بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
تدبیر24 :مولاوردی معاون رئیس جمهور به آغاز بکار طرح پلیس مخفی واکنش نشان داد. به
گزارش خبرنگار تدبیر24 وی در بیان طرح مذکور گفت :
با اين كه از اظهارات سردار حسین ساجدی‌نیا رئیس پلیس پایتخت كه صبح روز سه شنبه از ساماندهی بیش از هفت‌هزار مأمور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد؛ چند روزي نگذشته است اما به نظر می رسد ابعاد مختلف اين طرح و نحوه اجرايی شدن آن برای مردم در هاله ای از ابهام قرار دارد و موجی از نگرانی و احساس ناامنی جامعه و خانواده ها را فرا گرفته است.

به گفته رييس پليس تهران "يكي از مطالبات مردم در سال‌های اخیر موضوع برخورد با مزاحمت برای نوامیس در سطح شهر بود. ازاین‌ رو پلیس در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داد. از حدود دوسال پیش نیز پلیس اقدام به رصد ناهنجاری‌ها کرده که چهار موضوع آلودگی صوتی، رانندگی پرخطر در سطح بزرگراه‌ها و انجام حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودروها جزء چهار محور اصلی بودند که با آنها برخورد شد. علاوه بر این، از روز سه شنبه بیش از هفت‌هزار نیروی زن و مرد با حضور در معابر نسبت به رصد این موارد و اطلاع آن به پلیس امنیت اقدام خواهند کرد".

با تمام توضيحاتی كه براي توجيه اين طرح ارائه شده است و با ذهنيتی كه از اجرای طرح های مشابه در سال های گذشته و در آستانه فصل تابستان و گرم شدن هوا برای مردم شكل گرفته است؛ بيم آن می رود اجرای اين طرح به  تذكر و برخورد با بدپوششی خلاصه شده و به جای آنكه تذكرات و برخوردها متوجه مزاحمين نواميس و يا ساير ابعاد طرح باشد؛ ناموس_مردم را نشانه رود.

تماس های مكرر از زمان شروع اين طرح با معاونت و نيز گفت و گوی چهره به چهره با مردم حكايت از اين نگراني دارد و همه هم مسئوليت پيگيری را متوجه #دولت می دانند و از رئيس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی انتظار دارند كه نظارت و تذكرات لازم را داشته باشد.

در مراسمی كه ديروز به مناسبت ميلاد مولای حق جويان و عدالت طلبان عالم شركت كرده بودم چند تن از مادران كه دختران دانشجو دارند؛ مطرح كردند كه از هفته گذشته به اصطلاح دلشان مثل سير و سركه می جوشيده و چند بار مردند و زنده شدند تا فرزندانشان به خانه برگردند.

در جلسه روز چهارشنبه هيات دولت هم بعد از اعلام خبر مربوطه مقرر شد در جلسه آتی دولت در روز يكشنبه گزارشی از ابعاد اجرای طرح توسط وزارت كشور ارائه شود.

واقعيت اين است تعريف، نگاه و باور عمومی به پليس در دنيا اين است كه حافظ جان و مال و ناموس مردم است و با ديدن پليس احساس امنيت و آرامش بايد به انسان دست دهد. لذا به نظر می رسد اگر همانطور كه گفته شده است برخورد با مزاحمين نواميس يكي از مطالبات مردم بوده است شايسته بود كه در مورد ساز و كار آن هم با نظر مردم، متخصصان، صاحبنظران و كارشناسان عمل می شد.

البته هنوز دير نشده و اميد است با امعان نظر به ايرادات و نواقص طرح كه اين روزها به خوبی به بوته نقد گذاشته شده و نيز با تطبيق آن با فرمان هشت ماده ای امام(ره) در سال ۱۳۶۱ در مورد رعايت حقوق شهروندی و به ويژه فراز آخر آن گام موثری در بازسازی چهره و جايگاه و نقش نيروهای خدوم و مخلص انتظامی و پليس برداشته شود:

 "باید همه بدانیم که پس از استقرار حاکمیت اسلام و ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی با تأیید و عنایات خداوند  قادر کریم و توجه حضرت خاتم الاوصیا و بقیة اللّه‏ ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ و پشتیبانی بی‏ نظیر ملت متعهد ارجمند از نظام و حکومت، قابل قبول و تحمل نیست که به اسم انقلاب و انقلابی بودن خدای نخواسته به کسی ظلم شود، و کارهای خلاف مقررات الهی و اخلاق کریم اسلامی از اشخاص بی ‏توجه به معنویات صادر شود.

باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همۀ جهات به کارهای خویش ادامه دهند، و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند، و قوۀ قضاییه را در دادخواهیها واجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند، و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته‏ ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند و این امور بر عهدۀ همگان است."

متن فرمان هشت ماده ای:
 http://www.imam-khomeini.ir/fa/books/BooksahifeBody.aspx?id=3094


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها