بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
هاسترت، 74 ساله و از سیاستمداران سرشناس حزب جمهوریخواه پیشتر پذیرفته بود كه پنج نفر را زمانی كه در حومه شیكاگو معلم دبیرستان و مربی كشتی بوده مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است
 تدبیر24 :قاضی یك دادگاه فدرال در آمریكا هنگام صدور رای، دنیس هاسترت را 'یك كودك آزار زنجیره ای' نامید كه برای سرپوش گذاشتن بر رفتار خود حق السكوت پرداخته است.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 هاسترت كه با صندلی چرخدار به دادگاه آمده بود گفت كه او از 'سوءرفتار' با دانش آموزان در دهه 1970زمانی كه مربی ورزشی بود 'عمیقا شرمسار' است.
مجازات 15 ماه زندان نه برای كودك آزاری بلكه به دلیل مخفی كردن پرداخت حق السكوت است. براساس قوانین به دلیل گذر زمانی طولانی امكان متهم كردن او به آزار جنسی این افراد وجود نداشت.

هاسترت، 74 ساله و از سیاستمداران سرشناس حزب جمهوریخواه پیشتر پذیرفته بود كه پنج نفر را بین سال های 1965 تا 1981 میلادی زمانی كه در 'یورك وایل' در حومه شیكاگو معلم دبیرستان و مربی كشتی بوده مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است. قربانیان وی هنگام وقوع این جرایم بین 14 تا 17 سال سن داشته اند. یكی از قربانیان گفته كه آن رویدادها زندگی او را 'ویران كرده است.'

هاسترت در فاصله سال های 1987 تا 2007 نماینده ایلینوی در كنگره بود. او پرسابقه ترین رئیس مجلس نمایندگان كنگره در میان جمهوری خواهان است؛ مقامی كه در شرایط اضطراری نفر دوم برای اشغال پست ریاست جمهوری است. او در سال 2007 پس از آن كه به مدت هشت سال به عنوان رئیس مجلس نمایندگان در كنگره حضور داشت، بازنشسته شد.
بسیاری از همكاران سابق او در این حزب از قاضی خواسته بودند در مجازات او ملایمت نشان دهد.
آقای هاسترت در ماه اكتبر (مهر/آبان) اذعان كرد كه برای سرپوش گذاشتن بر روی این آزارهای جنسی مخفیانه حدود سه و نیم میلیون دلار پرداخت كرده است. مدارك دادگاه نشان می دهد كه آقای هاسترت این مبلغ را به شخصی پرداخت كرده كه در 14 سالگی مورد آزارجنسی او قرار گرفته بود.

وكلای مدافع خواسته بودند كه هاسترت به دلیل بیماری مشمول عفو شود. پس از آنكه هاسترت اذعان به گناه كرد، پرتره اش از مجلس نمایندگان كنگره برداشته شد.
قاضی توماس دركین روز چهارشنبه گفت كه هاسترت باید برنامه بازپروری متعرضان جنسی را طی كند، پس از آزادی دو سال تحت نظر باشد و 250 هزار دلار به صندوق كمك به قربانیان بپردازد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها