بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
تدبیر24 :قاطبه ملت بزرگ ایران، متدین، متشرع و مذهبی هستند. به ندرت افرادی را می‌توان یافت که با اختلاط بی حد و مرز و بدون حساب و کتاب زن و مرد به سبک غربی موافق باشد و اکثریت آحاد جامعه ایران اسلامی تقیدات مذهبی خاص خود را دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، روز یکشنبه 5 فروردین خبری با عنوان "اسکان دانشجویان پسر در خوابگاه دختران دانشکده شریعتی" بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

خبر با این تیتر و لید خبر برای متدینین تکان دهنده است به خصوص که این روزها موضوع گشت نامحسوس امنیت اخلاقی بحث روز رسانه هاست.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

حمید یزدانیان در همین زمینه یادداشتی را در اختیار خبرگزاری برنا قرار داده است که در ادامه می خوانید:

دانشکده دختران شریعتی تهران، بزرگترین دانشکده دخترانه در خاورمیانه با وسعتی در حدود 30 هکتار و بالغ بر شش هزار دانشجوی دختر است.

تک جنسیتی بودن این دانشکده نه به آن معنی که هیچ مردی در آن حضور ندارد، بلکه به معنای آن است که کلیه دانشجویان این دانشکده دختر هستند.

آیا نگهداری فضای سبز سی هکتاری از عهده خانم ها بر می آید؟ آیا برای امور انتظامات و نگهبانی این مجموعه بزرگ نیاز به مرد نیست؟ آیا حمل و نقل و همه کارهای سنگین مجموعه را می توان به خانم ها محول کرد؟

و قس علیهذا

به همین دلایل و دلایل متعدد دیگر در حال حاضر 106 نفر از حدود سیصد کارمند این دانشکده مرد هستند

در این دانشکده 8 بلوک خوابگاهی وجود دارد که از چندین سال قبل یکی از بلوک ها به عنوان مهمانسرای دانشگاه فنی و حرفه ای که دارای 170 دانشکده پسرانه و دخترانه در کل کشور است استفاده می شود و به طور مستمر همکاران سراسر کشور از این مهمانسرا استفاده می نمایند و اردوهای متعدد دانشجویی نیز از این بلوک مستقل از 7 بلوک دیگر خوابگاه دختران، برای اسکان استفاده می نمایند

اتفاقا در ساعات اولیه انتشار خبر در خبرگزاری فارس ، رئیس محترم بسیج دانشجویی دانشگاه در دفتر اینجانب حضور داشت و ایشان نیز بیان کرد که در سال های قبل روسای بسیج دانشکده های فنی سراسر کشور را در همین بلوک اسکان می داریم و همایش بسیج هم در همین دانشکده برگزار می شد

طبق آمار موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های گذشته، بارها و بارها این مکان مورد استفاده گروه های مختلف کارمندی و دانشجویی قرار گرفته و نکته حائز اهمیت اینکه همزمان با حساسیت مردمی نسبت به پلیس نامحسوس  امنیت اخلاقی ، چنین خبری منتشر می شود

بی شک دشمنان انقلاب اسلامی دنبال تشنج و اختلاف در داخل کشور هستند. برای آنان پرداختن مردم و مسئولان به حواشی خوشایند است ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و همه دلسوزان نظام، اقتصاد اولویت کشور است و در سال 95 طبق شعار محوری سال، همه باید برای مقاوم کردن اقتصاد کشور تلاش نمایند و دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل تربیت نیروی فنی و ماهر برای صنایع و اقتصاد کشور، در خط مقدم تحقق این شعار اساسی است.

به نظر می رسد خبرگزاری محترم فارس باید منبع و منشاء این خبر را دقیق بررسی کند.

نفوذ در جاهایی معنا پیدا می کند که مدیران کشور را از هدف و مسیر اصلی خود منحرف می کند.

پروفسور شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای که همسر و فرزندش محجبه و چادری می باشند، پسرش اهل اعتکاف است.  نماز اول وقت و به جماعتش کمتر ترک می شود و در جلسات هیئت رئیسه دانشگاه ، مدیران خود را به حضور در نماز جماعت تشویق می کند، مگر میشود اشاعه دهنده تفکر اختلاط بی حد و مرز و بدون حساب و کتاب زن و مرد باشد. جالب اینکه ایشان بلافاصله پس از شنیدن خبر ، دستور داد بررسی و زمینه تفکیک کلی این بلوک از سایر بلوک ها را بررسی کند.

خانم دکتر مهاجرانی رئیس دانشکده شریعتی،  چهره ای بسیار محبوب در بین اکثریت دانشجویان دانشکده دارد. یکی از همکاران خانم که در چند سخنرانی ایشان حضور داشته می گفت " ایشان دقیقا حرف های استاد اخلاق ما در شهرک شهید محلاتی تهران(شهرک منتسب به سپاه ) را به زبان جوانان امروزی می گوید. آیا شخصی که حرف استاد اخلاق شهرک سپاه را می زند میتواند توطئه توسعه اختلاط بی ضابطه زن و مرد را طراحی و اجرا کند؟

خوشبینانه طرح مسئله به این شکل در خبرگزاری خاص و ایجاد دغدغه و نگرانی در بین متدینین ، آن هم در این مقطع خاص، خطای سهوی و بدسلیقگی است. اما آنچه نهادهای نظارتی و شورای محترم سیاست گذاری خبرگزاری باید بدان بپردازند بررسی این نکته مهم است که ارتباط مستقیم و یا با واسطه این منابع خبری با بیگانگان چیست؟ بیگانگانی که رسمی و علنی اعلام می کنند که هدف ما "مشغول سازی ایرانیان به خودشان و مسائل داخلی خودشان است"! میگویند "هر چه اختلاف و تشتت در داخل ایران بیشتر باشد به نفع ماست"

آیا وقت و زمانی که باید دانشگاه فنی و حرفه ای در خط مقدم اقتصاد مقاومتی صرف نماید باید مصروف پاسخگویی به یک خبر انحرافی شود؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها