بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
تدبیر24 : به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این سیستم كه Bioo Lite نام دارد، با استفاده از فرآیند فتوسنتز گیاهان، جریان الكتریسیته تولید می كند. توان خروجی سیستم Bioo Lite معادل توان یك پورت USB در كامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ است و در طول 24 ساعت قادر است سه دستگاه گوشی تلفن همراه یا تبلت را به طور كامل شارژ كند.
سیستم Bioo Lite در واقع نمونه كوچكی از فناوری موسوم به Bioo است كه با استفاده از فرآیند فتوسنتز طبیعی گیاهان مدفون شده در زیر خاك، توان الكتریكی تولید می كند. در رابطه با این فناوری اطلاعات زیادی در دست نیست، اما نمودارهای مربوطه بیانگر این واقعیت هستند كه سیستم Bioo از طریق فرآوری میكروارگانیسم های دفع شده از ریشه گیاه، انرژی تولید می كند.
بر اساس اظهارات محققان، این فرآیند هیچگونه تاثیر منفی بر فتوسنتز یا سلامت گیاه ندارد.
محققان تضمین می كنند كه سیستم Bioo Lite در هر حال قادر است در طول یك بازه حداقل پنج ساله، روزانه دو تا سه مرتبه یك گوشی تلفن همراه را به طور كامل شارژ كند. تقریبا تمام انواع گیاهان خانگی این قابلیت را دارند، اما برخی از آن ها توان الكتریكی بیشتری را تامین می كنند. برای مثال كاكتوس گزینه مناسبی برای این كار محسوب نمی شود.
قرار است این فناوری تا ماه دسامبر سال جاری میلادی به طور تجاری با قیمتی در حدود 135 دلار به در بازار عرضه شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، تلفن همراه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها