بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
تدبیر24 : «شهروند» نوشت: غروب ١٠ فروردین‌ماه ماموران کلانتری ١٧١ حرم مطهر در جریان کشف یک جسد در اتوبان خلیج‌ فارس نرسیده به پل دانشگاه در داخل زمین‌های کشاورزی قرار گرفتند.

وقتی ماموران کلانتری به محل رسیدند، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی ٤٠ ساله با کت مشکی، شلوار سورمه‌ای و پیراهن آبی است که به علت اصابت جسم تیز به ناحیه سینه و قفسه سینه جان باخته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور دادرس شعبه ١٠١ دادگاه کیفری آفتاب، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات برای رازگشایی این جنایت در دستور کار تیم تحقیق قرار داشت، ١١ فروردین‌ماه مردی به کلانتری ١٣١ شهرری رفت و ادعا کرد که دامادش به نام «غلامرضا» یک روز است که از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی، مشخصات «غلامرضا» به همراه تصویر وی در سیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ ثبت شد. با بررسی مشخصات فقدانی و مشخصات جسد کشف‌شده، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد کشف‌شده شدند و خانواده غلامرضا نیز پس از مشاهده تصاویر جسد، وی را مورد شناسایی قرار دادند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده قتل، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از بستگان غلامرضا وی را درحال سوار کردن دو نفر از افاغنه دیده است. این مرد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ٣٠: ١٧ دهم فروردین ماه بود که از پاساژ مهدی واقع در شهرری خارج شده بودم اما ناگهان غلامرضا را دیدم که دو مسافر افغان را سوار ماشین خود کرد و به سمت خیابان ٢٤ متری به راه افتاد.

با ثبت مشخصات خودرو پژو ٤٠٥ سفیدرنگ متعلق به غلامرضا در سیستم پلیس، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن به کلیه مراکز انتظامی سطح کشور اعلام شد.

١٨ فروردین‌ماه بود که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خودروی مقتول توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رفسنجان توقیف و سرنشین آن نیز به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده که بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی جهت انتقال متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اخذ نیابت قضایی به شهرستان رفسنجان اعزام شدند.

با حضور کارآگاهان در شهرستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با موادمخدر فردی افغان به نام «نورشاه» ٢٥ ساله است که در حین جابه‌جایی موادمخدر، در یک تعقیب و گریز توسط ماموران انتظامی شهرستان رفسنجان دستگیر شده است.

با انتقال «نورشاه» به اداره دهم، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد که جنایت را به همراه یک افغان دیگر به نام «تازه گل» ٤٠ ساله انجام داده است.

نورشاه در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز جنایت به همراه تازه‌گل قصد سرقت یک خودروی پژو ٤٠٥ را داشتیم تا با انتقال آن به شهرستان، از آن برای جابه‌جایی و قاچاق موادمخدر استفاده کنیم. ابتدا یک خودروی سواری پژو ٤٠٥ را به مقصد شهرری، به صورت دربست کرایه کردیم. قصد داشتیم آن را در بین راه سرقت کنیم اما خودرو دچار نقص فنی شد و به همین علت از سرقت آن و در حقیقت قتل راننده آن منصرف شدیم و برای انجام سرقت یک خودروی ٤٠٥ دیگر به شهرری آمدیم. در مقابل پاساژ مهدی شهرری، یک خودروی ٤٠٥ سفیدرنگ را به بهانه رفتن به یک دامداری در محدوده بهشت زهرا کرایه کردیم. تازه گل مرا به‌ عنوان چوپان گله گوسفند و نگهبان دامداری معرفی کرد. به این بهانه راننده پژو را به داخل بیابان‌های محدوده اتوبان خلیج‌فارس (محل کشف جسد) بردیم. زمانی که راننده از ما پرسید که «پس دامداری کجاست؟» ناگهان من از پشت سر به او حمله‌ور شدم و تازه‌گل نیز درحالی‌که در صندلی جلو نشسته بود، چندین ضربه چاقو به راننده زد و او را به قتل رساند. پس از رها کردن جسد، ماشین را به کارواش بردم و چند روز بعد، آن را برای جابه‌جایی موادمخدر به شهرستان رفسنجان منتقل کردم. در آنجا بود که حین جابه‌جایی مواد توسط ماموران دستگیر و روانه زندان شدم.

وقتی تازه‌گل به‌عنوان عامل اصلی جنایت شناسایی شد، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا اینکه در مخفیگاهش در باقرشهر به دام ماموران پلیس افتاد. تازه‌گل پس از انتقال به اداره دهم، اظهارات و اعترافات همدست خود را تایید کرد.

متهمان با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
برچسب ها: تدبیر24 ، قتل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
آيا براي اين بدبخت هم شمع روشن خواهيد كرد؟؟؟؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها