بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
آیت الله جنتی؛
وقتي بنا شد نور چشمي‌هاي مقامات بالا، پسر و دخترها در اروپا، آمريكا و انگلستان تحصيل كنند از طريق آن آمريكا در اينجا نفوذ مي‌كند
تدبیر24 :امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامگذاري سال ۱۳۹۵ توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتي بايد انقلابي باشد. آيت‌ا... احمد جنتي اين مطلب را در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران بيان كرد. وي ادامه داد: رويه عادي و معمولي اداري نمي‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتي اثر مطلوب داشته باشد بلكه بايد اقتصاد مقاومتي انقلابي باشد. امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۵ را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري كردند و در خطبه يك ساعت و ۲۵ دقيقه اول سال توضيح دادند، در جاي ديگر فرمودند حوزه علميه بايد انقلابي باشد و در ديدار اعضاي خبرگان نيز گفتند خبرگان بايد انقلابي باشد. آيت‌ا... جنتي ادامه داد: اين حرف‌ها خيلي بجا، لازم و ارزشمند است يعني اقتصاد مقاومتي اگر مي‌خواهد موفق شود بايد انقلابي باشد، اين رويه عادي و معمولي اداري در تحقق اقتصاد مقاومتي اثر مطلوب ندارد. وي يادآور شد: اقتصاد مقاومتي مي‌خواهد در مقابل آمريكا و غرب بايستد، تحولي در وضع مملكت در بعد اقتصادي ايجاد كند، اين با يك حركت‌هاي اداري و تشكيلاتي طبق رويه‌هايي كه تاكنون بوده است امكان پذير نيست و بايد اقدام و عمل در اين زمينه صورت بگيرد. امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام و عمل به جز روحيه انقلابي به هيچ طريق ديگري امكان پذير نيست، كساني كه اين روحيه را ندارند به فكر خود، آينده خود و روزمرگي هستند. آيت‌ا... جنتي افزود: در كشور امكانات و ظرفيت‌هاي زيادي داريم بطوري كه دنيا در حسرت آن است، نيروي انقلابي كه جنگ را به پيروزي رساندند هنوز هستند و اينها در مساله علم پيشرفت‌هاي قابل توجهي پيدا كردند و در هرجا وارد شدند چشم دنيا را خيره كردند. وي ادامه داد: از نظر ذخاير معدني حدود ۸۵ درصد از معادن استخراج نشده است، نمي‌دانم چرا استفاده نمي‌كنيم؟ امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ۱۰۰ ميليارد دلار در انرژي اصراف مي‌شود يعني اگر در مصرف انرژي اصراف نكنيم ۱۰۰ ميليارد دلار به دستمان مي‌آيد، در حالي كه در حال حاضر براي يك يا ۲ ميليارد تلاش مي‌كنند تا به دست بياورند. آيت‌ا... جنتي افزود: اين موضوع يك روحيه انقلابي مي‌خواهد، انقلابي نه تسليم و نه تحريم را باور دارد و راه سوم يعني اقتصاد مقاومتي را مي‌پذيرد، اينها مي‌گويند يا تسليم شويد يا تحريم مي‌كنيم كه ما بايد در مقابل آنها بايستيم. مي‌توانيم در مقابل آنها بايستيم به شرطي كه حركت‌هاي انقلابي داشته باشيم. امام جمعه موقت تهران گفت: عده‌اي در سطح‌هاي بالاي مملكت و برخي نيز در بخش خصوصي ثروت‌هاي كلان كشور را به اندونزي، امارات، تركيه و اروپا مي‌برند، چرا اين كار را مي‌كنند؟ اگر روحيه انقلابي باشد بايد با اينها برخورد كند، نبايد بگذارند اينها پول‌ها را از اين طرف و آن طرف جمع كنند كه البته معلوم نيست پول‌ها را از كجا آورده‌اند، واحد آنها ميليارد يا ميليارد دلار است.

بايد با عوامل نفوذي برخورد كرد

آيت‌ا... جنتي با تاكيد بر اينكه بايد با عوامل نفوذي برخورد كرد و اين برخورد انقلابي مي‌خواهد افزود: رهبر معظم انقلاب چند مرتبه فرمودند افرادي در فكر نفوذ هستند و نفوذ كرده و مي‌كنند، بايد اين خط را تشخيص دهيم. وي ادامه داد: وقتي بنا شد نور چشمي‌هاي مقامات بالا، پسر و دخترها در اروپا، آمريكا و انگلستان تحصيل كنند از طريق آن آمريكا در اينجا نفوذ مي‌كند و مي‌گويد به پدرت اين را بگو و به آنان پول و امتياز مي‌دهد و آنان را مي‌خرد. امام جمعه موقت گفت: بايد عوامل نفوذي خارجي و داخلي را بشناسيم، بايد انقلابي حركت كنيم.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
حسن پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
با سلام

من بعنوان یک ایرانی مسلمان از حضرت آیت الله جنتی استدعا دارم که برای اینکه عدالت علی ع در جامعه رویت گردد و با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می کنند دستور فرمایند که اولا مسئولین حقوق بالایی نداشته باشند تا فرزندانشان را به آمریکا و انگلیس بفرستند.و ثانیا برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که فرزندان مسیولین به آمریکا بروند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها