بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی:
ما به هدفمند کردن هزینه و بودجه کشور در فرهنگ ایثار و شهادت حساس هستیم و عاجزانه از نهادهای فعال می خواهیم که برای کاهش هزینه ها با هم متحد شوند.
تدبیر24 :نشست خبری دبیر خانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت و جمعی از اصحاب رسانه در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در این نشست با بیان اینکه سال 95 را سال اقدام و عمل در فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت نام گذاری کردیم گفت: در امتداد اسامی سال های گذشته نباید این برداشت صورت بگیرد که فرمان وشعار سال رهبری تنها شعار اقتصادی است بلکه شعارهای فرهنگی با رویکرد اقتصادی است.

وی اظهار داشت: مفهوم ایثار امروز فرآیندهای متعددی به خود گرفته و مرزهای صرفا رفتاری را درنوردیده اگر دیپلمات های ما در گفتگو با غربی ها پشتوانه فرهنگ ایثار و شهادت را نداشتند هرگز نمی توانستند در مذاکرات حضور پیدا کنند.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: برنامه های ما در سال95 حرکت علمی با مدیریت جهادی خواهد بود کار ما به سبک قرارگاهی و جهت پشتیبانی از فرهنگ سازان جدی و اجرایی خواهد شد شورای هماهنگی و نظارت برای رسیدن به این هدف سند راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت را به تصویب نهایی می رساند.

وی ادامه داد: این سند بزرگترین فصل الخطاب و نقشه راه دستگاه ها است که پس از تصویب در شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت طبق قانون لازم الجرا خواهد بود.

فقیهی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند عقبه و پشتیبانی است و ما بدون آنکه به ساختارها و فرآیندهای حاکمیتی دست بزنیم برای حرکت در میدان فرهنگ ایثار و شهادت از حوزه فردی و خانواده شروع خواهیم کرد.

وی گفت: ایثارگر شدن نسل آینده توجه به تربیت در حوزه فردی و خانواده را می طلبد خانواده رکن اول در فرهنگ سازی است در مکتب شیعه طهارت طینت و پاکی نژاد بستر اول خودسازی و انسان سازی است و بستر دوم در خانواده است.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: ملت ایران نژاد پاک و اصیلی دارد و در بستر خانواده ایثارگران بزرگی را تربیت کرده برای یافتن شاخص های ایثارگران بزرگ و سرداران شهید چاره ای جز توسل به سبک تربیتی مادران شهدا نداریم آنها بزرگترین الگوی تربیت برای نسل آینده را در گذشته پیاده کردند.

وی گفت: در سال 95 چندین کنگره ملی در سبک زندگانی شهدا و ترویج آن در چندین نشریه و فصل نامه را دنبال خواهیم کرد.

فقیهی بیان داشت: ما به هدفمند کردن هزینه  و بودجه کشور در فرهنگ ایثار و شهادت حساس هستیم و عاجزانه از نهادهای فعال می خواهیم که برای کاهش هزینه ها با هم متحد شوند.

وی گفت: دانشگاه ها به عنوان محور تولید علم با نظریه پردازی و الگوهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کمک ما آمده اند و نیروهای مسلح مثل همیشه پیشتاز و فعال در اقدام و عمل در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت اجرایی بخشی از این راه را بر عهده گرفته اند.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: نهادهای انقلابی و بنیاد شهید به عنوان متولیان اصلی و میدان دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور پررنگ دارند و رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما با برنامه های متفاوت نسبت به سال قبل حرکت علمی فرهنگ ایثار و شهادت را پایه ریزی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد ایجاد شورای فرهنگ ایثار وشهادت در رسانه ها باشیم تا همه نهاد ها به این حرکت جمعی بپیوندند گفت: سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت 22 دستگاه و وزارتخانه در قالب 3 کمیسیون تخصصی تدوین شده و کل اعضای شورای عالی اعم از دستگاه های لشگری و کشوری در تنظیم این سند نقش دارند انشاء الله با بسیج امکانات کمتر شاهد اقدامات موازی کارانه بوده و برنامه های ثمربخش را جایگزین حرکت های نمایشی کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها