بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
تدبیر24 : روزنامه مردم سالاري در شماره شنبه 11ارديبهشت يادداشتي را به قلم مصطفي كواكبيان منتشر كرد و نحوه مشاركت و جهت گيري مردم در انتخابات مجلس دهم را از نظر گذراند.


اين يادداشت در ادامه مي نويسد: خوشبختانه دومين مرحله دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بدون كمترين حاشيه و با نهايت آرامش در 55 حوزه انتخابيه برگزار شد. لذا با تقدير و تشكر از حضور چشمگير مردم، لازم است به دلايل ضرورت و چرايي پوست ‌اندازي مجلس دهم اشارات كوتاهي داشته باشيم؛
اولا: نحوه مشاركت و ميزان حضور و جهت‌گيري مردم در انتخابات مجلس دهم در نوع خودش كم‌نظير بود.
بحث صرفا مربوط به مردم پايتخت و بالا رفتن نصاب مشاركت از ميانگين مجالس قبلي نيست؛ بلكه بحث بر سر ميزان مشاركت در سراسر كشور است؛ كما اينكه بحث بر سر اين نيست كه در تهران مردم نگذاشتند انتخابات به مرحله دوم كشيده شود؛ بلكه براساس آخرين اخبار دريافتي، خوشبختانه در بسياري از حوزه‌هاي انتخاباتي كه در آنها مرحله دوم برگزار شد برخلاف ادوار گذشته ميزان مشاركت مردم نه تنها كاهش محسوسي نداشت بلكه حتي در برخي حوزه ‌ها حتي حضور مردم چشمگيرتر از مرحله اول گزارش شده است. بنابراين چنين ميزاني از مشاركت مردمي حكايت از ضرورت تغيير جدي در اركان مجلس دهم دارد.
ثانيا: وعده‌هاي انتخاباتي داوطلبان مجلس دهم نويد بخش لزوم خانه‌تكاني مجلس دهم بوده است. زيرا اكثريت مردم با رويكرد تغيير و اصلاح پاي صندوق ‌هاي راي آمدند و لذا براي تداوم اعتماد مردم به اصل نظام و مشاركت حداكثري در صحنه‌هاي انتخاباتي آينده حتما مردم بايد شاهد پوست‌اندازي جدي مجلس باشند .
ثالثا: تركيب منتخبان مجلس دهم به گونه‌اي است كه هيچ راهي جز تغيير در تركيب هيات رئيسه و ساير اركان مجلس، باقي نمي‌گذارد. براساس آخرين برآورد قطعا اكثريت مجلس با اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان است.
رابعا: توقع و انتظار مردم از منتخبان خويش همان عمل به وعده‌هاي انتخاباتي است. مردم از چهر‌ه‌هاي تكراري و عناصر ثابت نه تنها چندان خاطره خوبي ندارند بلكه بارها به امثال نگارنده در اجتماعات مختلف تاكيد مي‌كنند اگر اركان مجلس دچار تغيير نگردد شما در حق راي مردم خيانت كرده‌ايد. بنابراين براي استمرار رضايت موكلان و تداوم پشتيباني مردم از مجلس دهم هيچ راهي جز خانه‌تكاني جدي در خانه ملت نيست.
خامسا: مجالس گذشته نشان داده‌اند كه در حد و اندازه توقع مردم و در راستاي تحقق مطالبات جدي مردم ظاهر نشده‌‌اند بنابراين اگر قرار باشد درب‌ هاي خانه ملت بر همان پاشنه‌هاي قبلي بچرخد قطعا نمي‌توان اميدوار بود كه خواسته ‌ها و تقاضاها و مطالبات جدي مردم براي مشاركت حداكثري و حضور چشمگير آنان در پاي صندوق ‌هاي راي مي‌تواند به سرانجام مطلوب برسد.
برچسب ها: تدبیر24 ، کواکبیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها