بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
تدبیر24 :این اركستر در این سفرچند روزه ضمن بازدید از جاذبه‌های گردشگری فرهنگ و تمدن ایران، در كنار ابنیه‌های تاریخی در شهرهای مختلف گردشگری از جمله كرمان، یزد، شیراز، اصفهان و كاشان، به اجرای قطعاتی از موسیقی كلاسیك می‌پردازند.
پژمان معمارزاده، متولد ایران است؛ او كه از پنج سالگی در فرانسه بوده با اتمام تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان موسیقی شد و در «كنسرواتوار ملی پاریس» به آموختن ویلونسل پرداخت و موفق شد جایزه‌ اول آن دوره آموزشی را كسب كند. معمارزاده علاوه بر رهبری گروه اركستر «همبستگی» یكی از نوازندگان چیره‌دست ویولنسل دنیاست و از چهره‌های شناخته شده در رهبری اركستر در موسیقی بین‌المللی به شمار می‌رود؛ اما آنچنان كه باید نزد ایرانیان موسیقی دوست داخل كشور معرفی نشده است.
وی با همراهی آرش امینی كه رهبری اركستر رودكی را در كارنامه خود دارد، اجرای مشتركی در جریان بیستمین جشنواره موسیقی فجر در قالب یك گروه سه نفره در تهران داشت.
در جریان سفر فرهنگی اركستر «همبستگی» كه با همكاری مؤسسه جهانگردی كلیوی فرانسه ترتیب داده شده است، نوازندگان گروه با اجرای قطعات موسیقی كلاسیك در مناطقی كه روزگاری بخشی از جاده ابریشم بوده‌ تلاش می‌كنند خاطره تاریخ غنی و باشكوه ایران را برای شیفتگان فرهنگ ایران زنده كنند. البته در این امر، برخی هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی نیز اركستر فرانسوی را همراهی خواهند كرد.
طی این سفر، جهانگردان فرانسوی به همراه گروه اركستر مسیری از جاده ابریشم را كه روزگاری از سرزمین پارس گذر می كرد طی طریق می‌كنند تا زیبایی‌های كرمان، یزد، شیراز، اصفهان و كاشان، را با هم نظاره‌گر باشند.
قرار است این گروه بعد از تهران و بازدید از جاذبه های گردشگری آن و اجرای برنامه در این شهر به كرمان سفر كنند. اجرای موسیقی این گروه در ماهان كرمان و باغ شازده خواهد بود. از جمله برنامه‌های سیاحتی در این استان تاریخی، بازدید از مجموعه تاریخی گنجعلی خان، مسجد جامع كرمان كه در سال 1348 بعد از میلاد ساخته شده و مربوط به سلسله مظفریان است، خواهد بود. استان بعدی كه میزبان گرو صلح و دوستی فرانسوی خواهد بود، خطه كهن یزد است. بازدید از مسجد جامع یزد كه دارای بلندترین مناره‌های دنیاست. مجموعه امیرچخماق یزد شامل بازار، تكیه، مسجد و دو آب‌انبار كه قدمت‌شان به دوره تیموریان می‌رسد، سفر به عبادتگاه چك چك كه عبادتگاه اصلی زرتشتیان دنیاست و در 60 كیلومتری شهر یزد و در قلب كویر طبس واقع شده، از جمله برنامه‌های سیاحتی پیش‌بینی شده برای این گروه هنری و توریستی است.
در ضمن این گروه در باغ دولت‌آباد شهر یزد كه به ثبت یونسكو نیز رسیده برنامه اجرا خواهد كرد.
مقصد بعدی گروه، استان فارس و بازدید از مجموعه پاسارگاد،تخت مادر سلیمان و مقبره كوروش خواهد بود.
بازدید از مسجد نصیرالملك، آرامگاه سعدی و حافظ، شاعران عصر طلایی شعر فارسی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده گروه است.
دیدار از مكان های تاریخی و زیبای استان اصفهان و شهر كاشان از دیگر برنامه های آنان اعلام شده است.
بنا براعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این گروه هنری و 120 جهانگرد خارجی كه با این نوازندگان فرانسوی در این سفر همراه شده‌اند، اولین مسافران اولین پرواز ایر فرانس به مقصد ایران هستند كه بعد از هشت سال وقفه دوباره از سر گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها