بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
تدبیر24 : رویترز نوشت: تاسیس اولین شعبه سالن آرایش ناخن لوکس متعلق به نگین فتاحی-دنسال، تاجر اهل دبی، در ایران در سال گذشته با واکنش های متفاوتی همراه بود. بسیاری از این بابت خوشحال بودند، اما تردید هایی هم نسبت به موفقیت آن وجود داشت.
این خبرگزاری انگلیسی زبان آورده است: فروش لوازم آرایشی در ایران یکی از برترین بازارها در خاورمیانه است.اکنون که اکثر تحریم های اقتصادی بین المللی پس از توافق هسته ای در سال گذشته برداشته شده، فتاحی-دنسال این زمان را فرصتی مناسب برای ورود برندهای قدرتمند بین المللی می داند. حتی در زمان تحریم هم فروشگاه های مستقل در مناطق مرفه نشین شمال تهران آخرین محصولات برترین برندهای جهان مانند دولچه و گابانا، لویی ویتون، گوچی، و روبرتو کاوالی فروخته می شد.

برخی از این برندهای لوکس مد در حال ورود مستقیم به ایران هستند و ممکن است فرصت های مشابهی برای محصولات زیبایی و آرایشی هم ایجاد شود – بازاری که مرکز تحقیقات مجلس ایران آن را 4 میلیارد دلار در سال تخمین زده است.قوانین و مقررات تجاری و بانکی پیچیده ایران مانع بالقوه ای برای افرادی مانند فتاحی-دنسال بوده است و باعث شده واگذاری شعبه را به اداره شخصی فروشگاه خود در تهران ترجیح دهند. بازار اجاره بی سر و سامان و گران قیمت هم از مشکلات دیگر سرمایه گذاران است.

فتاحی-دنسال در این باره می گوید: «به خاطر قوانین و پیچیدگی ها، ایران کشور راحتی برای تجارت نیست، اما بسیار وسوسه کننده است. به این دلیل بود که به دنبال واگذاری شعبه رفتیم».
برخی برندها با مسئله یافتن شریک مناسب روبرو هستند.اما فتاحی-دنسال همچنان عزم بر ماندن در ایران دارد و حتی در فکر آوردن یکی دیگر از برندهای خود به ایران است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها