بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
 تدبیر24 : رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضائي به برگزاري اجلاس سازمان همكاري كشورهاي اسلامي در استانبول و مواضع ضد ايراني برخي از اعضاي اين سازمان در طول برگزاري اجلاس اشاره كرد و با ابراز تاسف از اين مواضع گفت: جاي تعجب و تاسف است كه سازماني كه براي مقابله با رژيم صهيونيستي پديد آمد امروز كشورهايي را كه در صف مقدم مقابله با اين رژيم هستند هدف قرار داده و در بيانيه خويش اتهام‌هاي كاملا واهي عليه آنان مطرح مي‌كند. آيت‌ا... صادق آملي‌لاريجاني با تاكيد بر تلاش كشورهاي سلطه از جمله آمريكا براي نفوذ در سازمان همكاري كشورهاي اسلامي به سابقه سياه و ننگين عربستان در اعمال خشونت و كشتار مردم بي‌گناه و ايجاد گروه‌هاي تروريستي و شرور اشاره و تصريح كرد: جاي تاسف است كه چنين كشوري با لابي‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران و حزب‌ا... لبنان كه افتخار جهان اسلام در مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي هستند موجب صدور چنين بيانيه‌اي مي‌شود. آملي لاريجاني از واكنش و مواضع هيات ايراني و رئيس‌جمهور كشورمان در اين اجلاس تشكر كرد و افزود: كشوري مانند عربستان با كارنامه سياه تجاوز به يمن و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه حق اظهارنظر درباره ايران را ندارد و اميدواريم در دوره‌هاي آينده با توصيه دولتمردان و فشار نخبگان جهان اسلام، سازمان همكاري كشورهاي اسلامي رويه خود را اصلاح كند و به اصول خود در دفاع از كشورهاي اسلامي در مقابله با رژيم صهيونيستي بازگردد.

رئيس قوه قضائيه به هجمه‌هاي اخير حقوق بشري آمريكا و گزارش وزارت امور خارجه آن كشور كه «حاوي ادعاهاي دروغ عليه ايران است» اشاره كرد و با محكوم كردن چنين گزارش‌هايي كه همواره تكرار مي‌شود، گفت: آمريكايي‌ها بار ديگر نشان دادند كه در همه ساحت‌ها ظالم و بد عهداند و از طرح و نشر سخنان دروغ و سخيف هيچ ابايي ندارند. آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه در اين گزارش توهين‌هاي ناروا و ادعاهاي ركيك و نادرستي عليه جمهوري اسلامي ايران و قوه قضائيه كشورمان مطرح شده است، افزود: انسان متعجب مي‌شود كه دستگاه رسمي كشوري كه مدعي حقوق بشر و اقتدار جهاني است چنين حرف‌هاي نادرستي مطرح مي‌كند و در لابه لاي آن مي‌گويد چون در ايران سفارت نداريم به گزارش‌هاي مردمي و ان جي او‌ها اعتماد كرده ايم؛ چنين استدلالي عذر بدتر از گناه است كه شما هر دروغي را از سوي نيروهاي مخالف يك كشور بپذيريد و آن را رسماً منتشر كنيد. رئيس قوه قضائيه سپس به برخي از موارد تصريح شده در گزارش وزارت امور خارجه آمريكا از جمله ادعايي مبني بر صدور حكم اعدام براي قتل اشاره كرد و گفت: در قوانين جمهوري اسلامي ايران اعدام براي قتل نداريم بلكه اين قصاص است كه نوعي حق است، حقي است كه اولياي دم دارند و لزوماً هميشه اين حق اعمال هم نمي‌شود چرا كه گاهي اولياي دم از حق قصاص خود مي‌گذرند. بنابراين مجازات اعدام براي قتل، يك سخن سخيف است. آملي‌لاريجاني ادعاي مطرح شده درباره اعدام به اتهام اهانت به مقامات عالي‌رتبه كشور و توطئه عليه امنيت ملي را نيز دروغ اعلام كرد و افزود: همچنين در اين گزارش ادعا شده كه دشمني با خدا نيز حكم اعدام در پي دارد، در حالي كه اشاره آنها به بحث فقهي و حقوقي محاربه است كه شرايط خاص خود را دارد. آملي لاريجاني يكي ديگر از ادعاهاي دروغين در گزارش وزارت امور خارجه آمريكا را «اعدام به دليل توهين به ياد و خاطره امام (ره) و رهبري » اعلام كرد و با تاكيد براينكه «دروغي بالاتر از اين وجود ندارد» افزود: ماده۵۱۴ قانون مجازات اسلامي تصريح مي‌كند كه هركس به حضرت امام (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب به نحوي از انحاء اهانت كند به حبس از شش ماه تا دو سال محكوم مي‌شود؛ ماده ديگري در همين قانون تصريح دارد كه سوءقصد به جان رهبر نظام اسلامي ايران حكم اعدام دارد كه البته اين ماده ربطي به موضوع توهين ندارد و در اينجا بحث ترور مطرح است. رئيس دستگاه قضا طرح چنين ادعاهاي دروغي عليه جمهوري اسلامي ايران و به ويژه قوه قضائيه را نشانگر نفوذناپذيري دستگاه قضائي و عمل به وظايف قانوني در مقابله با فشارها و هجمه‌هاي دشمنان دانست و تاكيد كرد: قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران با اقتدار كار خود را به پيش مي‌برد و جلوي نفوذ دشمنان و فتنه گران را گرفته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها