بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۶۱۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
اصرار وزارت صنعت بر واگذاری لیسانس تولید سیگارمارلبورو به یک شرکت خصوصی شرکت دخانیات ایران را به مرز ورشکستگی خواهد رساند.
تدبیر24 :آرش معتمدی- اصرار وزارت صنعت بر واگذاری لیسانس تولید سیگارمارلبورو به یک شرکت خصوصی شرکت دخانیات ایران را به مرز ورشکستگی خواهد رساند.
به گزارش سایت روزنو، شرکت دخانیات ایران اکنون تنها سیگارهای داخلی را تولید می نماید که این برندهای داخلی  هم دیگر رونقی در بازار سیگار ندارند و فروش آنها کاهش پیدا کرده است و این امر موجب ضرردهی شرکت دخانیات و ورشکستگی احتمالی آن در صورت تداوم وضع موجود خواهد شد .
یکی از راه هایی که می تواند شرکت دخانیات را از این بحران نجات دهد واگذاری لیسانس یکی از برندهای معروف سیگار است که بدین طریق خواهد توانست با افزایش تولید ،جان دوباره ای به شرکت دهند و آنرا از ورشکستگی احتمالی نجات دهند.
در حال حاضر اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بازار سیگار کشور در اختیار چند برند خاص است. هم‌اکنون شرکت دخانیات حدود 40 تا 45 درصد از سهم بازار سیگار کشور را به خود اختصاص داده است. برندهای دیگر نیز مابقی سهم بازار را در اختیار دارند. در بازار سیگارهای قاچاق نیز اگرچه اطلاعات شفاف و دقیقی وجود ندارد اما شواهد نشان می‌دهد که سیگار مارلبورو دارای یکی از بیشترین سهم‌ها است.
اعطای لیسانس سیگار مارلبورو به شرکت دخانیات ایران مدت هاست که حاشیه ساز است و به نتیجه نرسیده است و گویا وزیر صنعت یکی از مخالفین این امر است و می خواهد لیسانس سیگار مارلبورو را به یک شرکت خصوصی بدهد.
این درحالی است که اگرلیسانس سیگار مارلبورو به شرکت دخانیات ایران داده نشود بدلیل وضعیت موجود تولید شرکت بسیاری از کارگران آن بیکار خواهند شد که تبعات سنگینی برای شرکت دارد.
در اين شرايط حساس كشور كه دولت تلاش مي كند نرخ بيكاري را كاهش دهد لازم است که وزارت صنعت هر چه سریعتر تصمیم خود را برای اعطای لیسانس سیگار مارلبورو به یک شرکت خصوصی تغییر دهد و با موافقت اعطای لیسانس سیگار مارلبورو به شرکت دخانیات مانع بیکاری بسیاری از کارگران و ورشکستگی احتمالی این شرکت باسابقه و بزرگ کشورمان شود تا در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است از تولید داخلی حمایت شود تا شرکت دخانیات بتواند با تکیه بر حمایت دولتمردان همچون گذشته چرخه تولیدش فعال و سودمند باشد.
منبع: روز نو
برچسب ها: تدبیر24 ، دخانیات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین P
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
بخشکی شانس ازنشسته فولاد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها