بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تدبیر24 : بیشترین تعداد قربانیان گرمای هوا، مربوط به مناطق «تیلانجانا»،اندراپرادش ،اودیشا و بیهار بوده است .
مقامات مسئول در برخی از ایالت ها پخت و پز در روز را برای جلوگیری از بروز آتش سوزی هایی كه تاكنون منجر به مرگ بیش از 80 نفر شده را ممنوع كرده اند.
در ایالت بیهار در شرق هند نیز آشپزی در فاصله ساعت های 9 صبح تا 6 بعد از ظهر ممنوع شده است. علت این امر آتش سوزی های تصادفی بوده است كه آب و هوای خشك و گرم ناشی از موج گرما علت آن عنوان شده است.
سازمان هواشناسی هند در گزارشی اعلام كرد در تابستان امسال مردم این كشور شاهد هوای بسیار گرم و غیر معمول خواهند بود و این موج گرما در مناطق مركزی و شمال غرب هند در چند ماه آینده ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، دمای هوا در ماههای آوریل تا ژوئن بیش از 2 درجه نسبت به سالهای گذشته افزایش می یابد.
درادامه این گزارش اضافه شده است این موج گرما در مناطقی از قبیل پنجاب، هیماچال پرادش، اترخند، دهلی نو، هاریانا، راجستان، اتر پرادش، گجرات، مادیا پرادش، چتیزگر، بیهار، جارخند، بنگال غربی، اودیشا و تلانگانا به بیش از حد معمول می رسد.
سازمان هواشناسی هند همچنین پیش بینی كرده است كه موج گرمای برخاسته از اقیانوس آرام در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد.
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی هند ،گرمای هوای امسال 2 درجه بیشتر از سال گذشته خواهد بود كه این میزان در یك قرن گذشته بی سابقه است .
دولت با تعطیل كردن مدارس و توزیع آب سعی می كند كه تلفات گرما در مناطق جنوبی و شرقی این كشور را كاهش دهد.
براساس گزارش های منتشر شده، 13 ایالت هند با 330 میلیون نفر جمعیت نیز به علت كم آبی با خشكسالی مواجه است و دولت مركزی برای مقابله با خشكسالی اقدام به ارسال آب با قطار به این مناطق كرده است .
سازمان ملی اقیانوسی و جوی امریكا اعلام كرده است كه موج گرمای شدید در هند نشان دهنده گرمایش زمین در جهان است.
برچسب ها: تدبیر24 ، هندی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها