بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
تدبیر24 :روزنامه "دی ولت" آلمان با اشاره به دستاوردهای سفر نخست وزیر یک ایالت آلمان به ایران می نویسد:"سفر پنج روزه او به ایران تجربیات متفاوتی را برایش به همراه داشته است. این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره سفرش گفته بود:"چیزهای زیادی در ایران تغییر کرده اند". او پس از لغو تحریم های بین المللی وضع شده علیه ایران به آن کشور سفر می کند. به نظر می رسد این سفر نشانه ای از گشایش فضا در ایران و باز شدن درهای آن کشور به روی خارجی ها است. دیدار پنج روزه او کوتاه بود که در روز سه شنبه پایان یافت. این سفر از آن رو حائز اهمیت بود که او نخستین نخست وزیر یک ایالت آلمان بود که به ایران سفر می کرد". 


به گزارش خرداد، دی ولت در ادامه می نویسد:"یکی از موارد تغییر در ایران که نخست وزیر این ایالت را به وجد آورده بود تعداد بالای دانشجویان دختر و زنان تحصلیکرده ایرانی بود. او گفته است:"من بر این باورم که زنان ایرانی در آینده نزدیک مناصب بسیار مهمی را برعهده خواهند گرفت". این نشریه آلمانی می افزاید:"این نشانه ای از مدرنیزاسیون در ایران است. اما او اشاره کرد که در زمینه آزادی بیان و آزادی مطبوعات راه طولانی ای برای ایران باقی مانده است و در این زمینه باید کارهای بیش تری صورت گیرد". 


به گزارش خرداد، این نشریه در پایان می نویسد:"ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد و شریک بزرگ تجاری و صنعتی برای آلمان محسوب می شود. علیرغم لغو تحریم ها هنوز بانک ها نمی توانند به طور گسترده در ایران حضور داشته باشند". 

نشریه آلمانی "نورد وست زایتونگ" نیز با انتشار گزارشی به دیدار "ویل" با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرده است. این نشریه نمی نویسد:"پس از لغو تحریم ها علیه ایران، غرب درصدد نزدیکی و همگرایی با آن کشور است. اما واقعیت آن است که دوستی اقتصادی و سیاسی با ایران کار راحتی نیست. نخست وزیر لاور ساکسونی اما با تجربیات بالایی که در عالم سیاست دارد برای هموار شدن این مسیر به ایران سفر کرده است. او برای این سفر با انتقاد مقام های اسرائیلی مواجه شده است". 


این نشریه در ادامه می نویسد:"او پیش از سفر به ایران گفته بود که راه حل تشکیل دو دولت اسرائیلی –فلسطینی تنها چاره حل مسائل و بحران های منطقه ای است. او در دیدار خود از تهران با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرد. لبخند هر دو نشان می داد که از این دیدار راضی هستند. اکنون امیدها برای همکاری دو کشور بر سر مسائل تحقیقاتی، علمی و صنعتی افزایش یافته است. هم چنین تهدیدات تروریستی و سیاست های مهاجرتی نیز ایران و آلمان را به سوی یکدیگر نزدیک تر می کند". 

این نشریه در ادامه درباره آیت الله هاشمی می نویسد:"او یکی از پرنفوذترین چهره ها در ایران است که بر مقام های اقتصادی و سیاسی نفوذ زیادی دارد. او از روند برجام و دیپلماسی حمایت کرد در نتیجه دیدارش با نخست وزیر این ایالت آلمان اتفاقی نبود. از سال 1997 میلادی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشته است که نقشی کلیدی محسوب می شود. او به دلیل حمایت از اصلاح طلبان و خط مشی اعتدالی و اصلاحی تحت فشار گسترده ای قرار گرفته است". 

این نشریه در پایان می نویسد:"واقعیت آن است که ایران اکنون پس از برجام اعتماد به نفس بیش تری پیدا کرده است. ایران می خواهد خبرهای خوبی را بشنود. پس از لغو تحریم ها ایرانیان انتظار دارند بانک های اروپایی به طور گسترده ای وارد ایران شوند. اما واقعیت این است که هنوز هم موانعی پیش رو قرار دارند". 

ایالت نیدرزاکسن (که در انگلیسی لاور ساکسونی) خوانده می شود با حدود هشت میلیون جمعیت دومین ایالت بزرگ جمهوری فدرال آلمان است.این ایالت که در شمال غرب آلمان واقع است محل فعالیت شرکت‌های دارای فناوری پیشرفته چون فولکس واگن و کانتیننتال است. بخش کشاورزی، صنعت، بازرگانی دریایی، انرژی‌های تجدید پذیر (به ویژه انرژی بادی) و هواپیمایی از دیگر حوزه‌های اصلی اقتصاد ایالت نیدرزاکسن است.
برچسب ها: تدبیر24 ، دی ولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها