بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
تدبیر24 : پنتاگون وزارت دفاع آمریكا روز جمعه اعلام كرد، فرماندهی نظامی آمریكا در امور دفاع و حملات اطلاعاتی (سایبركام) ، قصد دارد اینترنت داعش را با هدف انزوای مجازی این گروه افراطی قطع كند.
براساس گزارشی كه رسانه های عراقی عصر جمعه منتشر كردند، اشتون كارتر وزیر دفاع آمریكا در برابر كمیته نیروهای مسلح سنا این خبر را داده و گفته كه این اولین عملیات جنگ بزرگ سایبری آمریكا علیه داعش است و نقش مهمی در جنگ نظامی كه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا علیه داعش به راه انداخته است، خواهد داشت.
وی در این جلسه استماع سه ساعته، فلج كردن و از كار انداختن شبكه فرماندهی داعش و كنترل بر زیر مجموعه های آن، هدف قرار دادن توانایی های این گروه در جابجایی پول، حذف اعمال زور و كنترل داعش بر اهالی شهرهای تحت اشغال این گروه و از بین بردن قدرت جذب نیرو از خارج منطقه را از اهداف مهم این جنگ سایبری دانسته است. كارتر گفته كه ما داعش را بمباران و از اینترنت محروم می كنیم.
در عین حال ژنرال جو دانفورد رئیس ستاد مشترك ارتش امریكا نیز در همین جلسه گفته كه تلاش می كنیم داعش را از دسترسی به فضای مجازی بازداریم و یكی از اهداف مهم، تمركز بر عملیاتی است كه داعش می تواند در خارج از منطقه انجام دهد.
این اظهارات دانفورد نشان می دهد كه آمریكایی ها از هم اكنون كه روند بازگشت نیروهای خارجی داعش به كشورهایشان شروع شده، به هراس افتاده اند و بیم انجام عملیات تروریستی مشابه عملیات داعش در برخی كشورهای اروپایی و از جمله فرانسه را دارند.
آمریكایی ها كه این روزها برای قطع شبكه های ارتباطی داعش اعم از بخش های مخابراتی و بانكی به فراست افتاده اند، در سال های گذشته كمترین گام را برای مسدود كردن این مجاری حیاتی برای داعش برداشته اند كه همواره محل سئوال از سوی مردم و نخبگان منطقه بوده است.
شركت های اصلی تامین كننده اینترنت جهان، آمریكایی و یا اروپایی هستند و تصمیم آمریكا برای قطع اینترنت داعش نوعی اعتراف به این نكته هم محسوب می شود كه غربی ها تاكنون تعمدا اینترنت را در اختیار داعش قرار داده اند.
مجله آلمانی «اشپیگل» آذرماه ماه سال گذشته فاش ساخته بود كه تامین كننده اصلی اینترنت داعش شركت های اروپایی هستند كه از طریق واسطه هایی در هاتای تركیه مقدمات لازم را برای بهره برداری داعش و حضور این گروه تروریستی در فضای مجازی فراهم می كنند.
علاوه بر شبكه ارتباطی داعش كه همچنان باز است، این گروه با استفاده از تسهیلات ویژه برخی كشورهای منطقه به راحتی اقدام به جابجایی پول و حواله های بانكی می كند و با اتكای به همین موقعیت توانسته است به مدت دو سال روی پا بایستند.
این گروه تروریستی در دو سال اخیر به میزان قابل توجهی نفت از حلقه های موجود در عراق و سوریه برداشت كرده و در بازارهای منطقه فروخته است كه مجاری نقل و انتقال پول آن هنوز مشخص نیست.
برچسب ها: تدبیر24 ، اینترنت ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها