بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
تندروهای امروز بهارستان که برای فردا خواب ها دیده اند باید خوب بدانند مردم در خرداد 96 با صدایی رساتر از 7 اسفند به این بدعت های بی دلیل «نه» بزرگی خواهند گفت
تدبیر24 :اسماعیل حسین پور - روزی که محمود احمدی نژاد در هنگام پرداخت اولین یارانه به همه ی ایرانیان داخل و خارج کشور در سال 1389، یارانه را «پول امام زمان و با برکت» دانست بسیاری از اصولگرایان بهارستان نشین که این روزها ازشیوه ی پرداخت یارانه به فریاد آمده اند قطعا سکوت دیروز خویش را خوب به خاطر دارند که ضمن همراهی با رئیس جمهورشان به ستایش از این اقدام پرداختند و او را تا سر حد یک قهرمان بالا بردند و کمتر کسی بر آن «معجزه ی هزاره ی سوم» خرده گرفت که چرا یارانه را پول امام زمان! نامیدی و چرا فقرا و اغنیا با هم از آن برخوردار شده اند!
با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، برخی همرهان همواره ی احمدی نژاد که گویی از خواب چند ساله برخاسته اند و تمام آرزویشان به جای توفیق ملت و میهن، ناکامی دولت روحانی است این روزها بر دولت تدبیر و امید نهیب می زنند که چرا قانون هدفمندی یارانه ها درست اجرا نمی شود؟ این روزها همان افراد سکوت پیشه کرده در دولت «یار» دیروز، فریادشان برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بلند است و اقدام سیاسی و احساسی مجلس نهم در حذف یارانه 24 میلیون نفر تازه ترین اقدام مجلس اصولگرایان است که می خواهد آخرین تیرهای در ترکش را به سمت مردم و دولت تدبیر روانه کند.

همه نیک می دانند که قانون هدفمندی یارانه ها در صورت اجرای صحیح می تواند گره گشا و رهگشای مشکلات بی شماری در کشور باشد و همه در این راه باید یاریگر دولت باشند تا نسبت به اجرای دقیق قانون اقدام کند ولی شتابزدگی برخی اصولگرایان و اصرار بر حذف یکباره ی یارانه ی 24 میلیون نفر اقدامی هدفمند و سیاسی است چرا که سطح درآمد در شهرهای بزرگ و کوچک، داشتن انبوه قسط، بیماری، داشتن فرزند دانشجو و...در این مصوبه جنجالی مجلس اصولگرایان لحاظ نشده است و قطع یارانه این افراد که بیشتر کارکنان دولت را شامل می شود با امید به رویارویی دولت با مردم صورت گرفته است و نمی تواند اقدامی کارشناسانه باشد.

دولت دکتر روحانی هر چند با شناسایی پردرآمدها در حال حذف یارانه این افراد بوده است و این روند ادامه دارد ولی این اقدام مجلس نهم آخرین تلاش های این جماعت برای ایجاد چالش بین قشر عظیمی از مردم و دولت است به این امید که در انتخابات ریاست جمهوری 96 مؤثر واقع شود و حریف روحانی با وعده یارانه بیشتر پای در عرصه بگذارد و با تکیه بر شعارهای پوپولیستی روحانی را از عرصه انتخابات کنار نهند غافل از این که همان مردم که حماسه 7 اسفند را در تهران و ایران عزیز رقم زدند و به رغم رد صلاحیت گسترده ی کاندیداهای اثرگذارشان توانستند نیمی از هم اندیشان خود را راهی بهارستان کنند خوب به خاطر دارند که این تصمیم ناپخته ثمره ی مجلس نهم و ثمره ی کار مجلس اصولگرایان است.

دوستان اصولگرای مجلس نهم باید بدانند مردم از بینش و حافظه ی تاریخی بالایی برخوردارند و این بدعهدی مجلس با خویش را نیز خوب به خاطر خواهند داشت و مواضع دوگانه اصولگرایان در پرداخت یارانه در دولت دکتر احمدی نژاد و دکتر روحانی در دل و دیده ی مردم باقی است و نیک می دانند چرا عده ای این روزها با شتاب فراوان می خواهند پول با برکت امام زمان! را از 24 میلیون نفر دریغ دارند و چرا حذف یارانه 24 میلیون نفر آن هم بدون کار کارشناسی، باید یکباره در دولت روحانی صورت گیرد. تندروهای امروز بهارستان که برای فردا خواب ها دیده اند باید خوب بدانند مردم در خرداد 96 با صدایی رساتر از 7 اسفند به این بدعت های بی دلیل «نه» بزرگی خواهند گفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
0
آشفتگی اصولگرایان از نداشتن لیدر است .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها