بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
مدیریت بحران با هشدار نسبت به احتمال جاری شدن سیل و سیلاب در شمال تهران از شهروندان خواست که از سکونت در حاشیه رودها و سفرهای غیرضرور در محورهای شمالی خودداری کنند.
تدبیر24 : هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران  با هشدار نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب در شمال تهران، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی که در جنوب غرب کشور فعال بود به سمت شمال شرق کشور در حال حرکت است و بر همین اساس پیش‌بینی هواشناسی بر این است که از بعدازظهر امروز سامانه بارشی به تهران برسد.
وی ادامه داد: بر همین اساس پیش‌بینی بارش در استان تهران به ویژه نقاط شمالی استان و ارتفاعات البرز احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب وجود دارد. به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود از سکونت در حاشیه رودها و مسیل‌ها خوددری کنند.
مدیرکل بحران استان تهران با تأکید بر اینکه آماده‌باش در برابر سیل و اتخاذ تمهیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی اعلام شده است،‌ خاطر نشان کرد: حوضه آبریز استان تهران با بیش از ۹ رودخانه و مسیل در شمال تهران واقع شده اما احتمال طغیان رودخانه‌ها در ادامه مسیر و مسیل‌ها وجود دارد. از این‌رو هشدار مدیریت بحران به شهروندان این است که نه فقط در اطراف رودخانه های شمال تهران بلکه در اطراف هیچ یک از رودخانه‌های تهران مستقر نشوند.
وی با اشاره به شهروندانی که برای کوهنوردی به ارتفاعات تهران رفته‌اند، گفت: این افراد نیز بهتر است طی امروز و فردا از این اقدام صرف‌نظر کنند.
دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این‌باره گفت: با توجه به تغییر وضعیت آب و هوایی در سطح کره زمین و به تبع آن در کشور ما هشدارهای لازم طی سال‌های اخیر به دستگاه‌ها داده شده و همین امر سبب آمادگی نسبی دستگاه‌ها شده است. با این وجود کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح شهر تهران را به آماده‌باش درآورده‌ایم.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های شمالی تهران و در پی آن مسیل‌ها در نقاط جنوبی، اظهار کرد: به شهروندان هشدار می‌دهیم که از استقرار در اطراف رودخانه‌های دربند، درکه، کن و… خودداری کنند.
وی با اشاره به قدرت سیلاب، خاطرنشان کرد: طبق گفته کارشناسان زمانی که ارتفاع آب به ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برسد امکان جابجا کردن یک خودروی سواری و تلفات جانی وجود دارد. از این‌رو لازم است شهروندان توصیه‌های و هشدارهای لازم را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی آغاز بارش را در تهران از عصر امروز وجود دارد، اظهار کرد: این وضعیت در شمال استان و شهر تهران شدیدتر خواهد بود و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.
اداره کل هواشناسی استان تهران: کشاورزان مراقب محصولات خود باشند
ایرنا نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: با توجه به تداوم بارش برف و باران در سه روز آینده در سطح استان و کاهش محسوس دما بین پنج تا هشت درجه ای، برای جلوگیری از خسارات وارده به کشاورزان استان، به آنان توصیه کرد تا از محصولات خود مراقبت کنند.
اداره کل هواشناسی استان تهران روز جمعه در اخطاریه شماره سه خود خطاب به کشاورزان استان گفت: بر اساس بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه های پیش یابی و خروجی آخرین مدلهای هواشناسی، سامانه بارشی تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان فعال خواهد بود و منجر به بارش باران خواهد شد.
در این اخطاریه آمده است: در شهرهای آبعلی، شمیرانات، لواسان، دماوند، فیروزکوه، کن و سولقان به ویژه در ساعات عصر و اوایل شب احتمال بارش تگرگ وجود دارد و همچنین از اواخر روز یکشنبه هفته آینده با گذر این سامانه در مناطق شمالی استان کاهش نسبی دما بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه این کاهش دما تا اواخر هفته آینده ادامه دارد اعلام کرد: در ساعات عصر و اوایل شب فردا (شنبه) در بخش های جنوبی استان از جمله شهرستانهای رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، ورامین و پاکدشت وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.
اداره هواشناسی استان تهران به همه کشاورزان توصیه کرد در هفته آینده تمهیدات لازم برای مواجهه با سرما و کاهش دما در باغات و مزارع را انجام داده و نسبت به انتقال کندوهای زنبور عسل به مکانهای مسقف و خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اقدامات لازم انجام دهند.
برچسب ها: تدبیر24 ، سیل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها