بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۱۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان:
رییس جمهوری روز سه شنبه در اجتماع بزرگ مردم استان سمنان، اقتصاد مقاومتی را مبنای برنامه های سال 95 دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد که باید دست به دست یکدیگر، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.
تدبیر24 :حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، با تاکید بر اینکه «زنجیرهای تحریم را گسسته ایم»، به شرایط آغاز بکار دولت یازدهم اشاره کرد و اظهارداشت: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم، اسلام هراسی، ایران هراسی و تحریمها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.

رییس جمهوری گفت: ملت بزرگ ایران با تصمیم تاریخی خود در خرداد 92،خواست که  اسلام هراسی و ایران هراسی قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم جهانی را با شکست مواجه کرده و فشارهای حاصل از تحریم و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کند.

دکتر روحانی با تقدیر از ملت ایران که طی  31 ماه  اخیر که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد همواره در کنار نظام بوده و پاسخگوی ندای رهبری بودند، گفت: امروز با تلاش دولت و ملت تقریباً به قله فراز بلندی که پیش رو داشتیم نزدیک شده‌ایم و ملت بزرگ و سرافراز ایران توانستند با قدرت خود تمامی قطعنامه‌های تحریمی در چارچوب فصل هفتم  منشور سازمان ملل متحد  را از بین ببرند.

 رییس جمهوری، با بیان اینکه «امروز مسیر و راه برای حرکت ایران اسلامی باز شده است»، افزود: همه باید برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و دولت منتخب شما با هدایت های مقام معظم رهبری و کمک شما مردم، در تمام میدان ها چیزی را کم نخواهد گذاشت و از این موضوع اطمینان داشته باشید.

دکتر روحانی تصریح کرد: رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکال ندارد چرا که دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است اما اکنون رقابت ها را باید کنار گذاشت، امروز زمان اجرای برجام و استفاده از فرصت ها است.

رییس جمهوری برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و گفت: به آنان که می گویند برجام برای ما چکار کرده است؟ باید گفت برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده است.

دکتر روحانی در تشریح دستاوردهای برجام افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد که شش قطعنامه شورای امنیت و دوازده قطعنامه شورای حکام به یکباره لغو و برای همیشه به زباله دان تاریخ ریخته شود. فروش نفت ایران به نصف کاهش یافته بود و رفت و امد کشتی ها به بنادر ایران عملا تحریم شده بود و هیچ ارتباط بانکی میان بانکهای ایران و بانکهای جهانی وجود نداشت  و شرایط به گونه‌ای بود که ما به قرن نوزدهم رفته بودیم و همه معاملات از طریق صرافی‌ها انجام شده و تمامی کانال‌های بانکی و بیمه‌ای به روی ما بسته شده بود.

دکتر روحانی با اشاره به این که اگر حمایت مردم ایران نبود دولت نمی‌توانست در برابر قدرت‌های بزرگ این موفقیت‌ها را بدست آورد، افزود: برای من جالب است که برخی می‌خواهند اعلام کنند ملت ایران و دیپلمات‌های ایرانی پیروز نبوده و آمریکا و صهیونیست‌ها در این عرصه پیروز شده‌اند.کجا رفت غیرت و تعصب دینی ، چرا نمی خواهید در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی بدست آورده است ، سرفرود بیاورید.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «رسانه های ما اخلاق را مدنظر قرار دهند»، گفت: آشوب و هرج و مرج رسانه ای را ملت ایران نمی پسندد و هجمه های غیراخلاقی برخی رسانه ها در شان ملت بزرگ ایران نیست.

دکتر روحانی با اشاره به این که امروز زنجیرهای تحریم گسسته شده تصریح کرد: امروز روابط بانکی خوبی میان بانکهای ایران با بانکهای جهانی یکی پس از دیگری گشوده می‌شود و اولین قراردادهای ما با دیکر کشورها در زمینه ایجاد ارتباط بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های این کشورها است.

رییس جمهوری تاکید کرد: بازسازی و نوسازی بعد از یک ویرانی ، زمان می برد. امروز موانع از مسیر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برطرف شده  اما باید به نکته دقت داشت که فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته اما برخی فکر می کنند 30 سال گذشته است. در این سه ماه ببینید چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است؟ تعداد بسیار زیادی از کمپانی‌ها و بخش خصوصی خارجی روزانه به سمت ایران آمده و قراردادهای مهمی در حال امضا است.

دکتر روحانی با اشاره به این که صادرات نفت کشور قبل از اجرای برجام یک میلیون بشکه بود و امروز به بیش از دو میلیون بشکه ارتقا یافته است، گفت: امروز ایران جایگاه خود را در حوزه نفت بازستانده و در بخش هسته‌ای نیز شاهد حضور فعال ایران در خرید و فروش مواد هسته‌ای هستیم که تا چندسال پیش برای ایران منطقه ممنوعه به شمار می‌رفت.

دکتر روحانی افزود: امروز و در فضای بوجود آمده پس از برجام می‌توانیم بهترین کالاها را با مناسب‌ترین قیمت در بازارهای جهانی خریداری کنیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر این که دولت به تلاش ملت ایران در این عرصه افتخار می‌کند، گفت: برجام ثمره تلاش ملت و هدایت‌های رهبری است و ما امروز در جایگاهی قرار داریم که باید از فضای بوجود آمده پس از برجام استفاده کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به این که دوران رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و امروز همه باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند افزود: اگر نقدی بر برجام داشتیم برای زمانی بود که هنوز تصویب و تأیید نشده بود اما امروز پس از تصویب و تأیید آن از سوی رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی زمان اجرا فرا رسیده و باید از این فرصت و فضا به بهترین شکل استفاده کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به این که چند کشور در اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی به دنبال این بودند که صحنه را به گونه‌ای رقم بزنند که ایران در آن به عنوان کشوری حامی تروریست و مداخله گر در امور داخلی دیگر کشورها معرفی شود، گفت: به حول و قوه الهی توانستیم به گونه‌ای در این اجلاس حضور پیدا کنیم که در همه صحنه‌ها و سخنان رؤسای کشورها عکس این خواسته اتفاق افتاد و ما اعلام کردیم که دشمن اسلام صهیونیسم است و امروز جایگاه و عظمت این کشور و این ملت در جهان اسلام باقی است و روز به روز بر آن افزوده می‌شود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به سفارش یکی از مراجع تقلید در ایام نوروز مبنی بر این که برجام دو باید برجام اخلاقی در کشور باشد، گفت: ما باید امروز در فضای پسابرجام به دنبال اخلاق، احترام و کار و تلاش باشیم و در این سال ادب، راستگویی و خدمت به کشور مدنظر همگان قرار گیرد.

دکتر روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب و  ابلاغ برنامه‌های بلند مدت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امسال باید همه دست به دست هم داده و دستورات رهبری را اجرا و اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معناست که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم که در این راستا سال گذشته با تلاش دولت صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی پیشی گرفته است.

دکتر روحانی با تأکید بر تلاش در زمینه تأمین امنیت غذایی در کشور و برنامه دولت در سال 95 برای خرید ده میلیون تن گندم از کشاورزان گفت:  ما سال به سال در زمینه تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش در جهت جذب سرمایه‌های خارجی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری سرمایه‌گذاری خارجی در کشور آغاز شده و امروز ایران حرکت پرشتابی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها پیش رو دارد.

دکتر روحانی رییس جمهور با اشاره به این که در زمینه توسعه راه‌آهن حرکت‌های خوبی در سطح کشور صورت گرفته است ، برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد را یکی از این اقدامات دانست که استان سمنان نیز از ثمرات آن بهره‌مند خواهد شد.

رییس جمهوری  افزود: اولین خط آهن تهران به حومه در آینده‌ای نزدیک  از تهران به ورامین، پیشوا و گرمسار متصل خواهد شد. در زمینه جذب سرمایه خارجی در بخش‌های مختلف و جذب سرمایه داخلی که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است، دولت گام‌های خوبی را تاکنون برداشته است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود،  سمنان را یکی از استان های استراتژیک ایران توصیف کرد و گفت: سمنان چهار راه بزرگ اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که برای تقویت این پیوند،تصمیمات بسیار خوبی در این سفر اتخاذ خواهیم کرد.

دکتر روحانی اظهارداشت: 350 میلیارد تومان برای پیشبرد طرح های بخش حمل و نقل این استان اختصاص داده ایم که تمامی این تصمیمات طی سالهای 95 و 96 اجرایی خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به مساله مهم آب برای استان سمنان و قرار گرفتن این استان در کنار کویر مرکزی با بارندگی کم تاکید کرد که این استان برای صنعت ، کشاورزی و مصارف دیگر به آب نیازمند است و باید اقدامات موثر و لازم را در این خصوص انجام دهیم .

دکتر روحانی با اشاره به طرح های کوتاه مدت و بلند مدت دولت تدبیر و امید برای تامین و رفع مشکل کم آب استان گفت: سدسازی یکی از طرح های کوتاه مدتی است که در این استان انجام خواهد شد و سد مشترک بین مازندران و سمنان با امکانات و اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد.

رییس جمهوری ادامه داد: باید نحوه استفاده از منابع آبی را بهینه و اصلاح کنیم و گردش آب و فعال شدن تصفیه فاضلاب برای مصارف کشاورزی از دیگر برنامه ها برای تامین آب مورد نیاز استان برشمرد.

رییس جمهوری سپس به طرح بلند مدت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح مباحث فراوانی را در رسانه ها بدنبال داشت اما دولت طی ماههای آخر سال گذشته محیط زیست را مکلف کرد که مطالعات و اشکالات این طرح را بررسی کند و تقریبا 80 درصد از این مسایل انجام شده و 20 درصد مابقی نیز طی هفته های آینده بررسی خواهد شد.

دکتر روحانی تاکید کرد: می توان آب را از دریای خزر به سمنان منتقل کرد و در عین حال همه مسائل محیط زیستی را مد نظر قرار داد تا مشکلی به وجود نیاید .

رییس جمهوری با بیان اینکه انتقال آب خزر به سمنان و همچنین آب خلیج فارس و دریای عمان به یزد و کرمان با سرمایه و کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد، گفت: دولت نیز در این مسیر کمک های لازم را از طریق صندوق توسعه خواهد داشت و این طرح ها حساب شده و با در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی عملیاتی می شود.

دکتر روحانی ضرورت فعال شدن صنعت گردشگری استان سمنان را خاطر نشان ساخت و تاکید کرد: سمنان نباید تنها محل عبور گردشگران باشد بلکه باید مقصد گردشگری باشد. این استان استعدادها و پتانسیل های فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

رییس جمهوری ارائه تسهیلات برای 6 هتل مهم استان سمنان را از مهمترین برنامه های دولت تدبیر وامید به منظور فعال شدن صنعت گردشگری استان برشمرد و گفت: دولت برای فراهم شدن زمینه های لازم در این بخش ،کمک خواهد کرد.

روحانی هایتک و فناوری های نوین را از دیگر مسایل مهم در این استان دانست و ادامه داد: سمنان استان فرهنگ , علم , دانشگاه و فناوری است و باید پردیس ها در این استان فعال شوند.

رییس جمهوری با بیان اینکه با شروع بکار منطقه ویژه اقتصادی در این استان شرایط برای صادرات محصولات آماده می شود ، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک شاهد یک حرکت سریع برای استان سمنان خواهیم بود که ثمره آن اشتغال برای جوانان به ویژه قشر تحصیل کرده خواهد بود.

روحانی گفت: 67 طرح و پروژه با اعتبار 927 میلیارد تومانی در سالهای 95 و 96 برای پیشرفت و آبادانی و توسعه سمنان عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان  خود نیز مردم استان سمنان را مردمی ایثارگر، شهیدپرور و قهرمانانی دانست که در طول تاریخ با نثار جان خود برای این منطقه و سرزمین ایران افتخارآفرینی کردند و افزود: استان سمنان سرزمین علم، ادب و اخلاق است و مردم این استان همواره پشتیبانان امام، مقام معظم  رهبری و کشور بوده‌اند.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: سمنان و سرزمین قومس با تاریخی کهن افتخار همه ماست که علما، ‌بزرگان، مورخین، شعرا و ادیبان فراوانی را  تقدیم کشور کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به این که افتخارات بزرگ مردم استان سمنان و تیپ دلاور قائم سمنان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد زبانزد بود، گفت: امروز این استان سرآمد علم و دانش است و فرزندان برومند  این خطه در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی همواره افتخارآفرین هستند.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
گیلانغربی
|
Netherlands
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
قتل ۳ کودک در خیابان‌های شهر توسط کارتن خواب‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که سه کودک ۸ ،۴ و۵ ساله توسط کارتن‌خواب‌ها در خیابان‌های شهر به قتل رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با تاکید بر این‌که جایگاه مددکاران در کشور کمتر دیده می‌شود،اظهار داشت: “حساسیت و اهمیت کمتری به جایگاه مددکاران داده می‌شود به همین منظور از رئیس شورای اسلامی شهر تهران تقاضا دارم تا رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران را برای حضور در صحن شورا دعوت کند”.

وی به قتل ستایش دختر ۶ ساله افغانستانی که در ورامین اشاره کرد و گفت: “این واقعه خیلی جامعه را متاثر کرد اما ما در گزارشمان شاهد چنین اتفاقات پرخطر و دردناکی در شهر تهران بوده‌ایم”.

دانشور با تاکید بر این‌که قبل از داستان قتل ستایش شاهد گزارشاتی مبنی بر قتل پسر ۸ ساله در خیابان وحدت اسلامی توسط یک فرد کارتن خواب و همچنین قتل دو کودک ۴ و ۵ ساله در مجاورت پارک کوثر توسط کارتن‌خواب‌ها بوده‌ایم، افزود: “والدین در خصوص تنها فرستادن کودکان خود اطلاعات کافی ندارند به همین منظور آن‌ها را در خیابان تنها رها می‌کنند و این امر موجب رخ دادن چنین اتفاق‌های ناگواری می‌شود”.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها