بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تدبیر24 : با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گمانه زنی ها بر سر جانشینی باراک اویاما هر روز بیشتر می شود.

در صورت انتخاب «دونالد ترامپ» نامزد پرطرفدار و عجیب و غریب جمهوری خواهان او یک فعال رسانه ای خواهد بود که توانسته به این جایگاه دست یابد و احتمالا از قدرت رسانه ای خود در همین راستا تمام استفاده را خواهد کرد. اما در صورت رئیس جمهوری «هیلاری کلینتون» خانم کلینتون اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده خواهد بود. همچنین در اقدامی کم سابقه دو دموکرات متفاوت در انتخابات پیروز خواهند شد و دیگر نکته جالب درباره خانم کلینتون این است که در صورت انتخاب وی این اولین بار است که یک زن و شوهر هردو به مقام ریاست جمهوری می رسند.

اما شغل های عجیب و غریب سیاستمداران همواره یکی از نکات قابل توجه است که ممکن است در دوران ریاست آنها مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد. پس اگر برایتان جالب است بدانید که روسای جمهور خبرسازترین و پرحاشیه ترین کشور دنیا پیش از این به چه کاری مشغول بوده اند این گزارش را بخوانید.

اندرو جانسون/خیاط

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

جانسون قبل از پیش روی در عرصه سیاسی و مملکت داری با فعالیت در عرصه دوخت و دوز امرار معاش می­ کرده است شاید اندرو جانسون خیاط هم موقع قواره زدن پارچه های مشتریانش به این فکر نمی­ کرد که روزی هفدهمین رئیس جمهور یکی از خبرسازترین کشورهای دنیا باشد.

 

جیمز آبرام گارفیلد/ سرایدار مدرسه
 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

او بیستمین رئیس جمهور امریکاست و از لحاظ زمانی با دوران حکومت ناصرالدین شاه خودمان در ایران هم دوره بوده است. او یکی از کسانی است که قبل از ورود به میدان سیاست سرایدار مدرسه ای در اوهایو بوده است و بعدتر ها در همان مدرسه به صورت پاره وقت به تدریس نیز مشغول بوده است.ناگفته نماند که گارفیلد هم مثل کندی رئیس جمهوری بود که به جانش سوء قصد شد و به قتل رسید.

 

گراور کلیلوند/کلانتر
 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

این رئیس جمهور دموکرات در دوره بیست و دوم و بیست و چهارم ،پیروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا شده است. کلیلوند پیش از رسیدن به صندلی ریاست جمهوری در کاخ سفید کلانتر منطقه «اری کانتی»نیویورک بوده است. آقای کلانتر در طول دوران خدمت به جذبه و سر سختی شهره بوده؛ طوری که او بعد از به دار زدن دو تن از مجرمان آن منطقه، لقب«جلاد بوفالو»را از اهالی دریافت کرده است.

 

تئودور روزولت/گاو چران

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

روزولت در دوره دوم ریاست جمهوری «ویلیام مک­ کینلی» معاون رئیس جمهور بوده است. او بعد از ترور آقای رئیس جمهور و پیروزی در انتخابات،قدرت کار را به دست می­ گیرد. اما نکته جالب توجه در زندگی جناب روزولت اینجاست که او پیش از ورود به عرصه سیاست گاوچران بوده و در منطقه داکوتای گله داری می­ کرده است،بیست و ششمین رئیس جمهور امریکا حتی بعد از پایان دوره ریاستش باز به سراغ همین کار می ­رود و حتی در کنار گاوچرانی،شکار را هم اضافه می ­کند.

 

هری ترومن/لباس فروش مردانه
 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

مردم ایالت متحده،هری ترومن را به خاطر تصمیم­ هایش فردی تاثیرگذار و سرنوشت ساز در تاریخ امریکا می ­شناسند. ترومن سی و سومین رئیس جمهور امریکا از حزب دموکرات است که بعد از مرگ ناگهانی فرانکلین روزولت به صندلی ریاست جمهوری رسید اما جالب اینجاست که آقای ترومن قبل از ورود به دنیای سیاست با دوست نظامی اش«ادوارد جکوبسون» در کانزاس مغازه لباس فروشی مردانه داشته البته ناگفته نماند که رونق فروش این مغازه کوتاه بوده است به قدری که سه سال بعد از باز شدن مغازه مجبور به بستن آن می شوند.

 

جان اف کندی/ روزنامه نگار

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام جان اف کندی به ذهن بیشترمان می ­رسد قتل ابهام برانگیز او در طول دوران ریاست جمهوری اش باشد.اما اگر کمی نوار زندگی او را عقب بزنیم در جنگ جهانی دوم می­ توانیم کندی را در قالب ناوبانی در اقیانوس آرام ببینیم که به خاطر نجات سربازانش بعدها مدال شجاعت هم گرفته است. اما چیزی که هست اینجاست که جان اف کندی قبل از ورود به عالم سیاست روزنامه نگار بخش سیاسی بوده است و حتی دو کتاب هم در آن زمان نوشته است.

 

جرالد فورد/جنگل­ بان

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

جرالد فورد پیش از اینکه به عنوان سی و هشتمین رئیس جمهور امریکا شناخته شود در کابینه ریاست جمهوری ریچارد نیکسون بوده است.او هم جزو آن دسته از افرادی است که پیش از حضورش در عرصه سیاست به کاری بی ارتباط مشغول بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جرالد فورد تا قبل از آن در یکی از پارک­های امریکا جنگل بان بوده است.

 

جیمی کارتر/ کشاورز

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

بحبوحه انقلاب و اتفاقات بعد از آن مثل ، تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان و بازداشت امریکایی های مقیم سفارت ،همگی باعث شده است که جیمی کارتر یکی از نام آشناترین رئیس جمهورهای تاریخ امریکا برای ما ایرانیان باشد.جیمی کارتر سی و نهمین رئیس جمهوری است که کشور امریکا به خود دیده است.جیمی کارتر پیش از حضور رسمی در عرصه مملکت داری در ایالات متحده به مدت هفت سال افسر نیروی دریایی این کشور بوده و بعدها به عنوان سناتور و فرمانده ایالت جورجیای امریکا شناخته شده است اما قبل از همه این­ها فعالیتی که کارتر به آن مشغول بوده است کار در مزرعه بادام زمینی است، شغلی که پیش از این ها شغل خانوادگی او محسوب می ­شده است.

 

رونالد ریگان/ ستاره سینما

 

 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا
بازی در بیش از ۵۰ فیلم در سینما و تلویزیون امریکا باعث می­ شود که رونالد ریگان را بتوان یکی از متفاوت ترین و عجیب ترین رئیس جمهورهای امریکا دانست.ریگان قبل از اینکه در دسته مردان سیاسی امریکا قرار بگیرد به عنوان هنرپیشه در رادیو،تلویزیون و سینما شناخته می­ شده است. ریگان با اینکه در حال طی کردن روند موفقیت آمیزی در سینما بود اما سرانجام  بعد از پیوستن به حزب جمهوری­ خواه و بعد از شکست در دو انتخابات ریاست جمهوری سرانجام در انتخابات سال ۱۹۸۰به عنوان چهلمین رئیس جمهور امریکا شناخته شد.

 

جرج بوش/ مالک تیم ورزشی
 شغل های عجیب روسای جمهور آمریکا

 

چهل و سومین رئیس جمهور امریکا هم همچون  بوش پدر در صنعت نفت مشغول به کار بوده است اما تا قبل از انجام این کار و پا گذاشتن به عرصه سیاست جرج بوش را به عنوان یکی از مالکان تیم های ورزشی می­ شناخته اند به گونه ای که جرج بوش به مدت پنج سال به همراه شریکش مدیر یکی از تیم های بیس بال در امریکا بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها