بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۱۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
پروفسور شفیعی در گفتکو با تدبیر24 :
درصورتی که آموزش و پرورش نسبت به جذب تعدادی از این افرد اقدام نماید می توان تعداد کمی از باقی ماندگان را در مواقعی بکار گیری کرد. اگر این مسئله را یک مسئله ملی قلمداد کنیم و همه در حل آن تلاش کنیم

تدبیر24 :در پی تجمع صبح اروز حق التدریسان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی، دکتر شفیعی رئیس این دانشگاه در خصوص مسائل پیش آمده و وضعیت استخدامی حق التدریسان در گفتگویی با خبرنگار تدبیر24 ضمن بیان مسئله مذکور به مصوبه مجلس در سال 90 اشاره کرد و افزود: قبل از سال 90 مجلس مصوبه ای دارد که وزارت آموزش و پرورش را به استخدام تعداد قابل توجهی از نیروهای حق التدریس موظف می کند. این موضوع در شرایطی رقم می خورد که در سال 90 آموزشکده ها از آموزش و پررش منفک شده و به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری منتقل می شوند و وزارت آموزش و پرورش نیز از استخدام این افراد سرباز می زند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن مطرح کردن این موضوع که بر اساس مصوبه موجود، وزارت آموزش و پرور می بایست این افراد را در زمان خود به خدمت می گرفته ادامه داد: آموزش و پرورش لظهار کرده اینجذب این افراد به دستگاه ما مربوط نمی شود. لذا ما نیز برای حل این مسئله جلسات متعددی برگزار کردیم و اقداناتی انجام دادیم ولی تابحال ین مسئله حل نشده است.

پروفسور شفیعی همچنین افزود: دو مطلب است که لازم می دانم بدان اشاره شود : یکی اینکه حق التدریسان از ابتدا بعنوان نیروهای پاره وقت مشغول به فعالیت شده اند و نیروی ثابت به حساب نمی آیند. بطور مثال مرکزی دانشگاهی که نیاز به مدرس داشته باشد با انعقاد قرارداد برای یک ترم با این اساتید وارد کار می شود و اگر در ترم بعد نیازی به حضور ایشان نباشد، قراردادی منعقد نخواهد شد. این موضوع دو طرفه است یعنی در پایان قرارداد نیز اگر فرد حق التدریس مایل به ادامه همکاری نباشد، می تواند در ترم بعدی قراردادی را منعقد نکرده و ادمه همکاری ننماید.

دوم اینکه اگر بخواهند در سیتم ما وارد شوند یا بصورت هیئت علمی می بایست جذب شوند یا غیر از آن. درصورتیکه به نوان هیئت علمی قصد جذب داشته باشند، می بایست از طریق فراخوان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری وارد شوند. این را هم بگویم تا زمانی که موزشکده ها زیر نظر آموزش و پرورش بودند، کسانی که اینجا به تدریس مشغول بوده اند در جایگاه مدرس، هنرآموز و دبیر مشغول فعالیت بودند ولی بعد از منفک شدن آن از آموزش و پرورش، سمتی با این عنوان در دانشگاه موجود نبوده است که جایگزین شود.

همچنین اگر هم بخواهند که به عنوان نیروی استخدامی وارد مجموعه شوند، می بایست از طریق گزینش و روال اداری آن اقدامات صورت پذیرد که در آن صورت نیروهایی که در اولویت ما هستند جذب خواهند شد. لذا مسلما باید ردیف بودجه ای برای آن تخصیص و مجوز آن صادر شود.

دکتر مسعود شفیعی با اشاره به انجام رایزنی ها برای حل این مسئله افاضه کرد، ما رایزنی هایی رو از طرف های مختلف انجام دادیم و با حوزهای مختلف صحبت کردیم ولی نتیجه قطعی حاصل نشده. مشخص هم هست که وقتی کل نیروهای ما 6600 نفر هستند نمی توان در یک اقدام 3000 یا حتی 1000 نفر را به مجموعه وارد کنیم. به همین خاطر بنظر بنده وزارت آموزش و پرورش می تواند در این زمینه کمک کند.

شفیعی ضمن قدردانی از زحمات حق التدریسان یاد شده ادامه داد ، البته این را هم باید گفت که این عزیزان جان خود را برای آموزش این کشور هزینه کرده اند و من بعنوان یک هموطن همیشه سعی کرده ام که کمک کنم و راه حلی برای این مسئله پیدا کنم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در پایان با اظهار امیدواری به حل مسئله استخدامی حق التدریسان و پیشنهاد جذب از طریق آموزش و پرورش اعلام کرد درصورتی که آموزش و پرورش نسبت به جذب تعدادی از این افرد اقدام نماید می توان تعداد کمی از باقی ماندگان را در مواقعی بکار گیری کرد. اگر این مسئله را یک مسئله ملی قلمداد کنیم و همه در حل آن تلاش کنیم می توانیم گام موثری در به نتیجه رساندن آن برداریم. مسلما ما نیز کما فی السابق به عنوان یک محلل وارد عمل شده و در احقاق حق این عزیزان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
با درود و عرض خسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر شیعی

از تلاش های فراوان جنابعالی در تمامی امور مربوط به آموزشکده ها سپاسگزاری می گردد.همانطور که فرمودید :
اولا بحث حق التدریسان محترم، قطعا امری ملی است.

ثانیا: تلاش و همکاری وزارت محترم آموزش و پرورش را می طلبد.
ثالثا: تعداد کثیر حدود 6 هزار نفر از این عزیزان نشان از احتیاج دستگاه آموزشی کشور به این بزرگواران است و در نتیجه نمی توان صرفا بحث قرار دادهای منعقده با حق التدریسان را ملاک عمل اخلاقی و ملی دانست.
رابعا:وقتی دستگاه آموزشی کشور به این تعداد نیرو احتیاج دارد دیگر بحث پاره وقت و غیره اصلا جایگاه اخلاق ملی را ندارد که با سپر قرار دادن این قوانین اجباری هموطنان عزیزمان را بلوکه کنیم.
خامسا:می توان حداقل با اولویت بندی های مختلف و نیازهای موجود در استخدام این عزيزان همت گمارد.
سادسا:از دولت محترم استدعا دارد در شرایط گذار کشور به بحث های توسعه پایدار جهانی، نیروی انسانی و بویژه آموزشی فدای برنامه های کوتاه مدت نگردد و در عوض می بایست برنامه های کوتاه مدت را اصلاح نمود تا هدف کلی که نیروی انسانی است، پایدار بماند

در پایان مجددا از تلاش های شما و همکاران گرامی تان که از نزدیک شاهد آن می باشم سپاسگزاری می کنم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها