بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار رییس جمهوری آفریقای جنوبی:
كشورهای مستقل باید هر چه بیشتر به یكدیگر نزدیك شوند و همكاریهای خود را برغم اخلالگریهای بعضی از قدرتهای استكباری افزایش دهند
تدبیر24 :حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یكشنبه) در دیدار آقای «جاكوب زوما» رئیس‌جمهوری افریقای جنوبی، با تأكید بر ضرورت افزایش همكاریهای متنوع اقتصادی و سیاسی، خاطرنشان كردند: كشورهای مستقل باید هر چه بیشتر به یكدیگر نزدیك شوند و همكاریهای خود را برغم اخلالگریهای بعضی از قدرتهای استكباری افزایش دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای به قطع رابطه با رژیم تبعیض نژادی آفریقای جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كردند و گفتند: جمهوری اسلامی به‌صورت تقریباً همزمان، هم با رژیم صهیونیستی و هم با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی قطع رابطه كرد.
رهبر انقلاب با یادآوری نقش برجسته نلسون ماندلا در ساقط كردن رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی و سابقه روابط دیرین و صمیمی او با جمهوری اسلامی، افزودند: با استمرار مبارزات ماندلا و مردم افریقای جنوبی، آن رژیم ظالم و ضد بشری از بین رفت و ماندلا با این كار، در واقع روح تازه‌ای به صحنه مبارزاتی كل افریقا دمید.
ایشان، نگاه جمهوری اسلامی به آفریقای جنوبی را نگاهی مثبت و سازنده خواندند و گفتند: روابط ایران و آفریقای جنوبی بسیار گرم، و همكاریهای دو كشور در مجامع جهانی با یكدیگر بسیار كارساز و مؤثر است اما باید مبادلات اقتصادی و تجاری نیز متناسب با ظرفیتهای دو كشور افزایش یابد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تعامل دو كشور در جنبش غیرمتعهدها را یكی دیگر از زمینه‌های همكاری برشمردند و افزودند: این همكاریها به نفع همه كشورهای غیرمتعهد خواهد بود.
رهبر انقلاب تأكید كردند: منافع كشورهای مستقل در افزایش تعاون و همكاری در عرصه‌های مختلف است و باید با موانعی كه برخی قدرتها در برابر این همكاریها ایجاد می‌كنند، مقابله كرد.

رئیس جمهور افریقای جنوبی: كشورهای عضو شورای امنیت از ساز و كار نامناسب این شورا برای صدمه زدن به كشورهای دیگر استفاده می‌كنند
در این دیدار كه آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای جاكوب زوما رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم كشورش در مبارزه با رژیم آپارتاید، گفت: مردم افریقای جنوبی هیچگاه این حمایتها را فراموش نخواهند كرد و سفر ماندلا به ایران نیز در قدردانی عملی از همین حمایتها بود.
آقای زوما با بیان اینكه ما همواره مخالف تحریمهای غرب علیه ایران بوده‌ایم، گفت: زمینه‌های فراوان و بِكری برای افزایش همكاریهای دو كشور وجود دارد و ما تلاش می‌كنیم آغازی دوباره در روابط اقتصادی و تجاری داشته باشیم.
رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص ضرورت همكاری كشورهای مستقل، افزود: برخی قدرتها با بهانه‌های غیر موجه، مانع شكل‌گیری روابط كشورهای مستقل هستند ولی ما با اتحاد و همصدایی در مسائل جهانی، می‌توانیم بسیاری از مشكلات را حل كنیم.
آقای زوما، تلاش برای تغییر ساختار سازمان ملل و شورای امنیت را یكی از عرصه‌های همكاری دانست و افزود: كشورهای عضو شورای امنیت بدون توجه به افكار عمومی جهان و مصوبات مجمع عمومی، از ساز و كار نامناسب این شورا برای صدمه زدن به كشورهای دیگر استفاده می‌كنند.
رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی با تجلیل از تفكر روشن و مقاومت رهبری و ملت ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است كه می‌تواند با اتكا به خود در محیط خصمانه دنیا، مسائلش را حل كند و اسوه‌ای برازنده برای همه باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها