بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
تدبیر24 :  هر كدام از ما به يك و يا چند نوع از احساس، وابستگي و يا اعتياد پيدا مي كنيم و تحت هر شرايطي آن احساس را مكرر تجربه مي كنيم . علت آن است كه شخص در اثر تكرار احساس، به نوعي راه و روش برخورد با آن را آموخته و تكرار مي كند.

به عنوان مثال تصور كنيد كودكي را كه توسط مادرش تهديد می شود يعني ترس براي كودك به احساسي تكراري و اعتيادي در خواهد آمد. از طرفي كودك در مقابل تهديد مادر و ترس خود راه حل هايي براي كاهش آن پیدا می کند.

 اين راه حل ها مي تواند به صورت هذياني، غير واقعي، تصوري و غيره باشد. در بزرگسالي چنين كودكي داراي احساس تخريبي به نام ترس خواهد بود و ناخود آگاه در هر فرايند زندگي آن را استفاده مي كند.

فرد در بزرگسالي ممكن است به رفتار هايي دست بزند كه برايش ترس آور است. يعني با وجودي كه خود آگاه فرمان توقف مي دهد ولي ناخود آگاه نياز به تكرار احساس تخريبي خود دارد. بنابراين مي بينيد چنين فردي با وجودي كه مي تواند كار را به گونه اي انجام دهد تا ترس را تحمل نكند، ولي به گونه اي عمل مي كند كه برايش ترس آور باشد.

مثلا در جايي كه نياز به دروغ گفتن ندارد. دروغي مي گويد و تا مدتي در ترس آشكار شدن دروغش مي ماند. مهم ترين بخش احساس تخريبي مربوط به فكر كردن، رويا پردازي و يا حتي آرزو كردن است. در اين حالت هم شخص به گونه اي براي آينده، مسائل مربوط به آينده و حتي براي برنامه ريزي هايش به گونه اي فكر مي كند كه در نهايت احساس تخريبي را مكرر تجربه کند.

از اين مرحله به بعد ساختار تكراري ناخود آگاه شروع مي شود و تا پايان خيال پردازي شخص در احساس آشناي خود غرق مي شود و بنابراين نمي تواند تصميم درستي بگيرد و به همين دليل هم در واقعيت دست به تخريب خودش مي زند. ممكن است رابطه را ايجاد نكند و يا قطع رابطه كند. كه در هر دو صورت تحت تاثير احساس تخريبي خود شخص است نه پارتنري كه در رابطه حضور دارد.

در ادامه شخص آينده خود را تحت تاثير احساس تخريبي اش پايه گذاري خواهد كرد و مرتبا شكست خواهد خورد.یکی از راهکارهای پیشنهادی شناخت احساس تخریبی است.پیشنهاد می شود،به هفته گذشته خود برگرديد و ببينيد پس از انجام هر فكر، عمل و يا واكنشي چه احساسي به سراغ شما آمده است.

سپس متوجه خواهيد شد به صورت ناخودآگاه شما يك يا چند نوع احساس را در هر شرايطي دنبال مي كنيد.راهکار دوم دادن مجوز توقف احساس تخریبی است.در اين جا تصور كنيد پس از انجام هر عملي كه نوشته ايد، چه احساس ديگري را مي توانستيد داشته باشيد. حتي احساسي خوب، بنابراين شما مي توانيد جايگزين بهتري پيدا كنيد و از اين به بعد احساس مثبت جديد را جايگزين کنید.

اين تمرين را بارها و بارها انجام دهيد تا ساختار قبلي با ساختار جديد مورد علاقه شما جابجا شود. پس از هر جابجايي در احساس تان به خودتان پاداش بدهيد تا فرايند جديد تثبيت شود.

در پايان ليستي از احساس تخريبي مي نويسم تا بتوانيد خود را راحت تر پيدا كنيد، لیستی از اضطراب،افسردگي،خشم،گناه،خجالت،ناراحتي،بي پناهي،غرور،ترس،منزجر،دلخوري،رنجور،بد نامي،شرم وهیجانی را تهیه کنید و با مرور آن ساختار جدیدی از احساس بسازید.

منبع:آستان

برچسب ها: تدبیر24 ، مهروانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها