بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
در حاشیه بیانیه ضدایرانی سازمان همکاری اسلامی
با وجود سفر روحانی و ظریف به استانبول، سازمان‌ همکاری‌های اسلامی ایران را به نقض منشور سازمان ملل و حمایت از تروریسم متهم کرد
تدبیر24 :  منتقدین- نکته جالب توجه آن است که محکومیت حمله به سفارت عربستان در ایران توسط سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی انجام می‌شود که محمد جواد ظریف نیز در جریان سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان به محکومیت این حملات توسط ایران و برخورد جدی با مرتکبین این حادثه اشاره کرده بود، اما گویا این سخنان منفعلانه و عقب‌نشینی وزیر امورخارجه دولت یازدهم -که در یک کشور خارجی علیه اتباع ایرانی موضع می‌گرفت- کفایت نکرده و دولت‌های هم‌سو با آل سعود در اقدامی پیش‌دستانه این بند را در بیانیه پایانی گنجانده و ایران را محکوم به نقض آشکار حقوق بین‌الملل محکوم کردند.

به گزارش رجانیوز بیانیه‌ ضدایرانی سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی منتشر شد که هیات بلند پایه ایران که شامل حسن روحانی، محمد جواد ظریف و عباس عراقچی می‌شد، جهت احقاق حقوق ایران و ممانعت از انتشار بندهای ضدایرانی این بیانیه در این اجلاس شرکت کرده بودند؛ اما انتشار بیانیه پایانی نشان داد که مقامات دولت یازدهم در تحقق اهداف کشور باز هم موفق نبوده‌اند.
 
گفتنی است که بند سی و یکم بیانیه پایانی سازمان همکاری‌های اسلامی تجاوز به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد  را محکوم کرده است.
 
در این بند آمده است:
 
31. The Conference condemned the aggressions against the missions of the Kingdom of Saudi Arabia in Tehran and Mashhad in Iran, which constitute a flagrant violation of the Vienna Convention on Diplomatic Relations, the Vienna Convention on Consular Relations, and international law which guarantees the inviolability of diplomatic missions.
 
نکته جالب توجه آن است که محکومیت حمله به سفارت عربستان در ایران توسط سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی انجام می‌شود که محمد جواد ظریف نیز در جریان سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان به محکومیت این حملات توسط ایران و برخورد جدی با مرتکبین این حادثه اشاره کرده بود، اما گویا این سخنان منفعلانه و عقب‌نشینی وزیر امورخارجه دولت یازدهم -که در یک کشور خارجی علیه اتباع ایرانی موضع می‌گرفت- کفایت نکرده و دولت‌های هم‌سو با آل سعود در اقدامی پیش‌دستانه این بند را در بیانیه پایانی گنجانده و ایران را محکوم به نقض آشکار حقوق بین‌الملل محکوم کردند.
 
همچنین بند سی و دوم این بیانیه اظهارات تحریک‌آمیز ایران- در واکنش به اعدام‌ها در عربستان را "دخالت آشکار" در امور داخلی عربستان  و نقض منشور سازمان ملل متحد  دانسته است.
 
در این بنده آمده است:
 
32. The Conference rejected Iran’s inflammatory statements on the execution of judicial decisions against the perpetrators of terrorist crimes in the Kingdom of Saudi Arabia, considering those statements a blatant interference in the internal affairs of the Kingdom of Saudi Arabia and a contravention of the United Nations Charter, the OIC Charter and of all international covenants
 
در ادامه نیز در بنده سی و سوم این بیانیه، سازمان همکاری اسلامی در موضعی نزدیک به رژیم‌های غربی و آمریکا نسبت به ادامه حمایت ایران از تروریسم و امور داخلی دولت‌های منطقه اظهار تاسف می‌کند.
در این بنده می‌ خوانیم:
 
33. The Conference deplored Iran’s interference in the internal affairs of the States of the region and other Member States including Bahrain, Yemen, Syria, and Somalia, and its continued support for terrorism.
 
 در نتیجه باید گفت که تبلیغات رسانه‌ای چند وقت اخیر دولت یازدهم صرفاً در حد تبلیغات باقی مانده و دیپلمات‌های دولت یازدهم  باز هم در عرصه عمل توانایی دفاع از حقوق کشور را نداشته‌اند؛ به طوری که برای نخستین بار در تاریخ، سازمان همکاری اسلامی اقدام به انتشار بیانیه علیه ایران- آن هم با وجود شرکت رئیس جمهور و هیات همراه- می کند؛ در حالی که حسن روحانی در سخنرانی خود در جریان این اجلاس گفتگو و تعامل را سرآغازِ درک دردها و مسائل اساسی زمانه و درمان مؤثر آن‌ها می‌داند! لذا پرواضح است تنش‌زدایی هیچ گاه جواب نداده است.
 
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، رجانیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها