بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
تدبیر24 :به گزارش آستان،یک کارشناس مسایلی سیاسی دربار برخی از انتقاداتی که درباره برجام شنیده می شود، اظهار داشت: توافق نهایی هسته‌ای یا‌‌‌‌ همان «برجام» یا با اجبار پذیرفته شده است، یا با اکراه پذیرفته شده است، یا با استقبال پذیرفته شده است.مهم، این است که پذیرش برجام توسط ساختار نظام و حکومت مورد قبول واقع شده است و به همین خاطر کسی نمی‌تواند منفعتش را مصادره کند یا ضررش را به دیگری ربط بدهد.

مهدی مطهرنیا در ادامه اظهار داشت: همچنین باید اذعان داشت، به‌‌‌‌ همان مقدار که نقد برجام بسیار پسندیده است، نفی برجام را باید امری هزینه ساز تلقی کرد که موجب هدر رفتن فرصتهای زیادی شده و در نتیجه، منافع ملی را به راحتی از هدر می‌دهد و زمینه پرور ایجاد بحران خواهد شد. منقدان یا بهتر است گفته شود، مخالفان برجام باید بدانند که شکست برجام، فقط شکست دولت روحانی نیست و این نظام و ساختار کشور است که تهدیدهای زیادی را متوجه خود خواهد دید و هویت نظام جمهوری اسلامی را با خطر مواجه می‌کند. در واقع برجام فرجامی است برای همگرایی ملت و دولت برای ترمیم اقتصاد ملی و به دست آوردن ثبات در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: برجام نیامده است که موجب شود تا از دلارهای نفتی استفاده کنیم تا اقتصاد را به اقتصادی مصرفی تبدیل کنیم. آنهایی که این روز‌ها ساز مخالف کوک می‌کنند، نباید فراموش کنند که به مدت ۳۵ سال انواع و اقسام تحدید‌ها را متحمل شد، به طوریکه فروش نفت به آمار نازل ۸۰۰ هزار بشکه رسیده بود که امروز شاهد فروش بالای ۲ میلیونی هستیم.

مطهرنیا بیان کرد: تعجب افکار عمومی از دلواپسان هسته‌ای، این است که چطور انتظار دارند، مشکلاتی که ریشه در تحریم ۳۵ ساله داشت، یک شبه حل و فصل شوند. باید به آن‌ها متذکر شد که فقط نود و چند روز از اغلام رسمی برجام گذشته است و طبیعی است که دولت برای استفاده از پتاسیل پساتحریم به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

وی در پایان اظهاراتش تاکید کرد: آن‌ها فراموش کرده‌اند که کشورهای صاحب اقتصاد رابطه‌ای حتی جزیی هم نداشتیم، فراموش کرده‌اند که با وجود باقی ماندن رکود، کنترل تورم برای مردم ملموس است.
برچسب ها: تدبیر24 ، مطهرنیا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها