بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و یکی از نمایندگان زن مجلس با حضور در گفتگوی ویژه خبری ديشب به واکاوی اجرای طرح امنیت اخلاقی و پليس نامحسوس (مخفي) پرداختند.
تدبیر24 : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای این گفتگو سردار ساجدی نیا در تشریح اجرای طرح امنیت اخلاقی در کشوراظهار داشت: یکی از مقوله هایی که باید به آن بیشتر توجه می شد و مردم نیز از ما بیشتر انتظار داشتند که به آن توجه کنیم بحث ایجاد امنیت و آرامش در سطح کشور و خصوصاً شهر تهران است.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در این رابطه با به آن توجه می شد بحث امنیت اخلاقی جامعه است که ایجاد آن در جامعه یکی از ماموریت های پلیس است، البته برخی ها گمان می کنند زمانی که صحبت از امنیت اخلاقی می شود فقط بحث بدپوششی و بدحجابی مطرح است در حالی که بحث امنیت اخلاقی مرتبط با همه موضوعاتی است که در جامعه و در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند که اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم و پلیس نیز باید با مشارکت مردم امنیت اخلاقی در جامعه را ایجاد کند ما نیز به همین منظور هماهنگی های خوبی را با قوه قضاییه داریم تا بتوانیم احساس امنیت و آرامش را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

سردار ساجدی نیا در رابطه با بحث نامحسوس بودن طرح امنیت اخلاقی در جامعه بیان داشت: پلیس های ما همیشه با لباس فرم بر سر ماموریت های خود حاضر نمی شوند بلکه اکثر پلیس های ما در حوزه های عملیاتی خود با لباس شخصی هستند و از جمله می توان به پلیس آگاهی، پلیس فتا و پلیس مواد مخدر اشاره کرد که این ها بیشتر در لباس شخصی ماموریت خود را به انجام می رسانند.

وی یادآور شد: در حوزه امنیت اخلاقی خصوصاً در رابطه با آسیب های اجتماعی پلیس محسوس ما در گشت های مختلف فعالیت می کند. 7 هزار نفر نیرویی که در اجرای طرح امنیت اخلاقی در تهران به کار گرفته می شوند همگی پلیس و ضابط قضایی هستند و در این رابطه از هیچ مجموعه دیگری استفاده نکردیم. پلیس های نامحسوس ما در طرح امنیت اخلاقی در صورت مشاهده جرم مشهود به صورت مستقیم وارد عمل نمی شوند بلکه تنها گزارش می دهند.

ساجدی نیا در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه کنترلی بر رفتار نیروهای نامحسوس دارید گفت: مامورانمان بیش از آماری هستند که مطرح شده است لذا از 7 هزار نفر از نیروهایمان استفاده کرده‌ایم و مابقی باقی مانده‌اند. وی با بیان این که نیروهایمان در حفاظت اطلاعات و بازرسی مورد تایید قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: این نیروها مورد وثوق مراجع قضایی هستند لذا آن ها کسانی هستند که احکام های مربوطه را از مراجع قضایی دریافت می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان این که کارگاهایمان با لباس محسوس و نامحسوس و با لباس شخصی کار خود را انجام می دهند اظهار داشت: همکارانمان در سازمان های کنترلی به موضوعات تخلفات رسیدگی می کنند لذا همکارانمان مورد تایید قوه قضاییه هستند و با احکام قضایی رفتار می کنند. ساجدی نیا با بیان این که اصل بر صحت گزارش مامورانمان است گفت: این گزارش ملاک عمل مرجع قضایی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جریمه به چه رفتار تعلق می گیرد گفت: بحث جریمه را تکذیب می کنم لذا تذکر در دفترچه یادداشت و دفترچه ثبت می شود و عاملین محسوسمان گزارش می دهند که یک برگ به شخص متخلف داده می شود و برگ دیگر نیز در نزد ما می ماند لذا جریمه نقدی در کار نیست و صحت ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها