بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۰۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
تدبیر24 : متن این بیانیه به این شرح نیست:
 به نام خدا

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام،

ضمن عرض تبریک سال نو و ایام سالروز ولادت مولی الموحدین(ع)، در آغازین روزهای سال نو، ما جمعی از اعضاء هیات علمی دانشگاه های کشور، ضروری دانستیم که نکاتی را به استحضار حضرت عالی برسانیم.
در سال ۱۳۹۴، ذائقه آحاد ملت ایران با موفقیت در یکی از مهمترین سیاست های راهبردی موعود انتخاباتی جناب عالی یعنی توافق هسته ای شیرین گردید و ملت فهیم و قدرشناس ایران نیز با رای قاطع خود به لیست امید در سراسر کشور، بار دیگر بر ضرورت استمرار این رویکرد و همراهی نمایندگان خویش در تداوم این مسیر تاکید نمود. شکی نیست که دستیابی به توافق هسته ای با قدرت‌های جهانی در یک فرآیند دشوار و پیچیده‌ی دیپلماتیک و حقوقی چندین ماهه، نه تنها رخدادی کم‌نظیر به سان یک الگوی عقلانی تاریخی برای حل مسالمت آمیز مناقشات در روابط بین‌الملل بود، بلکه ضمن تاکید بر فرهنگ صلح مدار ملت ایران، برای کشور و مردم ایران احترام و اعتباری افتخار آمیز در سطح منطقه‌ای و جهانی پدید آورده است. پر واضح است که برجام حاصل از این توافق گام نخست و مقدماتی و سرنوشت ساز برای خنثی سازی بسیاری از تهدیدهای پرخطر بوده و شرایط لازم برای بی‌اعتبار کردن مبانی و بهانه‌های تحریم‌های فراگیر و زیانبار را در نظام حقوقی و سیاسی بین‌المللی فراهم نموده است. متاسفانه، این روزها برخی از نهادهایی که به فرموده امام بزرگوار(ره) مجاز به دخالت در سیاست نیستند، آشکارا به موضع گیری تقابلی در برابر خواست ملت پرداخته و رنج و تعهد غرور آمیز سیاستمداران خبره، متخصص و دل آگاه وزارت امور خارجه کشور عزیزمان را "خود تحقیری” می خوانند و خلاف خواست ملی گام برمی دارند. حال آن که در موقعیت ملتهب کنونی منطقه که سیاست ورزی هشیارانه ایران در توافق هسته ای، خشم قدرت های انحصارطلب منطقه را برانگیخته است، از همه نیروهای نظام انتظار می رود که زمینه موفقیت های بیشتر دولت در حوزه های داخلی و خارجی را فراهم آورند.
از دیگر سو، رفع بحران های اقتصادی و رسیدن به شکوفایی اقتصادی که یکی از مهمترین مولفه های عزت ملی است بدون شک مستلزم گفتگوی فراگیر ملی در میان نخبگان سیاسی کشور و توسعه روابط بین المللی ایران است. بدیهی است گسترش فضای گفت و گوی ملی، اعتماد به سرمایه های اجتماعی و گسترش مشارکت اجتماعی، به مشارکت در حوزه اقتصادی، افزایش ثروت ملی و ثبات اقتصادی خواهد انجامید. همان طور که حضرت عالی در پیام نوروزی خود نیز اشاره فرمودید، حل مشکلات داخلی در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی از مسیر اخلاق و پیاده سازی آن در سیاست می گذرد. بنابر این، بر همه دست اندرکاران امور فرض است که با گسترش اخلاق عملی و ارزش نهادن به رای و نظر مردم، آن را مبنای سیاست گذاری های کلان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قرار دهند. تنها با آشتی ملی، گسترش فضای گفت و گوی ملی و اخلاق مداری در حوزه سیاست است که میتوان بحران ها و اختلافات سال های اخیر را پشت سر گذاشت.
بر این اساس ما امضاء کنندگان زیر، پشتیبانی مجدد خود را از سیاست های داخلی و خارجی جنابعالی و دولت تدبیر و امید که همواره دغدغه پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران و سرافرازی و عزت نظام جمهوری اسلامی را داشته اید، اعلام می داریم و آرزوی توفیقات روزافزون را برای حضرت عالی و دولت تدبیر و امید داریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
3
باتوجه به شرایط وموقعيت فعلی منطقه وضعیت داخلی کشور که ماحصل هشت ساله خیانت دولت قبل میباشد برفرهیختگان ومردم شریف وآگاه ایران جهت برون رفت ازوضع حال و اجب است که از دولت جناب روحانی حمایت قاطع شود ودست آنهایی که دراین مدت ازقبل تحریمها کاسبی کرده اند قطع شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
در دانشگاه هرمزگان خبری نبود وگر نه اساتید بیشتری حنایت میکردند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها