بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تدبیر24 :به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، این اتحادیه بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان زیست محیطی جهان است که به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مشکلات محیط زیستی پیش روی جهان است.

در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت عناوین 4898 گونه به شدت در معرض خطر انقراض ذکر شده است. به این مفهوم که آن‌ها همچنان در حیات وحش وجود دارند اما به دلیل کاهش شدید جمعیت‌شان در معرض فزاینده انقراض هستند.

به گزارش نیچر ورد نیوز، برخی از گونه‌های در معرض خطر جدی انقراض در جهان شامل موارد زیر می‌شوند:

1- لمور بامبوی طلایی: این جانور در جنگل‌های مرطوب و باتلاق‌های جنوب شرق ماداگاسکار مشاهده می‌شود. روند فعلی جمعیت لمور بامبوی طلایی رو به کاهش است. این جانور بومی ماداگاسکار به دلیل افزایش فعالیت‌های انسانی در این منطقه، زیستگاه خود را از دست داده‌ است. در مجموع تنها 630 از این جانور در جهان وجود دارد که با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

پنج گونه در معرض خطر جدی انقراض

2- لاک پشت پوزه عقابی: این گونه جانوری در آب‌های استوایی و نیمه استوایی اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس مشاهده می‌شود. همچنین جمعیت آن‌ها رو به کاهش است. جمع‌آوری تخم این لاک‌پشت‌ها، تجارت لاک آن‌ها و از بین رفتن زیستگاه‌شان به دلیل آلودگی از جمله عوامل کاهش تعداد آن‌ها به حساب می‌آید.

3- پولک پوست (پانگولین) سوندا: محل زندگی پولک پوست سوندا در مناطق جنگلی برخی کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله میانمار، تایلند، ویتنام و کامبوج است. تعداد این گونه جانوری در جهان رو به کاهش است همچنین شکار آن‌ها برای بهره بردن از گوشت‌شان عامل کاهش جمعیت این جانوران به حساب می‌آید. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این جانوران وجود ندارد زیرا مطالعه در مورد آنها به دلیل ماهیت شبروی و مرموزشان سخت است.

4- دارکوب عاج منقار: این پرنده در اصل در جنگل‌های با درختان سخت چوب و کوهستانی آمریکا و کوبا زندگی می‌کند. از دست رفتن زیستگاه آن‌ها بر اثر قطع درختان و شکار بی رویه موجب شد تا روند جمعیتی دارکوب‌های عاج منقار کاهش پیدا کند.

5- کرگدن جاوه‌ای: محل زندگی این جانوران مناطق جنگلی اندونزی و ویتنام است. شکار کرگدن‌های جاوه‌ای به منظور خرید و فروش شاخ‌هایشان آن‌ها را با تهدید انقراض رو به‌رو کرده است. کرگدن‌های جاوه‌ای در چندین کشور دیگر در منطقه جنوب شرق آسیا از جمله میانمار، تایلند و کامبوج را نیز دیده شده اند اما کاهش بی‌وقفه جمعیت تعداد آنها را به کمتر از 50 راس رسانده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، انقراض
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها