بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
تدبیر24 :یکی از طرح های آموزش رایگان که برای کارگران در نظر گرفته شده آموزش های رایگان بلند مدت دانشگاهی،آموزش های پایه برای پیش دبستانی،دبستان و دوره های دبیرستان است.
بررسی خدمات رفاهی و آموزشی خانه کارگر برای کارگران در سال 95

دبیر کل خانه کارگر و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم  از طرح های توسعه خدمات رفاهی ،آموزشی و... در سال 95 برای کارگران خبر داد و گفت:خدمات رفاهی در عرصه های مختلف مانند استراحتگاه،توسعه  اردوها و تحرکات مختلف در سال 95 در اولویت خانه کارگر قرار دارد.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در گفتگوی اختصاصی با آستان به مناسبت هفته کارگر گفت:یکی از طرح های آموزش رایگان که برای کارگران در نظر گرفته شده آموزش های رایگان بلند مدت دانشگاهی،آموزش های پایه برای پیش دبستانی،دبستان و دوره های دبیرستان است.

محجوب در ادامه بیان کرد:طی دو سال اخیر حدود 3 هزار پیش دبستانی در سراسر کشور در حال تاسیس است.مقصد نهایی که برای کارگران در نظر داریم تامین منافع و مصالح آنها است.همچنین نخستین اقدام مهمی که باید به آن اهمیت ویژه داده شود تامین امنیت شغلی و بهبود معیشت کارگران است.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به اقدامات دیگر درسال 95 برای کارگران بیان کرد:خوشبختانه در سالهای اولیه تشکیل جمهوری اسلامی با همت امام خمینی(س) و دولت وقت،نخستین شورای عالی کار برای سطح معیشت را با در نظر گرفتن حداقل ها تصویب شد امید است بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.همچنین دفاع از تشکل ها،صیانت از بازنشستگی کارگران در عرصه های سخت و زیان بار و دیگر مصوبات نیز تا به امروز به طور جدی دنبال شده است.

نماینده منتخب مردم تاکید کرد:مصوباتی که تا به الان تصویب شده است جنبه صنفی داشته و مهم ترین آرمان هایی است که خانه کارگر دنبال می کند.همچنین آنچه که باید برای تحقق شعار سال 95 تلاش شود اقتصاد مقاومتی است،زیرا این نوع از اقتصاد، اقتصاد کارگران به شمار می رود و این قشر سمبل  اقتصاد مقاومتی است.از این رو شروع و تشکیل انقلاب اسلامی از ابتدا با مقاومت کارگران ساخته شده و این قشر زحمت کش ستون فقرات این تحرک هستند.

محجوب در پایان سخنانش خاطر نشان کرد:چنانچه در جامعه اقدام و عملی صورت می گیرد از ناحیه کارگران است.امیدواریم مجریان بتوانند با پوشش مناسب به کارگران راه را برای موضوعات گسترده تر باز کنند و شاهد همبستگی بیشتری در اقتصاد مقاومتی باشیم.
منبع:آستان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها