بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
پايگاه اينترنتي پارسينه در يادداشت روز چهارشنبه نوشت: از ابتداي اكران نوروزي «باديگارد» اين فيلم تنها فيلم مورد حمايت تلويزيون بوده كه تا كنون و در 25 روز نخست سال بالغ بر 1500 تيزر از شبكه هاي مختلف پخش كرده است، عددي كه مطمئنا بيش از دو ميليارد تومان براي تهيه كننده هزينه خواهد داشت اگرچه تلويزيون مدعي است تيزرهاي اين فيلم به طور رايگان پخش مي شود.
تدبیر24 :در اين يادداشت به قلم فرهاد كاوه آمده است: شايد خود حاتمي كيا هم متوجه شده بود كه فيلمش شانس زيادي در گيشه ندارد و اين خيلي هم بي ربط به مواضع سياسي او در جريان جشنواره نيست، آنجا كه گفته بود فروش براي من ملاك نيست.
علاوه بر هزينه ميلياردي تبليغات شهري و محيطي را هم بايد اضافه كرد تا مشخص شود، سازمان رسانه اي اوج به عنوان تهيه كننده فيلم حاتمي كيا، با وجود هزينه ميلياردي براي توليد فيلم، به شدت دنبال فروش فيلم هم بوده و در اين ماجرا، زياد با حاتمي كيا همفكر نيست.
با اين حال رقم فروش آخرين فيلم حاتمي كيا، نشان مي دهد فاصله او با يك فيلم اولي، حدود 400 ميليون تومان است! آنهم با وجود تعداد سينماهاي بيشتر، ارائه بليت هاي نيم بهاء و البته تبليغات گسترده!
همه اينها يعني، حاتمي كيا، بازي اكران را به يك جوان فيلم اولي باخته است؛ آنهم با فيلمي پرستاره. از سوي ديگر «ابد و يك روز» هم فيلم پرستاره اما بي ادعايي است، شعارهاي سياسي زمان دار نمي دهد، با خودش رو راست است و حرفش را در قالب يك زندگي بيان كرده؛ نه مثل حاتمي كيا كه هنوز بعد از اين همه مدت فيلمسازي و سياست ورزي، ترديد دارد و محل خودش را كنار شخصيت هاي سياه و سفيد فيلم تغيير مي دهد و تكليفش با مخاطب روشن نيست!
به عبارتي، حاتمي كيا، بايد عرصه سياست را از فيلمسازي اش جدا كند؛ نمي توان هم در جشنواره فجر حضور يافت، هم به آن فحش داد، نمي توان هم از دولت تسهيلات گرفت و هم عليه دولت سخنراني كرد، نمي شود حتي جايگاه فيلمسازي را با خطابه و منبر اشتباه گرفت!
حتي دوران بازي هاي احساسي هم گذشته است، مخاطب سينما، يا دنبال فيلم خوب است و يا دنبال سرگرمي؛ پس اگر فيلم حاتمي كيا با بمباران تبليغاتي تلويزيون از شبكه نسيم تا شبكه سه و بين فوتبال خارجي، نتوانسته مخاطب خوبي را روانه سينما كند بايد ايراد را در جاهاي ديگري ديد!
و البته رسم بازي جوانمردانه اين است كه بازنده، به برنده تبريك بگويد و يا لا اقل درباره فيلمش نكته اي بيان كند تا خداي ناكرده، شائبه حسادت پيش نيايد.
منبع: پايگاه اينترنتي پارسينه
برچسب ها: تدبیر24 ، بادی گارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها