بهانه لازم برای هجمه به شورای نگهبان را یافتند. آنها سعی کردند سطح دعوا را به ادعای همیشه‌شان در برخورد سیاسی شورای نگهبان با اصلاح‌طلبان تقلیل دهند. رسانه‌ها و آدم‌های اصلاح‌طلب وارد کارزاری شدند که خود برای حمله به شورای نگهبان تدارک دیده بودند.
علی مطهری گفت که دست دادن با یک مرد در خارج از کشور قابل اثبات نیست و اگر هم از روی دستکش باشد، بلااشکال است. کسی هم از علی مطهری نپرسید که آیا قانونی که شما خود را مدافع آن می‌دانید، اجازه بیان این دلیل ردصلاحیت را برای یک خانم به شما داده است؟ دعوای سیاسی‌مان مهم بود یا آبروی یک مسلمان؟
روزنامه اصلاح‌طلب وقایع اتفاقیه گزارش مشروحی از دلیل ردصلاحیت منتخب سوم اصفهان رفت و مدعی شد عکس‌های شخصی و خانوادگی این خانم با هک گوشی در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته و مبنای ردصلاحیت شده است! گزارشی که گرچه با استناد به سخنان یک منبع نزدیک به مینو خالقی منتشر شد، اما به شدت مورد تکذیب او قرار گرفت و او متن آن گزارش را عجیب و مضحک و بسیار دور از حقیقت دانست و هرگونه ارتباط خود با آن را تکذیب کرد. (البته روزنامه جوان در مقام تأیید یا تکذیب این ادعاها نیست و بنا هم ندارد به مسائل خانوادگی ایشان سرک بکشد؛ اتفاقاً می‌کوشد این رفتار به اصطلاح اصلاح‌طلبان را به نقد بکشد).
سیدعلی نکویی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان هم صحبت از عکس‌های شخصی و خانوادگی و سرک کشیدن به زندگی خصوصی و واکاوی آلبوم‌های خانوادگی و غیردینی خواندن این اخلاق کرد. به همین راحتی یک مقام اصلاحات، شورایی را که خود مسئول بررسی تطبیق کل قوانین کشور با شرع و قانون اساسی است، متهم به جرم مبتذل و سخیف انتشار عکس‌های خصوصی مردم کرد! پیرمؤذن، نماینده اردبیل در مجلس کوشید رنگ احساسی‌تری به ماجرا بدهد و طی نطقی در مجلس شورای اسلامی، با نگاه جنسیتی به ماجرا بحث را به حضور زنان در جامعه کشاند!
و این همه در حالی بود که اصلاح‌طلبان مدعی بودند دلایل ردصلاحیت مینو خالقی از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است! اگر دلایل ردصلاحیت مینو خالقی اعلام نشده بود، این گزاره‌ها بر چه مبنایی شکل می‌گرفت؟
این جدل‌ها یحتمل اصلاح‌طلبان را به هدفشان در تخریب نهاد قانونی شورای نگهبان می‌رساند اما یک چیزی این وسط نادیده گرفته شد؛ آبروی خانواده‌ای که از قضا در اصفهان سرشناس هستند و یحتمل اگر دلشان می‌خواست دلیل ردصلاحیت عمومی شود، می‌توانستند خودشان آن را اعلام کنند. آیا برای آنان که پی سیاسی‌کاری شورای نگهبان بودند، این اعتبار و آبرو اهمیتی داشت؟ به نظر می‌رسد نه. این در حالی بود که مینو خالقی سخن از میزان حال فعلی افراد است، گفته بود و همین جمله نشان از صحت وقوع اتفاقی می‌داد که مورد استناد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

   مینو خالقی؛ منتخب مردم یا صرفاً یک کاندیدا؟
نظارت استصوابی شورای نگهبان در همه مراحل انتخابات تا قبل از تأیید صحت کل انتخابات جاری و ساری است و به موجب همین نظارت است که شورای نگهبان در هر مرحله تا قبل تأیید صحت کل انتخابات می‌تواند در مورد تأییدصلاحیت کاندیداها نظر بدهد. گرچه اصلاح‌طلبان مینو خالقی را «منتخب مردم» می‌نامند، اما در واقع او مطابق قانون صرفاً «یک کاندیدای رد‌‌صلاحیت‌شده» است و تنها زمانی منتخب تلقی می‌شود که صحت انتخاب او به تأیید شورای نگهبان رسیده باشد که حال نرسیده است.
از سویی مرجع تفسیر قانون اساسی، شورای نگهبان است و وقتی اکثریت این شورا تصمیم به ردصلاحیت مینو خالقی گرفته‌اند، یعنی ردصلاحیت کاندیدا در این مرحله توسط شورای نگهبان را کاری خلاف قانون تفسیر نمی‌کنند.
از سوی دیگر، در ماده 3 قانون انتخابات مجلس آمده است: «نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عهده شورای نگهبان می‌باشد. این نظارت، استصوابی، عام و در تمام مراحل در کلیه امور ‌مربوط به انتخابات جاری است.» از این اصل نیز برداشت می‌شود که تا پیش از تأیید انتخابات در هر حوزه انتخابیه، شورای نگهبان می‌تواند بر اساس نظارت خود آرای یک کاندیدا را ابطال کند.
مینو خالقی گرچه در آغاز کمی در آتش این هجمه‌ها علیه شورای نگهبان دمید اما عملاً از شکایت رسمی صرف نظر کرد، چه آنکه به خوبی از دلایل ردصلاحیت آگاه است و خیال آن را هم ندارد که بیش از این پای آبرو و اعتبار را به میان آورد. واکاوی آلبوم خانوادگی و دست دادن با دستکش دروغ‌هایی است که خالقی به خوبی از دروغ بودن آنها آگاه است و چرا باید با آبرویش در زمین اصلاح‌طلبانی بازی کند که آبروی او برایشان مهم نبود؟
منبع: رویداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها