بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
تدبیر24 : نایب رئیس فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، ضمن انتقاد از افزایش تخریب جنگل، گفت: افراد صاحب نفوذ در سازمان جنگل‌ها در ایجاد شرایط تصرف به اراضی جنگلی و جنگل خواری سهم بسزایی دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تخریب جنگل‌ها به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی در سال‌های گذشته رقم خورده، اما رسیدگی به این مشکلات با کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه جنگل‌خواری و تصرف‌های غیرمجاز نیز از دیگر عوامل تخریب جنگل‌ها‌ست، افزود: طرح سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در خصوص احیای جنگل نیز صرفا موجب واگذاری بخشی از جنگل به تعاونی‌ها شد که این رویه موجبات تخریب را فراهم کرد.

لاهوتی گفت: بروز سیلاب‌های آسیب‌زای اخیر نیز حاکی از تخریب درختان و جنگل‌هایی است که در سال‌های گذشته مانع جاری شدن سیلاب‌ها و بروز آسیب بسیار می‌شد، این در حالی است که میزان بارش‌ها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار در مجلس، تخریب 3000 هکتار جنگل‌ را تایید نکرد و افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید با فرهنگ سازی، از وجود مردم به عنوان حافظان منابع طبیعی بهره برده و به ماموران اندک خود اکتفا نکند چرا که از این راه به موفقیت دست نخواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم از وجود صاحبان نفوذ در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و بیان کرد: میزان تخریب‌ سالیانه جنگل‌های کشور بسیار بالاست در حالیکه برای این سازمان در بودجه سالانه کشور نیز مبلغ کافی در نظر گرفته شده است. در حقیقت باید باور کرد که برای محافظت از جنگل نیاز به منابع مالی نیست.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی جهت حفاظت از جنگل‌ها، گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید جنگل‌ها را از دست افراد صاحب نفوذ در امان نگاه ‌دارد در غیر این صورت تخریب‌ها ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌ زیست و توسعه پایدار در مجلس تصریح کرد: تاخیر در رسیدگی به جنگل‌های آتش گرفته به دلیل وجود همین افراد صاحب نفوذ در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، این افراد در تخریب و تصرف جنگل و حتی واگذاری‌های غیرقانونی اراضی جنگلی سهیم هستند. البته سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در یک سال اخیر در حفاظت از جنگل کوشاتر شده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، جنگل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها