بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
تدبیر24 : نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان این مطلب که درمجلس دهم 20 نماینده زن به مجلس راه پیدا کردند و سهم زنان نسبت به دوره های قبل دو برابر شده است با اعلام این خبر گفت:خوشبختانه در این دوره با توجه به تصمیماتی که زنان در بخش های دولتی و غیر دولتی گرفته بودند و آن سهم 30 درصدی کرسی مجلس بود، نیز محقق شد.

پروانه مافی نماینده منتخب مردم تهران در گفت و گوی اختصاصی با آستان ادامه داد:شرایط نسبت به گذشته تغییرات اساسی داشته و در این دوره شاهد آن هستیم که 20 نماینده زن به مجلس دهم راه پیدا کردند و تقریبا رشد دو برابری این مسئله نسبت به مجلس نهم و دوره های قبل تر،حرکت و تحرکی را نشان می دهد و این افزایش کمی نیز شروع یک راه بزرگ برای زنان جامعه به شمار می رود.

این نماینده تهران در ادامه بیان کرد:در حوزه  زنان در مجلس دهم از نظر محتوایی مباحثی را مطرح می کنیم که بخشی از مشکلات شان در جامعه حل شود. از این رو تصمیم بر این است که ابتدای کار به طرح های نیمه کاره ای بپردازیم که بسیاری از این طرح ها در حوزه زنان معطل مانده است و یا هنوز در دست اقدام مانده بنابراین مشخص کردن وضعیت این طرح ها نیز در اولویت مجلس دهم قرار دارد.

مافی افزود:چنانچه این طرح ها قابلیت مصوب شدن داشته باشد،زمینه تصویب این طرح ها نیز فراهم می شود در صورتی که طرح ها مورد تایید نباشد و ضرورتی برای اجرای آنها وجود نداشته باشد از دور خارج می شود.

وی با اشاره به مهم ترین قوانینی که باید برای حل خشونت در جامعه  و محیط خانواده در نظر گرفت تاکید کرد:یکی از مهم ترین اقداماتی که باید به آن توجه خاص داشت پرداختن به قوانینی است که خشونت را نفی می کند.کاهش خشونت های خانگی ،خیابانی( مانند اسید پاشی)، خشونت هایی که در حوزه مشاغل و حوزه های اجتماعی برای زنان وجود دارد نیز باید در مجلس دهم مورد بررسی قرار گیرد.از این رو نیاز است تا قوانینی وضع شود که خشونت ها کاهش و یا نفی شود.

نماینده منتخب مردم تهران تصریح کرد:پرداختن به این مسائل مهم اجتماعی،امنیت و آرامش را برای زنان در جامعه به وجود می آورد در ضمن اینکه،امنیت و آرامش ایجاد شده در جامعه باعث رونق اقتصادی می شود و از سوی دیگر نیز شرایط زندگی و اجتماعی شکل می گیرد و اعتماد به دولت و نظام نیز قوی تر می شود.

مافی ادامه داد:وجود امنیت و آرامش باعث شکل گیری اعتماد بین گروه های اجتماعی می شود و با ارتقای مشارکت رفاه نیز محقق می شود.مردم در سایه رفاه توان بهتر تصمیم گیری تفکر را دارند و این مهم منجر به کاهش آمارهای جرائم می شود.برای کاهش آمارهای مربوط به خشونت طلاق،فحشا،فساد و... نیاز است تا رفاه مردم تامین شود.بنابراین در پی آن هستیم تا قوانینی که خشونت را از خانه،اجتماع و خیابان حذف می کند مورد بررسی بیشتری قرار دهیم.

این نماینده منتخب مردم تهران در پایان با اشاره به نوعی خشونت رایج در جامعه که هیچ قانونی برای آن در نظر گرفته نشده است خاطر نشان کرد:متاسفانه خشونت کلامی در جامعه امروز رایج است و هیچ قانونی برای آن وجود ندارد و هیچ مجازاتی برای حرف بی حساب تعیین نکرده اند، از این رو جای دارد در مجلس دهم نسبت به این مسئله تغییراتی اعمال شود و کیفر و مجازاتی نیز در نظر گرفته شود تا افراد در محیط اجتماعی نسبت به یکدیگر پرخاشگری کلامی نداشته باشند.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها